Ska inte säga att jag vet egentligen, mest spekulation.Jonas H skrev:ICEGrinder skrev:85 kilowattimmar ja Baserat på det som framkommit och de koder som 85-kwh-bilarna har tycker jag att det känns sannolikt att de inte hann få nya DU:n monterad på dessa bilar och att de istället fick 85kwh-batteri samt andra dämpare för att kunna hantera vikten.
Jag skulle nog inte ladda till 100%, men har inga direkta belägg för det. Du kommer i alla fall få bättre laddhastighet på SuC tack vare 400V i packet. (lite mätningar här : http://elbilforum.no/forum/index.php/to ... 8.270.html)
Vad innebär det att man inte har den nya DU:n?
Tidigare spekulation gör gällande att det är en ny Drive Unit som orsakade de nyligen annonserade prestandaförbättringarna: https://electrek.co/2017/07/04/tesla-el ... or-update/
Inget bekräftat officiellt från Tesla, de säger bara att det är hårdvara och mjukvara som uppdaterats. Och vad den nya DU:n skulle ha för fördelar bortsett från förbättrad acceleration är heller inte känt.
Ännu mer spekulation från min sida är att vissa bilar som var på väg över Atlanten när den nya prestandauppdateringen presenterades har fått 85kwh-batteri vid slutmonteringen för att kunna leverera motsvarande (eller sannolikt bättre) prestanda utan nya DU:n.
Mycket spekulation som sagt. Jag skulle vara sjukt nöjd med ett 85kwh-batteri, har svårt att tänka mig annat än att du dragit en rejäl vinstlott här Särskilt med tanke på att nybeställningar fortsatt verkar få BTX5 som batterikod (75kwh).