Har aldrig sett en Tesla med separat handbroms, var sitter den handspaken fast du tänker kanske på parkeringsbromsen med separata bromsok knapp på växelväljaren har iaf alla modeller.Zoidberg skrev:Jag tror man generellt höjde priset på S 60 och därmed minskade marginalen till S 75.tobbeturbo skrev:Påtal om att uppgradera till 75, så har priset på uppgradering gått ner från 97k till 81k, vet man varför? Har säkert tagits upp i någon tråd redan?
Har dock ingen källa på det och har inte tid att damsuga forumet just nu.
Kika på vad du bar för bromsar. Om du hann få de bättre bromsarna med separat handbroms så är det ett bra säljargument!
Tråkigt att du funderar på att sälja... jag hade inte varit glad om det kom till det för min del.
Model S 60
Moderator: Redaktion
Re: Model S 60
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Model S 60
Jag tycker som sagt folk är för hårda mot de nya bromsarna. De lär bromsa precis lika bra som de gamla. Den som inte tror på det kan ju kolla upp att nya BMW M5 kör samma koncept, med samma sorts bromsar bak. Det är ju frambromsarna som gör större delen av jobbet.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Model S 60
Har ju inte med bromsförmågan att göra. Handlar om att olika konstruktioner har olika lätt för att kärva =risk för ökat service/repbehov. Vilket i sin tur också påverkas av hur de används. Få kör ju en M3:a utan att bromsarna motioneras regelbundet '-) däremot körs ganska många elbilar/Tesla försiktigt vilket gör att bromsarna motioneras ovanligt lite.
Därmed inte sagt att det i praktiken kommer att spela någon roll vilken typ av bromsar det sitter på bilen.
Personligen skulle jag inte heller väga in det i valet mellan olika exemplar av begagnade bilar. Är antagligen väldigt många andra parametrar som jag skulle tycka var viktigare att jämföra.
Därmed inte sagt att det i praktiken kommer att spela någon roll vilken typ av bromsar det sitter på bilen.
Personligen skulle jag inte heller väga in det i valet mellan olika exemplar av begagnade bilar. Är antagligen väldigt många andra parametrar som jag skulle tycka var viktigare att jämföra.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Model S 60
Tar man bort statens sponsring och typ 19kr/mil så blir ett pris 709k.tobbeturbo skrev:Förmodligen. Ja jag har som sagt svårt att slita mig från pärlan... vad kan man tänkas få i dagsläget? 768k kostade den ny i sep/okt
Aktiverar man sedan AP1 för 35k och uppgraderar till 75 för 81k. Så blir total kostnaden 825k.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids