Zalman3 skrev:Om jag minns rätt så klarar Tesla -38 innan batteriets kölvatten fryser.
Förlåt, men det där var ofrivilligt väldigt roligt!
Moderator: Redaktion
Zalman3 skrev:Om jag minns rätt så klarar Tesla -38 innan batteriets kölvatten fryser.
Ja, panoramatak finns som tillval.HelectriC skrev:jag kan inte hitta nån info om panoramatak, men när jag ser denna bild, så verkar det ju som det iaf borde komma. Ser onekligen ut som en färdig öppning i taket.
Kölvatten är väl något som Toyota Mirai och andra bränslecellsbilar har?Jerker skrev:Zalman3 skrev:Om jag minns rätt så klarar Tesla -38 innan batteriets kölvatten fryser.
Förlåt, men det där var ofrivilligt väldigt roligt!
Jag såg en Mirai iförrgår. Den tillhörde Mariestads kommun och stod parkerad utanför leksaksaffären i Götene. Det är väl ungefär där den hör hemma. Fast den är nog för ful för att gå som leksaksbil.Svenssons skrev:Kölvatten är väl något som Toyota Mirai och andra bränslecellsbilar har?Jerker skrev:Zalman3 skrev:Om jag minns rätt så klarar Tesla -38 innan batteriets kölvatten fryser.
Förlåt, men det där var ofrivilligt väldigt roligt!
Ja den skrämmer väl bort ungarna från butiken...mati skrev:Jag såg en Mirai iförrgår. Den tillhörde Mariestads kommun och stod parkerad utanför leksaksaffären i Götene. Det är väl ungefär där den hör hemma. Fast den är nog för ful för att gå som leksaksbil.Svenssons skrev:Kölvatten är väl något som Toyota Mirai och andra bränslecellsbilar har?Jerker skrev:Zalman3 skrev:Om jag minns rätt så klarar Tesla -38 innan batteriets kölvatten fryser.
Förlåt, men det där var ofrivilligt väldigt roligt!
Menar man hur mycket man kan ladda i batteriet? D.v.s. ladda till 85%Zalman3 skrev:
25. Kan man steglöst ange hur mycket batteriet ska laddas?
Svar: Ja
KOMMENTAR: Mycket bra!
Jag undrar hur de löst den steglösa biten. Analoga reglage?gellerstam skrev:Menar man hur mycket man kan ladda i batteriet? D.v.s. ladda till 85%Zalman3 skrev:
25. Kan man steglöst ange hur mycket batteriet ska laddas?
Svar: Ja
KOMMENTAR: Mycket bra!
OR
Menar man med hur många Ampere man kan ladda? D.v.s. ladda med 3x10A
Steglöst innebär ju per definition att Audi börjat dela på elektroner för att nå hög precision på laddinställningen.bylund skrev:Jag undrar hur de löst den steglösa biten. Analoga reglage?
I hur små steg skall det vara för att vara steglöst? Även med analoga rattar eller skjutreglage så blir det ju i steg om man kollar tillräckligt långt ner i värdesiffrorna. Så rent krasst kommer inställningen inte vara steglös. Steglös för mig är när jag kan göra inställningen noggrannare än jag behöver. Så i detta fallet skulle jag nog kunna anse att det är steglöst om jag kan ange med en decimal, efter som det blir mer noggrant än vad som krävs för mig. Kan man ange laddvärdena med heltal så är det tillräckligt noggrant för mig, men jag skulle inte kalla det steglöst. Vad är steglöst för dig?bylund skrev:Jag undrar hur de löst den steglösa biten. Analoga reglage?gellerstam skrev:Menar man hur mycket man kan ladda i batteriet? D.v.s. ladda till 85%Zalman3 skrev:
25. Kan man steglöst ange hur mycket batteriet ska laddas?
Svar: Ja
KOMMENTAR: Mycket bra!
