Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Geni87 »

Jeppe_E skrev:
Regenereringen verkar ju funka bra.



10kW nerför ett berg...
kWh* :)

Det vore även intressant att se effektkurvan för den körningen.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Audi e-tron

Inlägg av Leo »

mati; det kom på senaste generationen e-Golf. En form av ”prediktiv rekuperation”. Dvs om bilen (via navigatorn, även om den ej har någon rutt aktiv) känner av att du snart ”kommer att behöva bromsa” så börjar den rekuperera automatiskt om du släpper gasen Tex inför rondeller, vägkorsningar, hastighetssänkning osv.

Symboliseras i instrumentet med symbolen som visar en ”fot lyft från gaspedalen” när det kommer att ske.

Dvs den försöker hjälpa dig när det är ekonomiskt att börja släppa gasen. Och som du säger så bromsar den bara lite grann (du kör ju trots allt i D). Är det en hastighetsbegränsning sker det bara tills du uppnått den lägre=rätt hastighet.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Ahaaa, det är det foten betyder alltså. Jag har sett den några gånger, men jag får villigt erkänna att jag aldrig har fattat innebörden. Den kommer i mitt fall alldeles för sällan för att jag skulle kunna klura ut det själv vad det betyder. Och instruktionsboken törs jag inte läsa. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av HelectriC »

Var och kollade på eTron idag (några timmar innan jag hämtade ipacen :D ) och den är läcker interiört, skärmarna är så stora som man hade önskat de var på Ipace utan att vara så stor som många kanske tycker är brutalt i Tesla. Jag gillar interiören i eTron. Tycker också baksätet och bagage är bra storlek på. Frunken verkar användbar till skillnad mot Ipace, dock känns det överdrivet jobbigt på sättet man kommer åt innehållet genom att öppna med motorhuvsspak, extra spak under huven, lyfta på separat lock, känns som onödigt många steg. Men storleken på utrymmet är ok.
För mig kännns det halvkul att gå till en så seg bil, varför i alla dagar behöver en bil med över 400hk nästan 6sek för att nå 100kmh? Detta sa jag också till säljaren, som med en gång sa ”ok, du kommer från Tesla” :lol:
AFB0D10E-FD61-4D65-BF0E-620EB35074E3.jpeg
47F22E83-6331-4BC4-8D3F-922ACA458BF2.jpeg
79A9EECD-D3F2-47A4-9D7E-F4CAB5E56254.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Audi e-tron

Inlägg av gellerstam »

Ingen som har ngt nytt om denna?

@mati: Tyckte jag läste i annan tråd att du varit och konfat. bilen? Har du mer uppgifter om priser och utrustnings val/paket? T.ex. Dragpaket?
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Nej, inte konfat. Det ska gå i slutet av november för alla som har förbokat.
Vi har bara kikat på fossil-Audisar och kollat vilken utrustning som finns.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2273
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Vet någon om det kommer att finnas Audi night vision till E-tron?

Funkar det bra, har ni provkört i mörker?

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Blev precis uppringd av min Audi-säljare.
Reservationstiden för e-tron går ut på söndag och nästa vecka kommer alla som har förbokat att få tillbaka sina 20 000 kr. Man behåller naturligtvis sin VIP-köplats.
Om två veckor kommer alla som har förbokat att få en inbjudan att konfigurera bilen. Man kommer att få en genomgång med sin ÅF och därefter finns även möjlighet att konfigurera hemma via en app.
Det finns idag 680 förbokningar i Sverige. Tilldelad försäljningsvolym för 2019 i Sverige är 1000 bilar.
Till VM i Åre i februari kommer det finnas 50 stycken e-tron som kör omkring där.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av Delta »

Vilken batterityp sitter i paketet? Läste i AMS eller TV för ganska länge sedan att Audi testade prismatiskt formade celler för att få en tätare packningsgrad.

För mig lät det heltokigt att välja en sådan form på en komponent som ska hålla mycket länge och utsättas för termiska, elektriska och tryckmässiga växlingar.

Har hittills aldrig sett ett tryckkärl med prismatisk form. Hur har det blivit? Någon som vet? Mistänker att audisäljare i allmänhet inte har den informationen. ;)
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Geni87 »

Delta skrev:
Vilken batterityp sitter i paketet? Läste i AMS eller TV för ganska länge sedan att Audi testade prismatiskt formade celler för att få en tätare packningsgrad.

För mig lät det heltokigt att välja en sådan form på en komponent som ska hålla mycket länge och utsättas för termiska, elektriska och tryckmässiga växlingar.

Har hittills aldrig sett ett tryckkärl med prismatisk form. Hur har det blivit? Någon som vet? Mistänker att audisäljare i allmänhet inte har den informationen. ;)
De använder pouch-celler, vilket i sig är en väldigt mekaniskt instabil formfaktor. Men det behöver inte vara ett problem, det behöver inte prismatiska celler heller vara. Tricket är att bygga en modul som trycker ihop cellerna mekaniskt.

