Köpes UMC med 3-fas stöd
Moderator: Redaktion
Re: Köpes UMC med 3-fas stöd
Billigare? Ja, någon tusenlapp. Men betydligt meckigare då WC’n inte direkt är liten och smidig. Behöver man röd 3-fas ofta hemifrån (typ på landet) skulle jag nog lägga på de extra hundralapparna och köpa en sån jag länkade till förut (WC = 5400.-? Kabeln i tidigare post 5990.-)LarsL skrev:Blir det inte billigare att ha en Wallbox med sig?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Köpes UMC med 3-fas stöd
Om man installerar den fast, ja, men det var väl som reseladdare den föreslogs här?Crappy skrev:Med WC måste man ha en jordfelbrytare B också för 1600:- + elektriker
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Köpes UMC med 3-fas stöd
Vad jag har kommit på är:
Om du har en ny tesla, sälja den gamla UMCn. Köp en gamal UMCn.
Då behöver man ta med sig bara en adapter som klarar allt inklusive 3-fas. Vi reser oftast till landet/stugan nära Karlskoga från stockholm. Med 3-fas kan vi ladda natten innan vi åker hem och slippa att använda superchargers (vi har en 100D).
Samtidigt kan vi ta daytrips utan att tänka på vad vi ska göra nästa dagen - kan nästan full ladda övernatt. Har en wallcharger i stockholm.
Jag har sett att de flesta vänner och familj ut på landet har en 3-fas uttag också.
Om du har en ny tesla, sälja den gamla UMCn. Köp en gamal UMCn.
Då behöver man ta med sig bara en adapter som klarar allt inklusive 3-fas. Vi reser oftast till landet/stugan nära Karlskoga från stockholm. Med 3-fas kan vi ladda natten innan vi åker hem och slippa att använda superchargers (vi har en 100D).
Samtidigt kan vi ta daytrips utan att tänka på vad vi ska göra nästa dagen - kan nästan full ladda övernatt. Har en wallcharger i stockholm.
Jag har sett att de flesta vänner och familj ut på landet har en 3-fas uttag också.