Då har jag varit på förhandsvisningen.
Sverigechefen hade inte koll på effekt och energi under sin presentation, det får väl anses var ok för en fosilbilschef.
I övrigt gillade jag bilen och ligger kvar med reservationen tills vidare. Lite onödigt stor då jag kör Volvo XC60 idag, och barnen har nyligen flyttat hemifrån.
Tycker jag sitter bra med mina 190 cm, det är komfortstolar i bilen enligt Audis representant. I övrigt känns det mesta ok.
Baksätets mittplats är endast för barn eller kortväxta smala vuxna, då en konsol bakom takluckan sticker ned rejält.
Inget sticker ut speciellt mycket förutom de digitala backspeglarna, tror jag väljer vanliga istället. Verkar lite riskabelt med skadegörelse på kamerorna, här i Stockholm går det inte att parkera en bil med kylarprydnad utan att någon försöker bända loss den.
E-tron verkar bli dyr, och enligt säljaren kommer inte sedvanliga rabatter på denna bil då den lilla tilldelningen på 1000 bilar verkar kunna säljas utan problem.
Förseningen på en månad hävdar Audi beror på ny mjukvara och att bilen måste typas om? Låter underligt.
Bilen i showrummet har dragkrok, men den var bortslarvad då det är en manuell löstagbar. Anledningen till att det inte är den elektriska infällbara kroken skulle vara att vikten då blir för hög, enligt Sverigechefen.
Det gör inget för min del, jag har alltid kroken monterad, då det är så många som skaver mot bilen vid fickparkeringar här i Stockholm, annars ser bilen hemsk ut efter en vecka.
Den hade också optionen med laddlucka på både höger och vänster sida. När laddkontakten sitter i på ena sidan, är den andra luckan spärrad från att kunna öppnas.
Några bilder: