Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess. Men tack ändå!
Cykeln ska alltid ligga i bilen
Jag packar in cykeln i Leif. Problemet är att räckvidden är svettig.
Ja ska man som jag gör ibland, ta en tripp till Norge och cykla, så blir det inte så skoj i LEaf:en
(även om vägen Sundsvall-Trondheim tex funkar skapligt nu, men jösses vilken tid det skulle ta lixom)
Jag laddar Leaf:en till 100% då säger bilen 120km, önsketänkande, sedan kör jag till Löddeköpinge, 40km enkel resa, väl där säger bilen 55-53% beroende på väderlek ute. När jag kommer hem har jag under 10%. Då kör jag ändå i runt 100 på motorvägen. Jävla skitbil är vad det är.
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv.....
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv.....
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv.....
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv.....
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.
Kul, min går oxo ut samma tid
Det ska bli mig ett sant nöje att få rulla iväg den till Nissan och aldrig mer se en faktura från Santander/Nissan finans igen. Frågan är bara vad frun ska ha för bil innan Model 3 kommer.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv.....
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.
Kul, min går oxo ut samma tid
Det ska bli mig ett sant nöje att få rulla iväg den till Nissan och aldrig mer se en faktura från Santander/Nissan finans igen. Frågan är bara vad frun ska ha för bil innan Model 3 kommer.
Jag tror iaf att jag behåller min ett tag, blir ju i princip gratis bilägande då Annars kan det bli en Ionic om dom fixar en app till den. Någon Model 3 lär det inte bli förrns
två viktiga faktorer stämmer, dels att bilarna är någorlunda felfria och dels att man inte sitter i knät på gänget i Väsby (aldrig mer typ). Så för min del kan det dröja lääänge
innan det blir en till Tesla (undantaget kanske en P85D som inte är ett måndagsexemplar sas).
Takräckena är avsedda för 100kg max load enligt Thule.
Står på sidan 160 i Tesla-manualen:
Roof Racks
If Model S is equipped with the all glass
panoramic roof, you can carry up to 75 kg
using a Tesla-approved roof rack (see Parts
and Accessories on page 157). A Model S
equipped with a solid aluminum roof is
incompatible with roof racks.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023