Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Jämförelse. Siffror från https://ev-database.uk/
Lastutrymme (Som referens: G31 570 liter):
EQC: 500 liter
e-tron: 660 liter
Model S: 895 liter
Model X: 387-2180 liter bak beroende på 5,6 eller 7 platser samt 187 liter fram.
Snabbladdning Max effekt:
EQC: 110 kW
e-tron 150 kW
Model S 100-120 kW (75D-100D)
Model X 100-120 kW (75D-100D)
Räckvidd i praktiken blandat (kallt/varmt väder):
EQC: 31/41 mil
e-tron: 36/47 mil
Model S: 33/44-41/57 mil (75d-100d)
Model X: 29/38-36/47 mil (75d-100d)
Räckvidd i praktiken motorväg (kallt/varmt väder):
EQC: 26/34 mil
e-tron: 30/38 mil
Model S: 28/36-36/46 mil (75d-100d)
Model X: 24/30-30/38mil (75d-100d)
0-100 km/h
EQC: 5,1 sek
e-tron: 5,7 sek
Model S: 4,3-4,4 sek (100d-75d)
Model X: 4,9-5,2 sek (100d-75d)
Topphastighet
EQC: 180 km/h
e-tron: 200 km/h
Model S: 225-250 km/h (75D-100D)
Model X: 209-250 km/h (75D-100D)
Mått L x B x H:
EQC: 4761 x 1884 x 1624
e-tron: 4901 x 1935 x 1661 mm
Model S: 4979 x 1964 x 1445 mm
Model X: 5037x 2271x 1684mm
Vikt:
EQC: 2425 kg
e-tron: 2400 kg
Model S: 2108-2200 kg (75D-100D)
Model X: 2350-2460kg (75D-100D)
Dragvikt:
EQC: 1800 kg
e-tron: 1800 kg
Model S: 0 kg
Model X: 2300 kg
Ändå imponerande av Tesla att slå nykomlingarna på nästan varje punkt.
Lastutrymme (Som referens: G31 570 liter):
EQC: 500 liter
e-tron: 660 liter
Model S: 895 liter
Model X: 387-2180 liter bak beroende på 5,6 eller 7 platser samt 187 liter fram.
Snabbladdning Max effekt:
EQC: 110 kW
e-tron 150 kW
Model S 100-120 kW (75D-100D)
Model X 100-120 kW (75D-100D)
Räckvidd i praktiken blandat (kallt/varmt väder):
EQC: 31/41 mil
e-tron: 36/47 mil
Model S: 33/44-41/57 mil (75d-100d)
Model X: 29/38-36/47 mil (75d-100d)
Räckvidd i praktiken motorväg (kallt/varmt väder):
EQC: 26/34 mil
e-tron: 30/38 mil
Model S: 28/36-36/46 mil (75d-100d)
Model X: 24/30-30/38mil (75d-100d)
0-100 km/h
EQC: 5,1 sek
e-tron: 5,7 sek
Model S: 4,3-4,4 sek (100d-75d)
Model X: 4,9-5,2 sek (100d-75d)
Topphastighet
EQC: 180 km/h
e-tron: 200 km/h
Model S: 225-250 km/h (75D-100D)
Model X: 209-250 km/h (75D-100D)
Mått L x B x H:
EQC: 4761 x 1884 x 1624
e-tron: 4901 x 1935 x 1661 mm
Model S: 4979 x 1964 x 1445 mm
Model X: 5037x 2271x 1684mm
Vikt:
EQC: 2425 kg
e-tron: 2400 kg
Model S: 2108-2200 kg (75D-100D)
Model X: 2350-2460kg (75D-100D)
Dragvikt:
EQC: 1800 kg
e-tron: 1800 kg
Model S: 0 kg
Model X: 2300 kg
Ändå imponerande av Tesla att slå nykomlingarna på nästan varje punkt.
Re: Audi e-tron
Tack för sammanställningen Zalman3. Dock så har det tidigare i tråden skrivits att 95 kWh är den totala kapaciteten, användbara delen är endast 83,6 kWh.
https://www.electrive.net/2018/09/18/au ... tet-durch/
https://www.electrive.net/2018/09/18/au ... tet-durch/
Re: Audi e-tron
Pris (ochså taget från https://ev-database.uk/) bör man jämföra med.
