mati skrev:Johnalm skrev:Hade (av förklarliga skäl) inte detta ”fel” på min förra Tesla, en S85 RWD. Rent principiellt tycker jag att det ska gå att trycka till ordentligt på gasen (för säkra omkörningar såklart, inget annat...
) utan att få en släng av Parkinsons... Dags att Tesla ser till att iallafall vi med P-versioner får något för pengarna utan att bilen måste se ut som den kommit ur ett avsnitt av Pimp my ride.
Jag tycker framförallt att det är ett märkligt uttalande att man inte får gasa för hårt när fjädringen inte står på standard eller low. Med samma argument skulle de också kunna kräva att man inte får ta för snäva kurvor i very low eftersom hjulen kan skrapa i hjulhusen, vilket de faktiskt gör ibland. Eller varför inte säga att man inte ska använda bilen i mörker eftersom strålkastarna inte är gjorda för att lysa upp vägen ordentligt?
Nä, det är ett designfel och det ska åtgärdas tycker jag.
Ja - jag tycker det är konstigt - men jag tror deras policy är att inte göra några temporära kosmetiska åtgärder när dom väntar på en permanent "fix".
Vad som bekymrar mig mer är att dom verkar ha väntat på fixen nu i över 1 år..
Vem som får det temporärt åtgärdat eller inte verkar bero på hur snäll SC-personalen är just den dagen :S.
Service-teknikern uttryckte när jag var där något i stil med "vi gör normalt sett inte detta om det inte är jättebesvärande, då vi väntar på en permanent fix på problemet". Jag nypte då lite mjukt på hans hint om besvärande och uttryckte (som det faktiskt är) att jag inte vill köra runt i en bil som skakar och skramlar som en gräsklippare när jag ska köra om någon
. Inte exakt de orden jag använde men ungefär vad jag menade.
Jag kan säga att den temporära fixen har gjort bilen 100% len vid omkörning och acceleration (och jag har äntligen förstått det magiska med tesla-acceleration)