Tredje raden

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
otjernberg
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 jul 2016 16:42

Tredje raden

Inlägg av otjernberg »

Försökte idag få in fyra barn varav två bakåtvända i den sjusitsiga Xn. Hur gör man? Andra radens säten åker längst bak när man fäller tillbaka dem oavsett ursprungsläge. Är det ett fel på min bil eller? Det gör att inga barnstolar går att ha i bakersta raden. Även vanliga passagerare blir helt klämda när andra radens stolar åker till sina bakersta lägen. Helt obegripligt! Råd och idéer enottages tacksamt från en som försöker få in sex personer i en sjusätesbil.
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Tredje raden

Inlägg av SolnaGnagarn »

Använd knappen på sidan av stolen för att dra fram andra radens stolar. Den mittre stolen drar du fram genom att använda knappen till vänster på stolens framkant. Du kan även justera stolarna från skärmen. >Controls >seats


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
otjernberg
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 jul 2016 16:42

Re: Tredje raden

Inlägg av otjernberg »

SolnaGnagarn skrev:
Använd knappen på sidan av stolen för att dra fram andra radens stolar. Den mittre stolen drar du fram genom att använda knappen till vänster på stolens framkant. Du kan även justera stolarna från skärmen. >Controls >seats


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det är just det som är problemet. När man justerat stolen i främsta position och sen använder instegsknappen så åker den allra längst bak och inte tillbaka till ursprungsläget. Är detta ett fel, något som går att ändra eller likadant på alla bilar och ofrånkomligt?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tredje raden

Inlägg av Svenssons »

Så länge ingen sitter i tredje raden så tror jag att mittenraden kommer att köra längste bak om man trycker en gång på knappen på stolen. Håller du inne knappen lite längre så kommer stolen stanna när du släpper den. Sitter någon i tredje raden med bälte (och kanske även utan bälte) så kommer stolarna inte åka längst bak.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Tredje raden

Inlägg av SolnaGnagarn »

Svenssons skrev:
Så länge ingen sitter i tredje raden så tror jag att mittenraden kommer att köra längste bak om man trycker en gång på knappen på stolen. Håller du inne knappen lite längre så kommer stolen stanna när du släpper den. Sitter någon i tredje raden med bälte (och kanske även utan bälte) så kommer stolarna inte åka längst bak.
Åfan, tar den hänsyn till det?
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Tredje raden

Inlägg av Herr X »

Du vet att du kan hålla inne knappen på sätet och på så sätt styra dess position manuellt? Då kan du skicka bak det precis så långt som du önskar.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
otjernberg
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 jul 2016 16:42

Re: Tredje raden

Inlägg av otjernberg »

Tack för tipsen. Hade känts naturligare att stolarna går tillbaka ursprungsposition men då går det kanske att fixa genom att låta bältena sitta i. Ska testa.
Skriv svar