Det är fortfarande en hög prioritet, men man kan ju kompromissa med sig själv om det känns helt rätt Men just nu är mitt beslut nog att behålla min relativt billiga Tesla till leasingen tar slut nästa år. Det blir helt enkelt inte värt att byta nu, särskilt med tanke på vad jag får för min. Tesla bjöd 710k i inbyte för min 85D -15 med 3000 mil på mätaren. Det var inte bra nog. På Blocket ligger liknande för 850-950k - trodde jag att jag kunde få 850k kunde jag faktiskt tänka mig att byta, men jag tror det kanske är lite optimistiska priser.Gustafsson skrev:Verkar som om lågt förmånsvärde blivit mindre prioriterat numera
Lånade en X P100D över helgen
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Lånade en X P100D över helgen
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Lånade en X P100D över helgen
Lite svårt att jämföra just MS och MX då de är olika typer av bilar, gillar personligen att köra sedaner pga köregenskaperna men andra faktorer gjorde att det blev en MX. (hade de inte främst varit för baksätet hade de nog blivit en MS istället)
Kör min MX konstant i "low" på fjädringen och jämfört med andra bilar i klassen så sitter den väldigt bra på vägen, främst pga låg tyngdpunkt.
Sen har jag själv märkt att 22" är inget man ska ha för långkörning, de drar mycket mer än mina 19" vinterdäck och särskilt i höga hastigheter.
Även om de ser tufft ut så vill jag ha tillbaka mina 20" inför semestern.
Kör min MX konstant i "low" på fjädringen och jämfört med andra bilar i klassen så sitter den väldigt bra på vägen, främst pga låg tyngdpunkt.
Sen har jag själv märkt att 22" är inget man ska ha för långkörning, de drar mycket mer än mina 19" vinterdäck och särskilt i höga hastigheter.
Även om de ser tufft ut så vill jag ha tillbaka mina 20" inför semestern.
Re: Lånade en X P100D över helgen
Byter gärna mina 20" mot dina 22"janni skrev:Lite svårt att jämföra just MS och MX då de är olika typer av bilar, gillar personligen att köra sedaner pga köregenskaperna men andra faktorer gjorde att det blev en MX. (hade de inte främst varit för baksätet hade de nog blivit en MS istället)
Kör min MX konstant i "low" på fjädringen och jämfört med andra bilar i klassen så sitter den väldigt bra på vägen, främst pga låg tyngdpunkt.
Sen har jag själv märkt att 22" är inget man ska ha för långkörning, de drar mycket mer än mina 19" vinterdäck och särskilt i höga hastigheter.
Även om de ser tufft ut så vill jag ha tillbaka mina 20" inför semestern.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Lånade en X P100D över helgen
Jag har provkört en X 90D nu och slås av markant högre ljud i kupén vid 110km/h på motorväg mot vår S 85D.
Någon mer som kan jämföra S vs X med avseende på vägbrus?
Är kanske lånebilen inte riktigt justerad?
Någon mer som kan jämföra S vs X med avseende på vägbrus?
Är kanske lånebilen inte riktigt justerad?
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Lånade en X P100D över helgen
Jag tyckte överlag att den X vi lånade var tystare än vår S 85D. Sånt är ju dock rätt svårt att avgöra utan att göra mätningar eller väldigt direkta jämförelser.Nicklas skrev:Jag har provkört en X 90D nu och slås av markant högre ljud i kupén vid 110km/h på motorväg mot vår S 85D.
Någon mer som kan jämföra S vs X med avseende på vägbrus?
Är kanske lånebilen inte riktigt justerad?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com