Model 3 Unveil

Här diskuterar vi om Teslas framtida produkter

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nemesis
Inlägg: 328
Blev medlem: 14 aug 2014 11:35
Ort: GÖTEBORG

Model 3 Unveil

Inlägg av Nemesis »

Någon som är taggad??!

Tänkte att vi saknade en countdown, så fixade en åt oss :D Tänkte vi samtidigt kunde spekulera i förväntningarna på själva evenemanget. Då detta borde ses som ett avgörande ögonblick i mänsklighetens historia bör ju det ackompanjeras med folkfest i minst en vecka :)

http://www.tickcounter.com/countdown/20 ... l%21%21%21
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av apkungen »

Haha awesome. Kommer lägga en Signature beställning så fort jag kan, allt för att minimera den hemska väntan :p
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av Svenssons »

Jag bara hoppas att jag kan få leverans av Model X innan detta men är inte säker... Model X hade "unveil" 9:e februari 2012 så ni som väntar på en Model 3 vet hur länge ni får vänta... ;)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Nemesis
Inlägg: 328
Blev medlem: 14 aug 2014 11:35
Ort: GÖTEBORG

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av Nemesis »

Svenssons skrev:
Jag bara hoppas att jag kan få leverans av Model X innan detta men är inte säker... Model X hade "unveil" 9:e februari 2012 så ni som väntar på en Model 3 vet hur länge ni får vänta... ;)
-1
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av Laban »

En inte alltför vild gissning är väl att Model 3 inte kommer att ha några nya speciallösningar i stil med falkvingedörrarna, det blir istället Gigafabriken som avgör när den kommer att börja produceras. Så det är nog bara att följa framstegen där efter att Model 3 har presenterats.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av chpaulin »

Nemesis skrev:
Svenssons skrev:
Jag bara hoppas att jag kan få leverans av Model X innan detta men är inte säker... Model X hade "unveil" 9:e februari 2012 så ni som väntar på en Model 3 vet hur länge ni får vänta... ;)
-1
-22
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Nemesis
Inlägg: 328
Blev medlem: 14 aug 2014 11:35
Ort: GÖTEBORG

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av Nemesis »

Hur många kommer lägga reservation direkt på dagen? Vad är era gissningar på kostnad för att reservera?
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av chpaulin »

Jag är sjukt sugen på att lägga en reservation så fort det går, även hacka mig in för att vara först :)

Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Nemesis
Inlägg: 328
Blev medlem: 14 aug 2014 11:35
Ort: GÖTEBORG

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av Nemesis »

chpaulin skrev:
Jag är sjukt sugen på att lägga en reservation så fort det går, även hacka mig in för att vara först :)

Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
Tror allt ska gå att lösa i efterhand, har för mig att folk har gjort det här tidigare. Men regel och skattemästaren Danni får upplysa oss här :)

Funderar över hur Tesla kommer sätta reservationspris. De skulle säkert kunna sätta 100k och ändå ha omåttligt lång orderstock, men kanske går emot deras vision med Model 3? Känns som 10% av priset är rimligt, så säg 35-40k? Vad har det legat på för tidigare modeller?
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av chpaulin »

Nemesis skrev:
Funderar över hur Tesla kommer sätta reservationspris. De skulle säkert kunna sätta 100k och ändå ha omåttligt lång orderstock, men kanske går emot deras vision med Model 3? Känns som 10% av priset är rimligt, så säg 35-40k? Vad har det legat på för tidigare modeller?
Kan det vara så att de inte kommer ha någon signature edition alls? Eller har de redan bekräftat det? Hur mkt behövde man lägga ut för Model S?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av pegs »

chpaulin skrev:
Kan det vara så att de inte kommer ha någon signature edition alls? Eller har de redan bekräftat det? Hur mkt behövde man lägga ut för Model S?
Intressant fråga. Jag skulle tippa att dom har en Signature Edition.
Vore väldigt otippat om dom bara hade en basmodell motsvarande S70 och inga andra. Vore att kasta bort pengar.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av chpaulin »

pegs skrev:
chpaulin skrev:
Kan det vara så att de inte kommer ha någon signature edition alls? Eller har de redan bekräftat det? Hur mkt behövde man lägga ut för Model S?
Intressant fråga. Jag skulle tippa att dom har en Signature Edition.
Vore väldigt otippat om dom bara hade en basmodell motsvarande S70 och inga andra. Vore att kasta bort pengar.
Frågan är hur spannet kommer se ut? Det kommer finnas en snikmodell alá S60/70 som helt barskrapad utan något lull lull går för ca $35k men hur kommer det se i andra änden av spektrumet? För när det gällde X och S så var det en ganska maxad P-modell som gällde och landar Model 3 Signature på över 800k blir det nog en downgrade från min sida. Tänkte sikta in mig på mitten av spannet typ där S85D ligger i Model S spannet.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av chpaulin »

Siktar på det som kommer närmast 366D som går att hitta via en tidigare post http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =12&t=1758
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av leiflodde »

chpaulin skrev:
pegs skrev:
chpaulin skrev:
Kan det vara så att de inte kommer ha någon signature edition alls? Eller har de redan bekräftat det? Hur mkt behövde man lägga ut för Model S?
Intressant fråga. Jag skulle tippa att dom har en Signature Edition.
Vore väldigt otippat om dom bara hade en basmodell motsvarande S70 och inga andra. Vore att kasta bort pengar.
Frågan är hur spannet kommer se ut? Det kommer finnas en snikmodell alá S60/70 som helt barskrapad utan något lull lull går för ca $35k men hur kommer det se i andra änden av spektrumet? För när det gällde X och S så var det en ganska maxad P-modell som gällde och landar Model 3 Signature på över 800k blir det nog en downgrade från min sida. Tänkte sikta in mig på mitten av spannet typ där S85D ligger i Model S spannet.
Jag har haft en diskussion med Tesla angående Model 3 och de menade på att räkna med ca 400k för en normal bil, vad nu normalt bil är?
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av Surfaren »

chpaulin skrev:
Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
För mig och min kollega funkade det bra att lägga beställningen privat och pynta in 17000, sen lämna över ordernumret till leasingbolaget (och begära att få ut sina 17 tusen efter leverans från Tesla, inte avdrag på priset). Borde väl funka även när man "förbokar" en kommande modell kan jag tycka.

