Är nästan 100 på att det sagts via twiter.
Men tro att jag hört det i någon pod.
Även en ny Linux kärna som ska snabba upp skärmen och då främst webbläsaren. Är ju utlåvad.
Men det kanske bara är önsketänkande.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Linux-kärnan är redan uppdaterad sedan i somras.
Tweeten tolkar jag mest som lösa funderingar.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Tycker inte webben har blivit snabbare som utlovat.
Har någon annan märkt att den är snabbare nu?
Man kan ju alltid hoppas på 360.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Troligtvis är det så att en nyare Linux-kärna erbjuder optimeringar t.ex. genom gpu-acceleration. Webbläsaren behöver dock skrivas om för att dra nytta av dem.
Dvs 1 av 2 steg är taget. Det gavs ju intryck av att det hela skulle vara klart i början av året. Med vanlig Tesla-tid är det väl i slutet av året.
Det går säkert att skrämma liv i webbläsaren men jag tror ändå att den bara kommer bli bättre och inte bra. Det är trots allt hårdvara som börjar få några år på nacken nu.
Om jag förstod det hela rätt så behövdes en ny Linuxkärna för att uppdatera browsern.
Nya Linuxkärnan kom för några veckor sedan och det var denna uppdatering som många fick fel på under installationen. Troligtvis p.g.a. komplexiteten med att byta Linuxkärna.
Med nya Linuxkärnan på plats borde nästa uppdatering innehålla ny browser.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Är det någon som har testat Auto high beem med AP2?
Hur fungerar den jämfört med andra tillverkare, min erfarenhet är från MB och Volvo där MB fungerar mycket bra (Led varianten) och Volvo mindre bra?
AHB har funkat klockrent på AP1 sedan release....
AP2 e de på gång till resten av världen inom kort...
360 view, dock inte när man kör, hade varit klockrent, speciellt vid parkering m.m
Går att fixa virtuellt med AP2 bestyckning!
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Är det någon som har testat Auto high beem med AP2?
Hur fungerar den jämfört med andra tillverkare, min erfarenhet är från MB och Volvo där MB fungerar mycket bra (Led varianten) och Volvo mindre bra?
AP2 har inte auto high beam förutom i USA-bilar. Att det ska komma worldwide inom kort tror jag först när jag ser det med egna ögon i min bil. Fram tills dess är allting bara spekulation.
Förresten, vad är det som är så viktigt med auto high beam? Det är ju inte så ofta man kör med helljus ändå. Framförallt inte nu på sommarn. Dessutom är det ändå ingen större skillnad mellan helljus och halvljus på Teslas trötta fotogenlampor.
Däremot så vill jag ha en bil med regnsensor. Vredet för vindrutetorkaren är i dagsläget den överlägset mest använda "funktionen" i min bil. Det är rentav pinsamt att det måste skötas manuellt. Om den åtminstone hade varit steglös som i andra bilar...
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
AP2 har inte auto high beam förutom i USA-bilar. Att det ska komma worldwide inom kort tror jag först när jag ser det med egna ögon i min bil. Fram tills dess är allting bara spekulation.
Vad är det för dumheter? Bevisligen har ju folk AP2 och Auto High Beam sedan version 17.32. Om du ändå inte kan tro på vad någon annan har tagit reda på, varför hänger du här öht?
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Är det någon som har testat Auto high beem med AP2?
Hur fungerar den jämfört med andra tillverkare, min erfarenhet är från MB och Volvo där MB fungerar mycket bra (Led varianten) och Volvo mindre bra?
Tyvärr blir det nog inte klockrent. Av de bilar jag testat fungerar det bara bra med de som har riktigt dynamiska led och därmed kan styra dem... dynamiskt! De stänger då av vissa fält i strålkastaren och kan där,ed lysa upp din körbana med helljus men släcker ner för mötande. Tyvärr har Tesla bara begränsat med dynamik i sina led vid premiumpaket och därmed kan de bara växla mellan hel- och halvljus, vilket som Mati skriver ger begränsad effekt.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Däremot så vill jag ha en bil med regnsensor. Vredet för vindrutetorkaren är i dagsläget den överlägset mest använda "funktionen" i min bil. Det är rentav pinsamt att det måste skötas manuellt. Om den åtminstone hade varit steglös som i andra bilar...
Instämmer. Regnsensor hade varit riktigt användbart! Dock använder jag nog t ex blinkers oftare än vindrutetorkare, trots västkustbo...
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Är det någon som har testat Auto high beem med AP2?
Hur fungerar den jämfört med andra tillverkare, min erfarenhet är från MB och Volvo där MB fungerar mycket bra (Led varianten) och Volvo mindre bra?