EQC: ?
e-tron: £68,000 *
Model S (100D): £89,450
Model X (P100D): £129,100
Lastutrymme (Som referens: G31 570 liter):
EQC: 500 liter
e-tron: 660 liter (= £113/l)
Model S: 895 liter (=£99/l)
Model X: 387-2180 liter (=£59/l) *
Räckvidd i praktiken motorväg (kallt/varmt väder):
EQC: 26/34 mil
e-tron: 30/38 mil (=£1789/mil) *
Model S: 28/36-36/46 mil (75d-100d) (=£1944/mil)
Model X: 24/30-30/38mil (75d-100d) (=£3397)
Snabbladdning Max effekt:
EQC: 110 kW
e-tron 150 kW (=£453/kW)*
Model S 100-120 kW (75D-100D) (=£745/kW)
Model X 100-120 kW (75D-100D) (=£1075/kW)
0-100 km/h
EQC: 5,1 sek
e-tron: 5,7 sek (=£11919/sek)
Model S: 4,3-4,4 sek (100d-75d) (=£20802/sek)
Model X: 2,9-5,2 sek (100d-75d) (=£44517/sek)*
Topphastighet
EQC: 180 km/h
e-tron: 200 km/h (=£340/km/h)*
Model S: 225-250 km/h (75D-100D) (=£350/km/h)
Model X: 209-250 km/h (75D-100D) (=£516/km/h)
Dragvikt:
EQC: 1800 kg
e-tron: 1800 kg (=£37/kg)*
Model S: 0 kg
Model X: 2300 kg (=£53/kg)
EQC: ?
e-tron: £68,000 *
Model S (100D): £89,450
Model X (P100D): £129,100
Lastutrymme (Som referens: G31 570 liter):
EQC: 500 liter
e-tron: 660 liter (= £113/l)
Model S: 895 liter (=£99/l)
Model X: 387-2180 liter (=£59/l) *
Räckvidd i praktiken motorväg (kallt/varmt väder):
EQC: 26/34 mil
e-tron: 30/38 mil (=£1789/mil) *
Model S: 28/36-36/46 mil (75d-100d) (=£1944/mil)
Model X: 24/30-30/38mil (75d-100d) (=£3397)
Snabbladdning Max effekt:
EQC: 110 kW
e-tron 150 kW (=£453/kW)*
Model S 100-120 kW (75D-100D) (=£745/kW)
Model X 100-120 kW (75D-100D) (=£1075/kW)
0-100 km/h
EQC: 5,1 sek
e-tron: 5,7 sek (=£11919/sek)
Model S: 4,3-4,4 sek (100d-75d) (=£20802/sek)
Model X: 2,9-5,2 sek (100d-75d) (=£44517/sek)*
Topphastighet
EQC: 180 km/h
e-tron: 200 km/h (=£340/km/h)*
Model S: 225-250 km/h (75D-100D) (=£350/km/h)
Model X: 209-250 km/h (75D-100D) (=£516/km/h)
Dragvikt:
EQC: 1800 kg
e-tron: 1800 kg (=£37/kg)*
Model S: 0 kg
Model X: 2300 kg (=£53/kg)
Re: Audi e-tron
Ska du jämföra priser så kan man väl undra varför du tar med 100D och P100D? 75D är den som ska jämförs med då de är mest likvärdiga.Mickep skrev:Pris (ochså taget från https://ev-database.uk/) bör man jämföra med.
EQC: ?
e-tron: £68,000 *
Model S (100D): £89,450
Model X (P100D): £129,100
S75D: £68.950
X75D: £75.850
Re: Audi e-tron
Haha ja verkligen. XP100D liksomhelix skrev:Ska du jämföra priser så kan man väl undra varför du tar med 100D och P100D? 75D är den som ska jämförs med då de är mest likvärdiga.Mickep skrev:Pris (ochså taget från https://ev-database.uk/) bör man jämföra med.
