Jo, det går faktiskt ganska dåligt för Apple just nu.taliz skrev:Det är lite samma visa med Apple. Gillar man deras produkter så är man en "fanboy", och folk älskar att hata dem...
Samtidigt går det inte direkt dåligt för Apple, så det finns nog gott hopp för tesla.
Artikel i media
Moderator: Redaktion
Re: Artikel i media
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Artikel i media
Jag vet inte om du har en Tesla Jeppe? Volvo har du i alla fall har jag förstått.Jeppe_E skrev:Äsch.. fake news. Teslaägare är ju nöjdast av alla bilägare, så problemet med fastfrusna dörrhandtag kan ju inte vara stort.Svenssons skrev:Det är en halvgammal nyhet från några veckor sedan. Tibor har en artikel om det. Alla bilar inklusive avgasbilar får kortare räckvidd på vintern. Avgasbilar kan visserligen nyttja spillvärmen från avgasmotorn men elbilar kan med fördel förvänrmas när de är ikopplade. Handtaget på Model 3 kan frysa precis som handtag på andra bilar kan frysa. På Model 3 får man ge det en smäll så att isen bryts.TeslaTissel skrev:Jaha, en vän tipsade mig.
Först trodde jag det var ett år gammal artikel då jag lurades av bilden.
Men här dissas Tesla igen...
Teslaägare klagar på prestandan i vinterväder
”Teslas bilar klarar minusgrader illa. Batteriet försämras och dörrhandtag fryser fast av frosten. I sociala medier sprider sig nu ilskan bland Tesla-ägare på nordliga breddgrader, rapporter amerikanska Bloomberg”.
https://www.di.se/bil/teslaagare-klagar ... ntervader/
Jag är osäker på vad du vill uppnå med alla dina syrliga inlägg här. Kanske är det ironi men jag tolkar det tyvärr inte så.
Alla bilar är olika och folk gillar olika. Jag tycker i alla fall att din ton förtar mycket av det som du eventuellt vill få fram?
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
Re: Artikel i media
Återigen, inte alla mina inlägg är negativa. Om jag inte varit intresserad av Tesla hade jag väl inte lagt tid på detta forum?nicklasandersson skrev:Jag vet inte om du har en Tesla Jeppe? Volvo har du i alla fall har jag förstått.Jeppe_E skrev:Äsch.. fake news. Teslaägare är ju nöjdast av alla bilägare, så problemet med fastfrusna dörrhandtag kan ju inte vara stort.Svenssons skrev:Det är en halvgammal nyhet från några veckor sedan. Tibor har en artikel om det. Alla bilar inklusive avgasbilar får kortare räckvidd på vintern. Avgasbilar kan visserligen nyttja spillvärmen från avgasmotorn men elbilar kan med fördel förvänrmas när de är ikopplade. Handtaget på Model 3 kan frysa precis som handtag på andra bilar kan frysa. På Model 3 får man ge det en smäll så att isen bryts.TeslaTissel skrev:Jaha, en vän tipsade mig.
Först trodde jag det var ett år gammal artikel då jag lurades av bilden.
Men här dissas Tesla igen...
Teslaägare klagar på prestandan i vinterväder
”Teslas bilar klarar minusgrader illa. Batteriet försämras och dörrhandtag fryser fast av frosten. I sociala medier sprider sig nu ilskan bland Tesla-ägare på nordliga breddgrader, rapporter amerikanska Bloomberg”.
https://www.di.se/bil/teslaagare-klagar ... ntervader/
Jag är osäker på vad du vill uppnå med alla dina syrliga inlägg här. Kanske är det ironi men jag tolkar det tyvärr inte så.
Alla bilar är olika och folk gillar olika. Jag tycker i alla fall att din ton förtar mycket av det som du eventuellt vill få fram?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Artikel i media
Som jag sa, inte fake news, old news. Det är rapporter som kom för 2 månader sedan, början av december förra året, som DI nu lyfter fram igen. Att saker som är fuktiga av vatten kan frysa fast när temperaturen kommer under fryspunkten för vatten är ganska självklart. Du har rätt att problemet troligen inte är särskilt stort för de flesta ägarna eftersom kunderna är nöjda med bilen.Jeppe_E skrev:Äsch.. fake news. Teslaägare är ju nöjdast av alla bilägare, så problemet med fastfrusna dörrhandtag kan ju inte vara stort.