OR
Menar man med hur många Ampere man kan ladda? D.v.s. ladda med 3x10A
Jag är inte förvånad.. hade jag haft ekonomin för detta hade jag nog själv bokat en bil...HerrNilsson skrev:
Bokningen är ju inte direkt kopplad till ens ekonomi, den är ju i princip gratis förutom att man ligger ute med 20k ett tag. Om man har råd att beställa en bil är en annan femma. Det vet jag inte heller om jag har. Troligen inte. Men nu har jag i alla fall inte slarvat bort möjligheten att få en bil ifall jag får ihop ekonomin.chaffis75 skrev:Jag är inte förvånad.. hade jag haft ekonomin för detta hade jag nog själv bokat en bil...HerrNilsson skrev:
Va? Nej, de finns inte levererade. Kanske en testbil?Hedman skrev:Såg en live idag när jag parkerade utanför Ica maxi. Blev mäkta förvånad visste inte att de finns levererade.
Ja kanske det, killen i e-tronen hann köra iväg innan jag hann gå fram. Han susade iväg i tysthet. Såg precis ut som i de senaste icke futuristiska pressbilderna. såg riktigt nice ut typ som en q5:amati skrev:Va? Nej, de finns inte levererade. Kanske en testbil?Hedman skrev:Såg en live idag när jag parkerade utanför Ica maxi. Blev mäkta förvånad visste inte att de finns levererade.
e-tron-spotting! fel forum men annars läge för en sån tråd ju...Hedman skrev:Ja kanske det, killen i e-tronen hann köra iväg innan jag hann gå fram. Han susade iväg i tysthet. Såg precis ut som i de senaste icke futuristiska pressbilderna. såg riktigt nice ut typ som en q5:amati skrev:Va? Nej, de finns inte levererade. Kanske en testbil?Hedman skrev:Såg en live idag när jag parkerade utanför Ica maxi. Blev mäkta förvånad visste inte att de finns levererade.
Skulle tro att det var Q7 e-tron du såg. Dvs hybridversionen av Q7. Det står e-tron på sidan så lätt att ta fel.Bjelke skrev:e-tron-spotting! fel forum men annars läge för en sån tråd ju...Hedman skrev:Ja kanske det, killen i e-tronen hann köra iväg innan jag hann gå fram. Han susade iväg i tysthet. Såg precis ut som i de senaste icke futuristiska pressbilderna. såg riktigt nice ut typ som en q5:amati skrev:Va? Nej, de finns inte levererade. Kanske en testbil?Hedman skrev:Såg en live idag när jag parkerade utanför Ica maxi. Blev mäkta förvånad visste inte att de finns levererade.
Jag hann ju inte fråga föraren så det var förmodligen så.mahulkp skrev:Skulle tro att det var Q7 e-tron du såg. Dvs hybridversionen av Q7. Det står e-tron på sidan så lätt att ta fel.Bjelke skrev:e-tron-spotting! fel forum men annars läge för en sån tråd ju...Hedman skrev:Ja kanske det, killen i e-tronen hann köra iväg innan jag hann gå fram. Han susade iväg i tysthet. Såg precis ut som i de senaste icke futuristiska pressbilderna. såg riktigt nice ut typ som en q5:amati skrev:Va? Nej, de finns inte levererade. Kanske en testbil?Hedman skrev:Såg en live idag när jag parkerade utanför Ica maxi. Blev mäkta förvånad visste inte att de finns levererade.
Precis, förfarandet skiljer sig en del vid bilköp i Europa jämfört med i USA. Och detta låter ju rimligt kan jag tycka. Om nu efterfrågan i Europa är hög känns det dumt att spendera X dagar på att producera bilar för att fylla en båt till USA, som sen ska ställas hos handlarna och efter det säljas till kunder. Bättre då att tillverka bilar som redan är sålda, i alla fall fram tills dess att produktionen har hunnit ikapp efterfrågan något.HelectriC skrev:Bilförsäljningen i USA är dock ofta aningen annorlunda än i Europa. I USA är köparna vana vid att kunna välja och vraka från stora lager och i stort sett ta med bilen på dagen. I Europa är ju de flesta bilar i lite högre prisklass specialbeställda. Men om detta beteende i USA tyder på dåliga interna säljprognoser kan man ju fundera på.
Hopp!