Söker kvitto på iPhone X från för typ 18mån sedan...

Här köper du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Söker kvitto på iPhone X från för typ 18mån sedan...

Inlägg av Remuz »

Jag köpte en iPhone X som jag idag tappade när jag körde MC. Jag kan inte hitta kvittot och försäkringsbolaget vill ha ett sånt så därför undrar jag om någon köpte en iPhone X sept-okto när den kom och råkar ha ett PDF-kvittot jag kan snylta på?
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare
Inlägg: 394
Blev medlem: 10 jun 2015 11:49

Re: Söker kvitto på iPhone X från för typ 18mån sedan...

Inlägg av mjwahl »

Om du ändå kan tänka dig att begå kriminella handlingar kan du väl gå ut och rycka en handväska. Då får du pengarna direkt och slipper strula med kvitton och dylikt. ;)
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Söker kvitto på iPhone X från för typ 18mån sedan...

Inlägg av swegarm »

Kontakta butiken ?

De ska ju bokföra kvittot i sju år (?)
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5517
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Söker kvitto på iPhone X från för typ 18mån sedan...

Inlägg av Gustafsson »

Aha, en Marjasin :roll:
Bör gå att få fram ditt eget kvitto tycker man.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Söker kvitto på iPhone X från för typ 18mån sedan...

Inlägg av Remuz »

Gustafsson skrev:
Aha, en Marjasin :roll:
Bör gå att få fram ditt eget kvitto tycker man.
Tycker jag med...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Söker kvitto på iPhone X från för typ 18mån sedan...

Inlägg av Remuz »

Kriminellt? Ersätta det kvitto jag inte har med ett annat? Hmmmm borde bero på intensionen. Hade jag stulit en telefon hade det varit en sak. Jag frågade om dom nöjde sig med utdrag från banken men fick svaret nej...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
-JoS
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 07 feb 2019 11:49

Re: Söker kvitto på iPhone X från för typ 18mån sedan...

Inlägg av -JoS »

Remuz skrev:
Kriminellt? Ersätta det kvitto jag inte har med ett annat? Hmmmm borde bero på intensionen. Hade jag stulit en telefon hade det varit en sak. Jag frågade om dom nöjde sig med utdrag från banken men fick svaret nej...
De kommer vilja ha ett kvitto med IMEI nummer på samt var den är köpt tillsammans med en förlustanmälan via polisen samt spärrintyg. Tar du en annan kunds kvitto och anger dennes IMEI nummer kommer de vilja ha spärrintyg på det och det förstår du kanske själv att de går ej ihop.

Har du köpt telefonen med abonnemang finns IMEI nr på ditt avtal, har du detta kan du få kvittot från butik. Har du köpt denne kontant får du ta fram dagen den är köpt, gå till samma butik och fråga snällt om de kan rota igenom deras uråldriga kassasystem för att få fram ditt kvitto.
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare
Inlägg: 394
Blev medlem: 10 jun 2015 11:49

Re: Söker kvitto på iPhone X från för typ 18mån sedan...

Inlägg av mjwahl »

Remuz skrev:
Kriminellt? Ersätta det kvitto jag inte har med ett annat? Hmmmm borde bero på intensionen. Hade jag stulit en telefon hade det varit en sak. Jag frågade om dom nöjde sig med utdrag från banken men fick svaret nej...
Jag tror inte att försäkringsbolaget håller med i ditt resonemang. Det blir ju någon form av förfalskad handlingar eller osant intygande. Varför skulle det inte vara kriminellt?
Skriv svar