Kia Niro EV årets familjebil 2018

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Kia Niro EV årets familjebil 2018

Inlägg av fth »

Hittade inget inlägg om detta:
https://www.expressen.se/motor/bilnyhet ... amiljebil/
Är inte detta rätt stort?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Kia Niro EV årets familjebil 2018

Inlägg av Jerker »

Ja, eftersom det är en elbil i konkurrens med fossiler så måste det väl anses som ganska stort!
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Kia Niro EV årets familjebil 2018

Inlägg av dhanjel »

En familjebil ska väl kunna köpas av de flesta familjer? EV släpps ju inte ens här 2018 och under 2019 i "begränsad upplaga" :)
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kia Niro EV årets familjebil 2018

Inlägg av Bjelke »

Uuu gammal nyhet, det skrev jag om för flera timmar sedan :lol:
Men visst är det lite coolt iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Kia Niro EV årets familjebil 2018

Inlägg av LarsL »

dhanjel skrev:
En familjebil ska väl kunna köpas av de flesta familjer? EV släpps ju inte ens här 2018 och under 2019 i "begränsad upplaga" :)
Det går att beställa e-Niro nu, jag fick nyligen ett sådant erbjudande.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Kia Niro EV årets familjebil 2018

Inlägg av iAkita »

LarsL skrev:
dhanjel skrev:
En familjebil ska väl kunna köpas av de flesta familjer? EV släpps ju inte ens här 2018 och under 2019 i "begränsad upplaga" :)
Det går att beställa e-Niro nu, jag fick nyligen ett sådant erbjudande.
Jag fick också ett sådant erbjudande i måndags. När det väl kom till kritan och jag sa att jag var intresserad och bad säljaren ta fram ett skarpt affärsförslag så visade det sig att det inte alls gick att beställa. Men han kunde ändå garantera mig en bil med leverans i januari på något märkligt sätt som jag inte förstod. Andra mer seriösa Kia-handlare säger att de kan sätta upp mig en på en lista med intressenter, men att varken de eller några andra vet hur stor tilldelning av bilar de får ännu.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Kia Niro EV årets familjebil 2018

Inlägg av Jerker »

iAkita skrev:
LarsL skrev:
dhanjel skrev:
En familjebil ska väl kunna köpas av de flesta familjer? EV släpps ju inte ens här 2018 och under 2019 i "begränsad upplaga" :)
Det går att beställa e-Niro nu, jag fick nyligen ett sådant erbjudande.
Jag fick också ett sådant erbjudande i måndags. När det väl kom till kritan och jag sa att jag var intresserad och bad säljaren ta fram ett skarpt affärsförslag så visade det sig att det inte alls gick att beställa. Men han kunde ändå garantera mig en bil med leverans i januari på något märkligt sätt som jag inte förstod. Andra mer seriösa Kia-handlare säger att de kan sätta upp mig en på en lista med intressenter, men att varken de eller några andra vet hur stor tilldelning av bilar de får ännu.
Till mig sa de att det kommer en batch nu men att den bara räcker till dem som sedan tidigare satt upp sig på väntelista, men de räknar med kontinuerligt inflöde av nya bilar. Så uppskattad väntetid "ett par månader".
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Kia Niro EV årets familjebil 2018

Inlägg av Henrik Torphammar »

I mitten av september fick användare på elbilsforumet ett erbjudande att ställa sig i kö för 5000kr. Då var det väldigt bråttom. Sedan blev det helt tyst från säljaren Frida från Halmstad. Nu idag kom ett mail där hon ursäktade sig med att hon hade haft influensa. Nu ville hon dock försöka sälja bilar igen.

Hej! Hoppas allt är bra med er. Som många av er redan kanske sett så har nu priser och specifikationer släppts offentligt. Skulle skickat ut det tidigare i veckan men åkt på influensan och är på banan först idag så om någon ringt så får jag ursäkta om ni inte fått svar.

Men först på måndag kommer vi kunna börja teckna avtal. Med tanke på den stora efterfrågan på bilar så är vi återförsäljare VÄLDIGT begränsade. Ingen ÅF kommer få hallbilar/lagerbilar vi kommer endast få 1 demo utskickad. Inga beställningar på bilar från hamnlagret godkänns utan tecknad avtal. Men har vi tecknade avtal så kommer det finnas bilar från hamnen att plocka. Dock begränsat antal. Men detta är en bil värd att vänta på kan jag säga från egenerfarenhet.

Jag var nämligen på utbildning i sthlm i måndags och där fick vi information, se bilen samt provköra i 1,5h tid. OJ - vilken bil! Jag har vart fäst vid Niro PHEV, men Niro EV når ännu högre höjder! Vi fick köra ute på landsväg, på racerbana och slalom bana. Den reagerade väldigt bra på slalom banan kan jag säga. Där var det även en plan sträcka där vi fick accelerera ordentligt i det olika lägena. Eco+, eco, komfort och sport. Kör man sport läget så accelererar den riktigt kvickt. På landsvägen använde vi oss av bla eco+ läget där det var märkbar skillnad på förbrukningen.
Bilen i övrigt är lik plug in hybriden men ett stort plus var bagage utrymmet som var mycket väl tilltaget. Det finns mängder men positiva grejer att nämna.

Vi får inte hem en demobil förens mitten av december men är ni redo att lägga order innan så hör av er. Vill ni komma in och provköra kommer det vara lämpligt att boka. Förövrigt så är det strikta regler från kia gällande priser/rabatter men skicka över vilket utrustningspaket ni önskar samt färg och övriga tillbehör såsom vinterdäck etc och person/org nr så skickar jag över förslag till er.

Med vänlig hälsning
______________________________
Frida Lundin Gulve
Märkesansvarig säljare Citröen & Företagssäljare Kia

Hedin Bilvaruhuset Halmstad Bil AB
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Skriv svar