EQC: ?
e-tron: £68,000 *
Model S (100D): £89,450
Model X (P100D): £129,100
S75D: £68.950
X75D: £75.850
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Japp. Och en Tesla är idag överlägset bäst grundutrustad. En Audi brukar väl inte ens ha backkamera som standard. Än mindre navi...helix skrev:Ska du jämföra priser så kan man väl undra varför du tar med 100D och P100D? 75D är den som ska jämförs med då de är mest likvärdiga.Mickep skrev:Pris (ochså taget från https://ev-database.uk/) bör man jämföra med.
EQC: ?
e-tron: £68,000 *
Model S (100D): £89,450
Model X (P100D): £129,100
S75D: £68.950
X75D: £75.850
Re: Audi e-tron
Fast nu verkade ju "basversionen" innehålla en hel del utrustning standard, "360" kamera finns väl inte ens till Tesla:Verdi skrev:Japp. Och en Tesla är idag överlägset bäst grundutrustad. En Audi brukar väl inte ens ha backkamera som standard. Än mindre navi...helix skrev:Ska du jämföra priser så kan man väl undra varför du tar med 100D och P100D? 75D är den som ska jämförs med då de är mest likvärdiga.Mickep skrev:Pris (ochså taget från https://ev-database.uk/) bör man jämföra med.
EQC: ?
e-tron: £68,000 *
Model S (100D): £89,450
Model X (P100D): £129,100
S75D: £68.950
X75D: £75.850
- Audi pre sense city & side assist
- Matrix design LED headlights
- Bang & Olufsen 3D Premium sound system
- Heated & ventilated front seats
- MMI® Navigation with Virtual Cockpit Plus
- Topview camera with virtual 3D
- 20" rims
Sen lär det komma riktiga basversioner med mindre batteri och mycket mindre utrustning under nästa år. Men den billigaste versionen idag verkar tämligen välutrustad, speciellt för att vara en Audi.
Bra lista du sammanställde för övrigt, men är inte den övre siffran för bagagevolymen i MX med fällda säten?
Re: Audi e-tron
Utrustningen du listar är för "Edition One" och det känns inte relevant att ta den som måttstock. Det är lite som att jämföra med Teslas "Founders Edition" som säljs initialt i en begränsad upplaga och begränsad tid till ett relativt sätt billigare pris. Allt det i din lista kostar extra för vanliga E-tron.Geni87 skrev:Fast nu verkade ju "basversionen" innehålla en hel del utrustning standard, "360" kamera finns väl inte ens till Tesla:Verdi skrev:Japp. Och en Tesla är idag överlägset bäst grundutrustad. En Audi brukar väl inte ens ha backkamera som standard. Än mindre navi...helix skrev:Ska du jämföra priser så kan man väl undra varför du tar med 100D och P100D? 75D är den som ska jämförs med då de är mest likvärdiga.Mickep skrev:Pris (ochså taget från https://ev-database.uk/) bör man jämföra med.
EQC: ?
e-tron: £68,000 *
Model S (100D): £89,450
Model X (P100D): £129,100
S75D: £68.950
X75D: £75.850
- Audi pre sense city & side assist
- Matrix design LED headlights
- Bang & Olufsen 3D Premium sound system
- Heated & ventilated front seats
- MMI® Navigation with Virtual Cockpit Plus
- Topview camera with virtual 3D
- 20" rims
Sen lär det komma riktiga basversioner med mindre batteri och mycket mindre utrustning under nästa år. Men den billigaste versionen idag verkar tämligen välutrustad, speciellt för att vara en Audi.
Bra lista du sammanställde för övrigt, men är inte den övre siffran för bagagevolymen i MX med fällda säten?