I cylindriska (och till viss del prismatiska) sitter styrkan i cellinneslutningen, för pouch-celler och prismatiska behöver styrkan sitta i modulen/packet. Bara olika koncept, har man koll på sina prylar är inte det ena sämre än det andra när det gäller termiska, elektriska och tryckmässiga växlingar.

Bild
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av Delta »

Geni87 skrev:
Delta skrev:
Vilken batterityp sitter i paketet? Läste i AMS eller TV för ganska länge sedan att Audi testade prismatiskt formade celler för att få en tätare packningsgrad.

För mig lät det heltokigt att välja en sådan form på en komponent som ska hålla mycket länge och utsättas för termiska, elektriska och tryckmässiga växlingar.

Har hittills aldrig sett ett tryckkärl med prismatisk form. Hur har det blivit? Någon som vet? Mistänker att audisäljare i allmänhet inte har den informationen. ;)
De använder pouch-celler, vilket i sig är en väldigt mekaniskt instabil formfaktor. Men det behöver inte vara ett problem, det behöver inte prismatiska celler heller vara. Tricket är att bygga en modul som trycker ihop cellerna mekaniskt.

I cylindriska (och till viss del prismatiska) sitter styrkan i cellinneslutningen, för pouch-celler och prismatiska behöver styrkan sitta i modulen/packet. Bara olika koncept, har man koll på sina prylar är inte det ena sämre än det andra när det gäller termiska, elektriska och tryckmässiga växlingar.

Bild
Ser ju väldigt gediget ut med pressgjuten aluminiumlåde och allt, men kan denna teknik konkurrera med Tesla som ju är på väg ned mot 100$/kwh på packnivå i sin inhouse cell- och packproduktion. Det är ju stora volymer om man ska fram om man nå upp till teslas nivåer. Man har ju till och med ambitioner att bli större än Tesla som ju tillverkar celler och bygger 1 batteripack på 2 minuter bara till Model 3. Detta gäller dagens produktion...
Det gäller att komma igång snart.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Geni87 »

Delta skrev:
Geni87 skrev:
Delta skrev:
Vilken batterityp sitter i paketet? Läste i AMS eller TV för ganska länge sedan att Audi testade prismatiskt formade celler för att få en tätare packningsgrad.

För mig lät det heltokigt att välja en sådan form på en komponent som ska hålla mycket länge och utsättas för termiska, elektriska och tryckmässiga växlingar.

Har hittills aldrig sett ett tryckkärl med prismatisk form. Hur har det blivit? Någon som vet? Mistänker att audisäljare i allmänhet inte har den informationen. ;)
De använder pouch-celler, vilket i sig är en väldigt mekaniskt instabil formfaktor. Men det behöver inte vara ett problem, det behöver inte prismatiska celler heller vara. Tricket är att bygga en modul som trycker ihop cellerna mekaniskt.

I cylindriska (och till viss del prismatiska) sitter styrkan i cellinneslutningen, för pouch-celler och prismatiska behöver styrkan sitta i modulen/packet. Bara olika koncept, har man koll på sina prylar är inte det ena sämre än det andra när det gäller termiska, elektriska och tryckmässiga växlingar.
Ser ju väldigt gediget ut med pressgjuten aluminiumlåde och allt, men kan denna teknik konkurrera med Tesla som ju är på väg ned mot 100$/kwh på packnivå i sin inhouse cell- och packproduktion. Det är ju stora volymer om man ska fram om man nå upp till teslas nivåer. Man har ju till och med ambitioner att bli större än Tesla som ju tillverkar celler och bygger 1 batteripack på 2 minuter bara till Model 3. Detta gäller dagens produktion...
Det gäller att komma igång snart.
Visst gör det. :) Nja, Panasonic är på väg ner mot $100/kWh på cellnivå för Teslas celler mot slutet av året om råvarupriser är stabila. På packnivå försöker Tesla nå $100/kWh mot slutet av decienniet. Audi ryktas betala $114/kWh för E-trons batterier. Oklart om det är på cell- eller modulnivå dock, packen bygger de själva, vet inte hur det är med modulerna. Så det är ganska jämnt, prismässigt. Speciellt om Audis kostnad är på modulnivå.

https://electrek.co/2018/09/11/tesla-10 ... ry-1-tour/

EDIT:

Hittade en fin bild på Audis packmontering. :)

Bild
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av Delta »

Ser ut som att de/du har koll på läget. Snart får man ge Grieg rätt: (Diesel)dimman lättar!
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Geni87 »

