mans71 skrev:Håller med Verdi, klart man får kritisera och man lär sig ju snabbt vilken vinkel olika personer har.
Tillbaka till tråden. Polestar 2 är ju tänkta bilen av en biltillverkare som nyss startats upp.
Det jag har läst så säger man ju iaf att Polestar är ett eget bolag som visserligen idag ägs av Volvo men att man aktivt söker andra delägare. Dom verkar ju vara väldigt tydliga med att det är just ett eget bolag så det kanske inte är så mycket Volvo i Polestar mer än just ägandet?
Kanske det är mer rimligt att dra paralleller med Bollinger och andra elbils-startups? Vet vi någonting överhuvudtaget om kvalitet, krocksäkerhet, släktskap med Volvo, osv, osv?
Jag skulle tvärtom säga att det är väldigt mycket Volvo i PS2. Bottenplatta, Strålkastare, Knappar, reglage, nackstöd, ratt, inredning, Huvdesign (vecken), baklamporna (S60), osv. Kvalitén i PS2 kan vi inte säga så mycket om just nu, innan man fått se och testa bilen, men det är väl inte alltför okvalificerad gissning att det är volvostandard på kvalitén. Sedan får var och en avgöra om det är bra eller dåligt. Personligen tycker jag att den är högre än medelsnittet. Jag var inne på Volvo för att kolla lite på kulörerna, men tyvärr var Thunder Grey så ny att de inte fått hem någon bil eller färgprov. Men jag provsatt en XC40 och den kändes bra (PS2 använder en modifierad platta på XC40).
Krocksäkerheten har ju alltid varit ett kännetecken hos Volvo och Polestar är inget undantag.
PS2 har en ny? uppfinning som de kallar för spoc. Den gula metallbiten som han håller i handen. Den är avsedd att skydda kupen mot inträngande metalldelar från hjulupphängningen.
Frontalkollision mot stolpe med krockzoner.