Re: Audi e-tron
Nu är det den måttstocken som finns tillgänglig i nuläget och därmed den enda som är möjlig att jämföra med, exakt vilka utrustningsnivåer och till vilka priser som kommer finnas tillgängliga i ett senare skede kan vi bara spekulera i just nu.helix skrev:Utrustningen du listar är för "Edition One" och det känns inte relevant att ta den som måttstock. Det är lite som att jämföra med Teslas "Founders Edition" som säljs initialt i en begränsad upplaga och begränsad tid till ett relativt sätt billigare pris. Allt det i din lista kostar extra för vanliga E-tron.Geni87 skrev:Fast nu verkade ju "basversionen" innehålla en hel del utrustning standard, "360" kamera finns väl inte ens till Tesla:Verdi skrev:Japp. Och en Tesla är idag överlägset bäst grundutrustad. En Audi brukar väl inte ens ha backkamera som standard. Än mindre navi...helix skrev:Ska du jämföra priser så kan man väl undra varför du tar med 100D och P100D? 75D är den som ska jämförs med då de är mest likvärdiga.Mickep skrev:Pris (ochså taget från https://ev-database.uk/) bör man jämföra med.
EQC: ?
e-tron: £68,000 *
Model S (100D): £89,450
Model X (P100D): £129,100
S75D: £68.950
X75D: £75.850
- Audi pre sense city & side assist
- Matrix design LED headlights
- Bang & Olufsen 3D Premium sound system
- Heated & ventilated front seats
- MMI® Navigation with Virtual Cockpit Plus
- Topview camera with virtual 3D
- 20" rims
Sen lär det komma riktiga basversioner med mindre batteri och mycket mindre utrustning under nästa år. Men den billigaste versionen idag verkar tämligen välutrustad, speciellt för att vara en Audi.
Bra lista du sammanställde för övrigt, men är inte den övre siffran för bagagevolymen i MX med fällda säten?
"Allt det i din lista kostar extra för vanliga E-tron." - Ja förmodligen, men då också sannolikt med ett lägre grundpris.
Vissa andra här i tråden jämför e-trons pris med priset på en av Tesla rabatterad lagerbil, det är inte heller en speciellt rättvis jämförelse.
Senast redigerad av Geni87, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Audi e-tron
Släpps den bara som "Edition One" initialt och i så fall till vilket pris? Om 880k avser Edition One så tycker jag den känns riktigt prisvärd. Har svårt att tro det dock, antar att Audi som vanligt vill plocka stor del av intäkt och vinst från utrustningslistan...helix skrev:Utrustningen du listar är för "Edition One" och det känns inte relevant att ta den som måttstock. Det är lite som att jämföra med Teslas "Founders Edition" som säljs initialt i en begränsad upplaga och begränsad tid till ett relativt sätt billigare pris. Allt det i din lista kostar extra för vanliga E-tron.Geni87 skrev:Fast nu verkade ju "basversionen" innehålla en hel del utrustning standard, "360" kamera finns väl inte ens till Tesla:Verdi skrev:Japp. Och en Tesla är idag överlägset bäst grundutrustad. En Audi brukar väl inte ens ha backkamera som standard. Än mindre navi...helix skrev:Ska du jämföra priser så kan man väl undra varför du tar med 100D och P100D? 75D är den som ska jämförs med då de är mest likvärdiga.Mickep skrev:Pris (ochså taget från https://ev-database.uk/) bör man jämföra med.
EQC: ?
e-tron: £68,000 *
Model S (100D): £89,450
Model X (P100D): £129,100
S75D: £68.950
X75D: £75.850
- Audi pre sense city & side assist
- Matrix design LED headlights
- Bang & Olufsen 3D Premium sound system
- Heated & ventilated front seats
- MMI® Navigation with Virtual Cockpit Plus
- Topview camera with virtual 3D
- 20" rims
Sen lär det komma riktiga basversioner med mindre batteri och mycket mindre utrustning under nästa år. Men den billigaste versionen idag verkar tämligen välutrustad, speciellt för att vara en Audi.
Bra lista du sammanställde för övrigt, men är inte den övre siffran för bagagevolymen i MX med fällda säten?
Gällande 360 kamera så finns det en liten chans att den kommer helt gratis i och med gratis dashcam som kommer i första versionen av V9 vilken borde komma inom en månad.