Delta skrev:
Ser ut som att de/du har koll på läget. Snart får man ge Grieg rätt: (Diesel)dimman lättar!
Jag är bara en glad ingenjör med en ohälsosamt stor konsumtion av information om bilar i allmänhet och elbilar i synnerhet. ^^
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av Delta »

Geni87 skrev:
Delta skrev:
Ser ut som att de/du har koll på läget. Snart får man ge Grieg rätt: (Diesel)dimman lättar!
Jag är bara en glad ingenjör med en ohälsosamt stor konsumtion av information om bilar i allmänhet och elbilar i synnerhet. ^^
Jag är inte ens ingenjör, men har ändå lite teknikintresse. Klassisk musik kan jag inte alls för det var Carl Nielsen som skrev Dimman lättar. Men jag är 100% med i sekten sedan länge.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Laban »

Geni87 skrev:
Visst gör det. :) Nja, Panasonic är på väg ner mot $100/kWh på cellnivå för Teslas celler mot slutet av året om råvarupriser är stabila. På packnivå försöker Tesla nå $100/kWh mot slutet av decienniet. Audi ryktas betala $114/kWh för E-trons batterier. Oklart om det är på cell- eller modulnivå dock, packen bygger de själva, vet inte hur det är med modulerna. Så det är ganska jämnt, prismässigt. Speciellt om Audis kostnad är på modulnivå.
Försöker vs ryktas. Tror inte vi kan dra allt för stora växlar av den jämförelsen. Elon var tydlig med att han tror att de har en hyfsat stor fördel prismässigt vs konkurrenterna. Jag gissar på att det ligger en hel del i det, speciellt på packnivå. Sen har det pratas om att LG vill höja priserna på batterierna pga hög efterfrågan, och den lär inte minska de närmsta åren.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Geni87 »

Laban skrev:
Geni87 skrev:
Visst gör det. :) Nja, Panasonic är på väg ner mot $100/kWh på cellnivå för Teslas celler mot slutet av året om råvarupriser är stabila. På packnivå försöker Tesla nå $100/kWh mot slutet av decienniet. Audi ryktas betala $114/kWh för E-trons batterier. Oklart om det är på cell- eller modulnivå dock, packen bygger de själva, vet inte hur det är med modulerna. Så det är ganska jämnt, prismässigt. Speciellt om Audis kostnad är på modulnivå.
Försöker vs ryktas. Tror inte vi kan dra allt för stora växlar av den jämförelsen. Elon var tydlig med att han tror att de har en hyfsat stor fördel prismässigt vs konkurrenterna. Jag gissar på att det ligger en hel del i det, speciellt på packnivå. Sen har det pratas om att LG vill höja priserna på batterierna pga hög efterfrågan, och den lär inte minska de närmsta åren.
Det var ju Audis (och dessförinnan Volvos) utvecklingschef Peter Meters som sa att de ligger runt €100/kWh. Så visst är det mycket tyngd bakom den siffran. "Elon var tydlig med att han tror", "jag gissar". Vi kan nog konstatera att ingen av oss vet säkert. :)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av helix »

Nu har det dykt upp lite mer svenska priser på utvalda tillbehör. Även några bilder på fälgar osv. Modellen "Vorsprung" har också nu bytt namn till "Proline advanced".

Finns en hel del trevliga tillval, men de kostar en slant. Här några exempel:
Matrix-LED: 17.600:-
Nightvision: 26.100:-
Komfortnyckel: 10.000:-
Head-up display: 16.900:-
360-kamera: 14.000:-

Dragkrok för 7.200:- låter prisvärt i sammanhanget. Dock är det en manuell variant och inte den elektriskt utfällbara som finns på andra modeller.

Mer detaljer här:
https://www.audi.se/se/web/sv/models/e- ... anden.html
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

helix skrev:
Nu har det dykt upp lite mer svenska priser på utvalda tillbehör. Även några bilder på fälgar osv. Modellen "Vorsprung" har också nu bytt namn till "Proline advanced".

Finns en hel del trevliga tillval, men de kostar en slant. Här några exempel:
Matrix-LED: 17.600:-
Nightvision: 26.100:-
Komfortnyckel: 10.000:-
Head-up display: 16.900:-
360-kamera: 14.000:-

Dragkrok för 7.200:- låter prisvärt i sammanhanget. Dock är det en manuell variant och inte den elektriskt utfällbara som finns på andra modeller.

Mer detaljer här:
https://www.audi.se/se/web/sv/models/e- ... anden.html
Är väl i linje med vad man kunde förvänta sig, lös utrustning är sällan lågt prissatt utan man får förlita sig på paketen
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av helix »

dd88 skrev:
helix skrev:
Nu har det dykt upp lite mer svenska priser på utvalda tillbehör. Även några bilder på fälgar osv. Modellen "Vorsprung" har också nu bytt namn till "Proline advanced".