Tyvärr blir det nog inte klockrent. Av de bilar jag testat fungerar det bara bra med de som har riktigt dynamiska led och därmed kan styra dem... dynamiskt! De stänger då av vissa fält i strålkastaren och kan där,ed lysa upp din körbana med helljus men släcker ner för mötande. Tyvärr har Tesla bara begränsat med dynamik i sina led vid premiumpaket och därmed kan de bara växla mellan hel- och halvljus, vilket som Mati skriver ger begränsad effekt.
Med AP1 funkar det mycket bra. 95 ggr av 100 så bländar den av och på precis i rätt tid så jag använder den funktionen väldigt ofta.
Skickat från min iPad med Tapatalk
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Är det någon som har testat Auto high beem med AP2?
Hur fungerar den jämfört med andra tillverkare, min erfarenhet är från MB och Volvo där MB fungerar mycket bra (Led varianten) och Volvo mindre bra?
Tyvärr blir det nog inte klockrent. Av de bilar jag testat fungerar det bara bra med de som har riktigt dynamiska led och därmed kan styra dem... dynamiskt! De stänger då av vissa fält i strålkastaren och kan där,ed lysa upp din körbana med helljus men släcker ner för mötande. Tyvärr har Tesla bara begränsat med dynamik i sina led vid premiumpaket och därmed kan de bara växla mellan hel- och halvljus, vilket som Mati skriver ger begränsad effekt.
Med AP1 funkar det mycket bra. 95 ggr av 100 så bländar den av och på precis i rätt tid så jag använder den funktionen väldigt ofta.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Kul att höra!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Instämmer att automatiken fungerar utmärkt för AP1, ingen erf av AP2. Anledningen till att den inte är dynamisk kan vara att det inte är tillåtet i USA.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
AP2 har inte auto high beam förutom i USA-bilar. Att det ska komma worldwide inom kort tror jag först när jag ser det med egna ögon i min bil. Fram tills dess är allting bara spekulation.
Vad är det för dumheter? Bevisligen har ju folk AP2 och Auto High Beam sedan version 17.32. Om du ändå inte kan tro på vad någon annan har tagit reda på, varför hänger du här öht?
Lugnt nu. Om det finns folk som faktiskt har fått AHB utanför USA så tror jag det såklart. Jag uppfattade det som så att det ska "komma snart", precis som i princip allt annat som vi blivit lovade.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Är det någon som har testat Auto high beem med AP2?
Hur fungerar den jämfört med andra tillverkare, min erfarenhet är från MB och Volvo där MB fungerar mycket bra (Led varianten) och Volvo mindre bra?
Tyvärr blir det nog inte klockrent. Av de bilar jag testat fungerar det bara bra med de som har riktigt dynamiska led och därmed kan styra dem... dynamiskt! De stänger då av vissa fält i strålkastaren och kan där,ed lysa upp din körbana med helljus men släcker ner för mötande. Tyvärr har Tesla bara begränsat med dynamik i sina led vid premiumpaket och därmed kan de bara växla mellan hel- och halvljus, vilket som Mati skriver ger begränsad effekt.
De dynamiska LED lamporna är riktigt bra på MB, framförallt att de lyser upp på sidan trots att det är bilar framför. Men en väl fungerande helljusautomatik är bättre än ingen alls, så det är ju ett steg i rätt riktning. Får hoppas att de får till regnautomatiken innan jag får min bil, men sannolikheten är nog rätt låg på den fronten
Är det någon som har testat Auto high beem med AP2?
Hur fungerar den jämfört med andra tillverkare, min erfarenhet är från MB och Volvo där MB fungerar mycket bra (Led varianten) och Volvo mindre bra?
Tyvärr blir det nog inte klockrent. Av de bilar jag testat fungerar det bara bra med de som har riktigt dynamiska led och därmed kan styra dem... dynamiskt! De stänger då av vissa fält i strålkastaren och kan där,ed lysa upp din körbana med helljus men släcker ner för mötande. Tyvärr har Tesla bara begränsat med dynamik i sina led vid premiumpaket och därmed kan de bara växla mellan hel- och halvljus, vilket som Mati skriver ger begränsad effekt.
De dynamiska LED lamporna är riktigt bra på MB, framförallt att de lyser upp på sidan trots att det är bilar framför. Men en väl fungerande helljusautomatik är bättre än ingen alls, så det är ju ett steg i rätt riktning. Får hoppas att de får till regnautomatiken innan jag får min bil, men sannolikheten är nog rätt låg på den fronten
Fick en MB som loaner en gång och shit vilka lysen den hade, helt sjukt bra med dom dynamiska
Kan bara instämma. Min gamla Passat hade helt dynamiska strålkastare och de var imponerande att se hur den följde en mötande bil genom att släcka ett element i taget.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D