leiflodde skrev:
Jag har haft en diskussion med Tesla angående Model 3 och de menade på att räkna med ca 400k för en normal bil, vad nu normalt bil är?
Fråga Bagdad Bob Lutz, han vet precis. :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av chpaulin »

Surfaren skrev:
Fråga Bagdad Bob Lutz, han vet precis. :D
:lol:
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av leiflodde »

Surfaren skrev:
chpaulin skrev:
Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
För mig och min kollega funkade det bra att lägga beställningen privat och pynta in 17000, sen lämna över ordernumret till leasingbolaget (och begära att få ut sina 17 tusen efter leverans från Tesla, inte avdrag på priset). Borde väl funka även när man "förbokar" en kommande modell kan jag tycka.

leiflodde skrev:
Jag har haft en diskussion med Tesla angående Model 3 och de menade på att räkna med ca 400k för en normal bil, vad nu normalt bil är?
Fråga Bagdad Bob Lutz, han vet precis. :D
Har inte tidigare läst om denna fossil men med så många arbetsgivare på sin meritlista kallas han i vår bransch för "hopp gurka" och tur att det finns personer ifrån verkligheten (du, jag ,vi) som kan avgöra vårt eget bästa.

I min värld kallas det för innovation och då tänker vi nytt och framåt, hur svårt kan det vara släppa det gamla, och vem vill idag tvätta på en tvätt bräda i ån?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av danni »

Surfaren skrev:
chpaulin skrev:
Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
För mig och min kollega funkade det bra att lägga beställningen privat och pynta in 17000, sen lämna över ordernumret till leasingbolaget (och begära att få ut sina 17 tusen efter leverans från Tesla, inte avdrag på priset). Borde väl funka även när man "förbokar" en kommande modell kan jag tycka.
Japp, så kan man göra. Om man är osäker på om man tänker ta bilen privat eller i firman är det säkrast att betala depositionen privat så, för jag kan tänka mig att det skulle kunna handla om ett otillåtet lån om man låter firman ta det och sen köper privat (om man har aktiebolag).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2334
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av mans71 »

Hoppas på en model 3 cab, 4 sitsig med 4-hjulsdrift, då blir det order direkt.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av chpaulin »

danni skrev:
Surfaren skrev:
chpaulin skrev:
Hur fungerar det om man vill leasa den då? Kan jag reservera själv och lösa det efter eller måste det vara mitt bolag som leasingtagare som reserverar?
För mig och min kollega funkade det bra att lägga beställningen privat och pynta in 17000, sen lämna över ordernumret till leasingbolaget (och begära att få ut sina 17 tusen efter leverans från Tesla, inte avdrag på priset). Borde väl funka även när man "förbokar" en kommande modell kan jag tycka.
Japp, så kan man göra. Om man är osäker på om man tänker ta bilen privat eller i firman är det säkrast att betala depositionen privat så, för jag kan tänka mig att det skulle kunna handla om ett otillåtet lån om man låter firman ta det och sen köper privat (om man har aktiebolag).
Är så jävla taggad på bilen så skulle det skita sig med finansieringen så blir det att sälja njuren ;)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av Larofo »

chpaulin skrev:
Är så jävla taggad på bilen så skulle det skita sig med finansieringen så blir det att sälja njuren ;)
Det är den rätta inställningen!
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av bladh »

chpaulin skrev:
Är så jävla taggad på bilen så skulle det skita sig med finansieringen så blir det att sälja njuren ;)
Hehe, rätta takter! :lol:
Men, jag fastnade på att du skrev "njuren" i bestämd form. Hoppas innerligt att du har två njurar och säljer den ena. Annars vettesjutton. Såvida inte Tesla öppnar dialyscentral vid varje SuperCharger. ;)
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Nemesis
Inlägg: 328
Blev medlem: 14 aug 2014 11:35
Ort: GÖTEBORG

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av Nemesis »

bladh skrev:
chpaulin skrev:
Är så jävla taggad på bilen så skulle det skita sig med finansieringen så blir det att sälja njuren ;)
Hehe, rätta takter! Bild
Men, jag fastnade på att du skrev "njuren" i bestämd form. Hoppas innerligt att du har två njurar och säljer den ena. Annars vettesjutton. Såvida inte Tesla öppnar dialyscentral vid varje SuperCharger. ;)
Super combined filling and emptying?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Model 3 Unveil

Inlägg av chpaulin »

bladh skrev:
chpaulin skrev:
Är så jävla taggad på bilen så skulle det skita sig med finansieringen så blir det att sälja njuren ;)
Hehe, rätta takter! :lol:
Men, jag fastnade på att du skrev "njuren" i bestämd form. Hoppas innerligt att du har två njurar och säljer den ena. Annars vettesjutton. Såvida inte Tesla öppnar dialyscentral vid varje SuperCharger. ;)
Haha :) Menade bestämt den en av dem två, jag har redan valt vilken 8-)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Skriv svar