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Inte enligt denna sidan som i och för sig är från USA.helix skrev:Utrustningen du listar är för "Edition One" och det känns inte relevant att ta den som måttstock. Det är lite som att jämföra med Teslas "Founders Edition" som säljs initialt i en begränsad upplaga och begränsad tid till ett relativt sätt billigare pris. Allt det i din lista kostar extra för vanliga E-tron.Geni87 skrev:Fast nu verkade ju "basversionen" innehålla en hel del utrustning standard, "360" kamera finns väl inte ens till Tesla:Verdi skrev:Japp. Och en Tesla är idag överlägset bäst grundutrustad. En Audi brukar väl inte ens ha backkamera som standard. Än mindre navi...helix skrev:Ska du jämföra priser så kan man väl undra varför du tar med 100D och P100D? 75D är den som ska jämförs med då de är mest likvärdiga.Mickep skrev:Pris (ochså taget från https://ev-database.uk/) bör man jämföra med.
EQC: ?
e-tron: £68,000 *
Model S (100D): £89,450
Model X (P100D): £129,100
S75D: £68.950
X75D: £75.850
- Audi pre sense city & side assist
- Matrix design LED headlights
- Bang & Olufsen 3D Premium sound system
- Heated & ventilated front seats
- MMI® Navigation with Virtual Cockpit Plus
- Topview camera with virtual 3D
- 20" rims
Sen lär det komma riktiga basversioner med mindre batteri och mycket mindre utrustning under nästa år. Men den billigaste versionen idag verkar tämligen välutrustad, speciellt för att vara en Audi.
Bra lista du sammanställde för övrigt, men är inte den övre siffran för bagagevolymen i MX med fällda säten?
https://insideevs.com/audi-e-tron-configurator-build/
Re: Audi e-tron
Precis, "edition one" är redan slutsåld:vigge50 skrev:Inte enligt denna sidan som i och för sig är från USA.
https://insideevs.com/audi-e-tron-configurator-build/
"Currently, only the base Premium Plus and Prestige trims are showing on the configurator. Audi has confirmed that the 999 First Edition models are already spoken for. Below is a screenshot of the two trims for comparison."
Så listan som jag postade är för Premium Plus, vilken är den lägste utrustningsnivån man kan välja i nuläget.
Re: Audi e-tron
Precis. Grundversionen heter i dagsläget "Premium Plus" och kostar $74 800 i USA. Där ingår allt som nämndes i listan, tror man inte på det kan man kolla på:Geni87 skrev:"Allt det i din lista kostar extra för vanliga E-tron." - Ja förmodligen, men då också sannolikt med ett lägre grundpris.
https://www.audiusa.com/models/audi-e-t ... nfigurator
Att "premium plus" inte är den slutgiltiga grundversionen kan man kanske utläsa av namnet. Mindre batteri (tyvärr), inga ventilerade säten, standard ljud, LED Matrix är inte standard på Q8 och lär inte vara det oå grundversionen av e-Tron heller.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Audi e-tron
Ja. Adaptiv luftfjädring är standard på alla bilar. Likaså elektrisk baklucka och lite annat lull-lull.Zalman3 skrev:.... Vet dock inte om luftfjädring är standard.
I Proline-varianten är bl.a. elstolar, adaptiv farthållare och filassistent standard. Och enmmassa annat smått och gott. Priset hamnar då fortfarande under miljonen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Väldigt.märkligt. I den tyska videorecensionen som definitivt var "PRO-Audi" så sas det ex att 19" var standard och samma led belysningen Matrix Led skulle ej vara standard.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Det kan ju skilja mellan olika marknader. Vi får nog vänta och se tills vi har de Svenska priserna och specifikationerna...Legato skrev:Väldigt.märkligt. I den tyska videorecensionen som definitivt var "PRO-Audi" så sas det ex att 19" var standard och samma led belysningen Matrix Led skulle ej vara standard.
Re: Audi e-tron
Det som spökar runt här är tydligen US-utrustningsnivåerna.Legato skrev:Väldigt.märkligt. I den tyska videorecensionen som definitivt var "PRO-Audi" så sas det ex att 19" var standard och samma led belysningen Matrix Led skulle ej vara standard.
I Sverige är 19" standard i basversionen. 20" är standard i Proline.