Finns en hel del trevliga tillval, men de kostar en slant. Här några exempel:
Matrix-LED: 17.600:-
Nightvision: 26.100:-
Komfortnyckel: 10.000:-
Head-up display: 16.900:-
360-kamera: 14.000:-

Dragkrok för 7.200:- låter prisvärt i sammanhanget. Dock är det en manuell variant och inte den elektriskt utfällbara som finns på andra modeller.

Mer detaljer här:
https://www.audi.se/se/web/sv/models/e- ... anden.html
Är väl i linje med vad man kunde förvänta sig, lös utrustning är sällan lågt prissatt utan man får förlita sig på paketen
Japp, håller med om att det är ungefär vad man kan förvänta sig. Däremot finns det väl inga paket som är speciellt prisvärda?
Om du tänker på de tre olika utföranden den finns i så verkar det inte vara speciellt mycket rabatt. Proline kostar 954k och Advanced 1100k. Kikar man på vad man får för dessa 146k extra är det inte direkt så att man får någon jätterabatt jämfört med om man lägger till från tillvalslistan. Nu vet vi inte alla detaljer, men detta var vad jag kom fram till efter lite överslagsräkning och gissning :)
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

helix skrev:
dd88 skrev:
helix skrev:
Nu har det dykt upp lite mer svenska priser på utvalda tillbehör. Även några bilder på fälgar osv. Modellen "Vorsprung" har också nu bytt namn till "Proline advanced".

Finns en hel del trevliga tillval, men de kostar en slant. Här några exempel:
Matrix-LED: 17.600:-
Nightvision: 26.100:-
Komfortnyckel: 10.000:-
Head-up display: 16.900:-
360-kamera: 14.000:-

Dragkrok för 7.200:- låter prisvärt i sammanhanget. Dock är det en manuell variant och inte den elektriskt utfällbara som finns på andra modeller.

Mer detaljer här:
https://www.audi.se/se/web/sv/models/e- ... anden.html
Är väl i linje med vad man kunde förvänta sig, lös utrustning är sällan lågt prissatt utan man får förlita sig på paketen
Japp, håller med om att det är ungefär vad man kan förvänta sig. Däremot finns det väl inga paket som är speciellt prisvärda?
Om du tänker på de tre olika utföranden den finns i så verkar det inte vara speciellt mycket rabatt. Proline kostar 954k och Advanced 1100k. Kikar man på vad man får för dessa 146k extra är det inte direkt så att man får någon jätterabatt jämfört med om man lägger till från tillvalslistan. Nu vet vi inte alla detaljer, men detta var vad jag kom fram till efter lite överslagsräkning och gissning :)
Så ser det i regel ut vid lansering, ge det några månader och det kommer finnas 4-5 olika paket till bra pris och rullande kampanjer på det.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Audi e-tron

Inlägg av Jeppe_E »

Basmodellen är ju ganska bra utrustad, men precis som Tesla, så får man inte LKA, TACC? förens med Proline + annat lull. Så man får väl tro att Proline är den som kommer att sälja bäst.

Men snälla Audi... "Multifunktionssportratt med växelpaddlar" :lol:

Proline Advance erbjuder nog inte så mycket extra att det lockar den stora massan. Dessutom kan man inte välja fin lack med den. Nej Audi har bestämt att följande ingår: "Fullackering" :lol:

Det som är märkligt är att inte ens toppmodellen är fullt utrustad, nej Trådlös mobilladdning och HUD är tillval (och lite andra saker).
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av helix »

dd88 skrev:
Så ser det i regel ut vid lansering, ge det några månader och det kommer finnas 4-5 olika paket till bra pris och rullande kampanjer på det.
Japp, så blir det förhoppningsvis. Ska också bli intressant att höra om det går att få några rabatter på E-tron nu initialt. Tänker på företagsrabatter och de sedvanliga 5-10% man kan få på övriga modeller.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av helix »

Hittade den fullständiga prislistan på Audi-norge. Finns som en nedladdningsbar PDF. Det är såklart norska priserna, men man kan räkna ut en omvandlingsfaktor givet att vi vet svenska priset på en del av utrustningen.

Det finns en del tillval att välja på kan man säga :)
Saknar dock ventilation och massage i stolar, vilket jag trodde skulle vara ett tillval som var med från början.

En glad överraskning är den svarta grillen som är med i pdf:en. Finns inget tillval i listan vad jag kan se, men att den är på bild borde indikera att det går att välja.

Här är länken:
https://www.audi.no/dam/nemo/no/priceli ... 181116.pdf
e-tron.png
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Laban »

helix skrev:
En glad överraskning är den svarta grillen som är med i pdf:en. Finns inget tillval i listan vad jag kan se, men att den är på bild borde indikera att det går att välja.
Betydligt snyggare med svarta grillen måste jag säga.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Skriv svar