Laddkabel i butik

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Elbilisten
Inlägg: 456
Blev medlem: 11 sep 2015 21:38

Laddkabel i butik

Inlägg av Elbilisten »

Jag vill inte göra reklam för någon. Men om man plötsligt är i akut behov av en laddkabel kan det ju vara bra att veta var det kan finnas. Tidigare har Mekonomen börjat med Charge Amps. Nu säljer Jula kablar och laddboxar från Blaupunkt. Även Clas Ohlsons butiker kan ha kablar. Men Biltema vill kanske hellre sälja avgasrör och tändstift.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Laddkabel i butik

Inlägg av Jeppe_E »

Elbilisten skrev:
Men Biltema vill kanske hellre sälja avgasrör och tändstift.
Säljer de verkligen sånt fortfarande? Trodde mer det var gummiankor, cyklar, luftmadrasser och sånt? :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14514
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Laddkabel i butik

Inlägg av taliz »

Elbilisten skrev:
Jag vill inte göra reklam för någon. Men om man plötsligt är i akut behov av en laddkabel kan det ju vara bra att veta var det kan finnas. Tidigare har Mekonomen börjat med Charge Amps. Nu säljer Jula kablar och laddboxar från Blaupunkt. Även Clas Ohlsons butiker kan ha kablar. Men Biltema vill kanske hellre sälja avgasrör och tändstift.
Hur är priser och kvalitet då?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
foolip
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 28 jan 2019 11:52

Re: Laddkabel i butik

Inlägg av foolip »

Kan någon tipsa om en kort typ 2-kabel? Den Mennekes som följer med Model 3 är superlång och bökig, känns som att 2m vore mer lagom.
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Inlägg: 284
Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tony98579

Re: Laddkabel i butik

Inlägg av Trean »

foolip skrev:
Kan någon tipsa om en kort typ 2-kabel? Den Mennekes som följer med Model 3 är superlång och bökig, känns som att 2m vore mer lagom.
Jag har två st på 2 meter, men använder bara den ena av förklarliga skäl. Supersmidig längd. Skicka PM om du vill köpa den ena.
Användarvisningsbild
Epicure
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 26 okt 2018 07:58

Re: Laddkabel i butik

Inlägg av Epicure »

Finns kablar att köpa hos Eways. De har spiralkabel som är kort när den inte används och blir längre om det skulle behövas! :-)
Headline
elbilist
Inlägg: 149
Blev medlem: 07 mar 2019 08:46
Ort: Torslanda Göteborg

Re: Laddkabel i butik

Inlägg av Headline »

Elbilisten skrev:
Jag vill inte göra reklam för någon. Men om man plötsligt är i akut behov av en laddkabel kan det ju vara bra att veta var det kan finnas. Tidigare har Mekonomen börjat med Charge Amps. Nu säljer Jula kablar och laddboxar från Blaupunkt. Även Clas Ohlsons butiker kan ha kablar. Men Biltema vill kanske hellre sälja avgasrör och tändstift.
Kul att Jula säljer Blaupunkt-laddkabel. Det är uppenbart en white label produkt som man satt Blaupunkt-märket på. Fast man har inte satt något märke på själva produkten... :D

Jag har några sådana hemma för 3000kr som jag tagit hem direkt från tillverkaren. Fast med skillnad att det går att ställa från 8A, vilket är bättre.
eNiro -19
eNiro -19
Leaf -18
Förhandsbokat Polstar 2
Förhandsbokat VW ID3

Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Skriv svar