Bang&Olufsen ljudanläggning verkar inte vara standard i Sverige i någon utrustningsnivå.
Matrix LED är lite oklart, men verkar inte heller vara standard. Inte enligt den specen som har gått ut till återförsäljarna i alla fall. Fast det står urval överst, det kan alltså ändå ingå utan att de skriver det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Jag tolkar det som att LED Matrix,virtuella backspeglar och panoramaglastak är valda tillval (Ausgewählte Optionsausstattungen) i €79 900 versionen:mati skrev:Det som spökar runt här är tydligen US-utrustningsnivåerna.
I Sverige är 19" standard i basversionen. 20" är standard i Proline.
Bang&Olufsen ljudanläggning verkar inte vara standard i Sverige i någon utrustningsnivå.
Matrix LED är lite oklart, men verkar inte heller vara standard. Inte enligt den specen som har gått ut till återförsäljarna i alla fall. Fast det står urval överst, det kan alltså ändå ingå utan att de skriver det.
https://www.audi.de/de/brand/de/kampagn ... ieren.html
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Audi e-tron
Ja så verkar det. Och LED-strålkastare, luftfjädring, navigation och värmepump ingår i den versionen.Laban skrev:Jag tolkar det som att LED Matrix,virtuella backspeglar och panoramaglastak är valda tillval (Ausgewählte Optionsausstattungen) i €79 900 versionen:mati skrev:Det som spökar runt här är tydligen US-utrustningsnivåerna.
I Sverige är 19" standard i basversionen. 20" är standard i Proline.
Bang&Olufsen ljudanläggning verkar inte vara standard i Sverige i någon utrustningsnivå.
Matrix LED är lite oklart, men verkar inte heller vara standard. Inte enligt den specen som har gått ut till återförsäljarna i alla fall. Fast det står urval överst, det kan alltså ändå ingå utan att de skriver det.
https://www.audi.de/de/brand/de/kampagn ... ieren.html
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Audi e-tron
Enligt Ny Teknik kommer e-Tron-ägare kunna se fram emot massa trevlig reklam på sina skärmar i bilen:
https://www.nyteknik.se/fordon/audis-ny ... ng-6931750
https://www.nyteknik.se/fordon/audis-ny ... ng-6931750
Ja det blir ju kul– Vi har inga tankar på att det ska komma planlös reklam som är värdelös för våra kunder – men däremot planerar vi skräddarsydda lösningar som vi vet intresserar, säger Wollny.
Exempel på intressant reklam är enligt honom specialerbjudande från servicepartners, men även försäkring, eftermarknad och infrastruktur är affärsområden som kommer på tal.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Audi e-tron
Hehe, det kommer bli spännande år framöver när alla fossiltillverkare ska försöka kräm ut samma marginaler ur nyutvecklade elbilar som de skördat från fossilbilarna...OfarligTesla skrev:Så de redan små skärmarna den kommer med kommer täckas av reklam? Good job!
Audi blir väl ett typexempel, det är ju kassakon som ska kompensera för obefintliga marginaler i VW, Seat och Skoda.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Om nu bilarna skall vara datorer på hjul så är det väl den logiska följden (sedan kommer väl virus och hackare mer en fråga när istället för om) sono kommer inte påverkas.OfarligTesla skrev:Så de redan små skärmarna den kommer med kommer täckas av reklam? Good job!
Re: Audi e-tron
Vettig reklam vore för matställen när laddning sker eller information om fina promenadslingor för de som inte är hungriga.TiborBlomhall skrev:Enligt Ny Teknik kommer e-Tron-ägare kunna se fram emot massa trevlig reklam på sina skärmar i bilen:
https://www.nyteknik.se/fordon/audis-ny ... ng-6931750
Ja det blir ju kul– Vi har inga tankar på att det ska komma planlös reklam som är värdelös för våra kunder – men däremot planerar vi skräddarsydda lösningar som vi vet intresserar, säger Wollny.
Exempel på intressant reklam är enligt honom specialerbjudande från servicepartners, men även försäkring, eftermarknad och infrastruktur är affärsområden som kommer på tal.