kan inte, går inte, vill inte

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

kan inte, går inte, vill inte

Inlägg av 12man »

för fort, inte genomförbart, klart vi vill, men inte så snart, vi vill sparka bort burken

https://www.acea.be/press-releases/arti ... fter-parli
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: kan inte, går inte, vill inte

Inlägg av Bjelke »

“We are very concerned by the direction taken by the Environment Committee,”
Jo det stämmer nog iaf :lol:
Dom kanske tycker att det inte räcker med typ 5-10 år att förbereda sig på, speciellt om man knappt gör ett skit under dessa år, förutom att
fuska sig fram under tiden förstås...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: kan inte, går inte, vill inte

Inlägg av 12man »

and i am very concerned with the direction taken by the environment...
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: kan inte, går inte, vill inte

Inlägg av Kriper »

"and consumers are just not ready to go fully electric at this stage.” Vad vet han om det? Alla jag snackar med vill köpa en elbil.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: kan inte, går inte, vill inte

Inlägg av mati »

Kriper skrev:
"and consumers are just not ready to go fully electric at this stage.” Vad vet han om det? Alla jag snackar med vill köpa en elbil.
Precis. Jag hatar när industrin påstår sig veta vad konsumenterna vill ha. Låt för h*e konsumenterna bestämma själva.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: kan inte, går inte, vill inte

Inlägg av StefL »

Och så måste vi förstås gå lite OT i tråden. Jag kan bara inte låta blir att kommentera det något humoristiska i att bildillustrationen överst i artikeln är från en Saab :D
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: kan inte, går inte, vill inte

Inlägg av lator »

Jag blir lite förvirrad då de uttrycker en oro för att medlemsstaterna inte ska hinna bygga ut en laddinfrastruktur...? Det är ju inte medlemsstaterna som sätter upp bensinstationer och säljer bensin eller...? Självklart finns det inget större kommersiellt intresse för vilja att bygga laddinfrastruktur när man inte kan tjäna just något på det och för att kunna tjäna så behövs det ju flera bilar som ska laddas... Vilka enorma bromsklossar!

Tack och lov att Tesla finns, annars hade vi antagligen inte haft några användbara elbilar alls på marknaden.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: kan inte, går inte, vill inte

Inlägg av Surfaren »

lator skrev:
Jag blir lite förvirrad då de uttrycker en oro för att medlemsstaterna inte ska hinna bygga ut en laddinfrastruktur...? Det är ju inte medlemsstaterna som sätter upp bensinstationer och säljer bensin eller...? Självklart finns det inget större kommersiellt intresse för vilja att bygga laddinfrastruktur när man inte kan tjäna just något på det och för att kunna tjäna så behövs det ju flera bilar som ska laddas...
Helt klart har de blivit bortskämda med sin tidigare situation och anser sig nu ha rätten till att kunna fortsätta vara bortskämda. Vilka stolpskott.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Skriv svar