Ja rutan bytte de för synfel, det var lite dubbla och trippla lampor =) Mest min kollega som störde sig som är lite längre än mig. Jag är 181 och han är 187 c:a tror jag. Kanske är så att du är lång också?orca skrev:och jag trodde jag hade en lång lista när jag lämnade in innan nyår...
Hur fick du de att byta ruta för synfel? Hade du också dubbla/trippla strålkastare på mötande bilar eller något mer?
Nummer 5 har jag också på insidan så det syns inte förrän man öppnar dörren, trodde det va smuts först för att de va stort som en 50-öring men nej då... Åtgärdade dem det på något sätt?
Jag har också en gummilist som svällt under en dörr list så den putar ut lite, skulle beställas från USA då de inte hade någon sådan reservdel hemma och sedan höra av sig, väntar fortf.
Tur att man älskar att köra bilen så man glömmer alla detaljer när man sitter bakom ratten(på dagen hehe), 1600mil på 6mån är väl ett bevis på det
pebben skrev:Hej,
Måste säga att Tesla som bil sätt är den bästa jag haft men räknar man in kvalitén kan det vara den sämsta...
Fel:
1. Vindrutetorkarna är kass, eller inte torkarna utan spolningen. Trafikfarligt och de har ingen fix på detta än.
2. Stora vibrationer i framvagnen (drivaxlar), standardfel men inte heller här finns det någon fix.
3. Skinnsäte slitet efter en månad, standardfel och detta skall ni bytas.
4. FW dörr larmar ofta att den inte är stängd trots att den är det. Då går det heller inte att låsa bilen utan försöker man låsa den så öppnar sig dörren. Varit inne 3 gånger för samma fel och krånglar fortfarande.
5. Plastdetalj på FW dörren tar i bakskärmen och har skavt bort färgen.
6. Kondens i baklampor (normalt enligt Testa), ytterst tveksamt hur länge de kommer hålla med fukt inne i lamporna.
7. Knakande i hjulupphängning vänster fram. Inte åtgärdat än.
8. Knakande i solskydd. Normalt enligt Tesla.
9. Fel på ratten (estetiskt). Ratt bytt men fel på nya ratten också. Sedan åtgärdad.
10. Ratten sitter snett. Tesla hittade inget fel sa de men efter fyrhjulsinställning blev det bra.
11. Vibrationer i bromsar redan när den var 1 vecka gammal. Inget fel enligt Tesla.
12. Smuts tränger in i laddluckan. Åtgärdat.
13. Förardörr öppnar rakt in i bil parkerad bredvid. Tesla hittar inga fel.
14. Missljud och klunkande från båda FW dörrarna. Åtgärdat.
15. Kromade lister som sitter snett. Tesla säger att de kan försöka fixa det men tror inte det blir bättre.
16. Synfel genom framrutan. Bytt och åtgärdat.
17. Vinande ljud efter att de bytt framrutan.
18. Interiörlist skiljer 1cm längs med vindrutan efter byte.
19. Tätningslist hänger löst på FW dörr. Åtgärdat.
20. Nedre dekorlist på förardörr lossnar halvvägs. Tesla vet inte vad de skall göra åt det.
21. Handsfree funkarar riktigt dåligt, ingen jag pratar med hör vad jag säger över c:a 110km/h.
22. Väldigt mycket vindbrus över 110km/h. Kan säkert påverka funktionen i handsfreen.
23. Lister sitter snett som gör att det gnisslar när man öppnar frunken. Åtgärdat.
24. Klunkande ljud från stolar. Åtgärdat.
Helt sinnessjukt mycket fel och dessutom är bilen bara några månader gammal. Under 500mil. Skall tilläggas att Tesla service har varit väldigt tillmötesgående och min säljare har varit grymt bra och rättat lite situationer med lånebilar.
Däremot har nya fel uppkommit under service och de har inte kontrollerat sina egna arbeten så även som bemötandet har varit kanon är kunskap / åtagande under all kritik. Sen tycker jag antalet fel är helt absurt. Jag kanske är ensam om att våga erkänna för mig själv att jag köpt en skitbil, eller är det någon mer?
Nr5 har de inte åtgärdat än, funderar på hur. Kul att ha en omlackad bil lite här och där efter några månader.
Själv har jag lyckats köra c:a 2000 på 3 månader men då c:a 1500 i lånebilar när min varit på verkstad. Så det är väl det ända positiva med att ha den där...
Får massa roliga kommentarer om att min står på verkstaden hela tiden... Tror jag ligger på topp på mest antal Teslor på oarkeringen under förra månaden =)