Jag blir mer och mer trött på massmedia, inte bara gammelmedia utan egentligen all media som når ut till massorna. Fake news, old/rehashed news, twisted/angeled news osv. Journalister kunde förr försöka hålla en objektiv, översiktlig syn på det som de skrev. Nu blir det allt mer förviriden för att locka klick, negativa som positiva, eller för att driva en agenda. Att ge folket nyheter är inte längre intressant verkar det som.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
-
- Teslaägare
- Inlägg: 134
- Blev medlem: 18 dec 2018 11:37
- Referralkod: ts.la/peder89808
Re: Artikel i media
Du menar på fullaste allvar att det går ”dåligt” för ett företag som gjorde 59.53 miljarder USD i vinst 2018?Jeppe_E skrev:Jo, det går faktiskt ganska dåligt för Apple just nu.taliz skrev:Det är lite samma visa med Apple. Gillar man deras produkter så är man en "fanboy", och folk älskar att hata dem...
Samtidigt går det inte direkt dåligt för Apple, så det finns nog gott hopp för tesla.
Det råkar dessutom vara så att detta företag är det företag i världen som genererar mest vinst: https://victormatara.com/top-100-most-p ... orld-2018/
Att de sett en dipp i omsättning sista kvartalet 2019 (precis som ALLA andra stora mobiltillverkare) som beror på Trumps idiotiska trade war med Kina tolkar du som att det går ”dåligt”?
För min egen del har det varit ett sant nöje att som Apple-användare sedan 1984, sakta men säkert, se en efter en runt omkring mig byta till iPhone och/eller Mac. Även de som i åratal tjatat om att Apple är en sekt, de har inte bra produkter, bara fanatiska användare som inte fattar någonting.
Sanningen var faktiskt den att vi Apple-användare hade fattat grejen hela tiden långt före alla andra.
Exakt samma sak upprepas nu med elbilar och i synnerhet Tesla. Kreti och pleti inkl sk ”massmedia” klankar ner på elbilsminoriteten dag in och dag ut. Om några år sitter de alla där och kör elbil och då kommer allt gnäll plötsligt vara glömt.
Fascinerande att följa sånt här.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Re: Artikel i media
Det är ju ett jättebra exempel på skitsnacket runt företag som gör gjort något revolutionerande, Apple med smartphones ochTesla med elbilar. ”Folk” förstår inte hur bra det är och kallar de som har insett det för fanboys. Dessa människor hugger också på alla dåliga nyheter för det bekräftar ju att de hade rätt. Journalisterna hjälper gärna till i detta med sina klickbeten.Ptesla skrev:Du menar på fullaste allvar att det går ”dåligt” för ett företag som gjorde 59.53 miljarder USD i vinst 2018?Jeppe_E skrev:Jo, det går faktiskt ganska dåligt för Apple just nu.taliz skrev:Det är lite samma visa med Apple. Gillar man deras produkter så är man en "fanboy", och folk älskar att hata dem...
Samtidigt går det inte direkt dåligt för Apple, så det finns nog gott hopp för tesla.
Deat råkar dessutom vara så att detta företag är det företag i världen som genererar mest vinst: https://victormatara.com/top-100-most-p ... orld-2018/
Re: Artikel i media
Jag är Apple-användare sedan väldigt många år. Tycker de har bra produkter som underlättar min vardag. Såg bara atrikeln i tidningen härom dagen att mobilförsäljningen hade minskat intäkterna med 15%. Efter att ha granskat det vidare, så inser jag att det inte är så illa.Ptesla skrev:Du menar på fullaste allvar att det går ”dåligt” för ett företag som gjorde 59.53 miljarder USD i vinst 2018?Jeppe_E skrev:Jo, det går faktiskt ganska dåligt för Apple just nu.taliz skrev:Det är lite samma visa med Apple. Gillar man deras produkter så är man en "fanboy", och folk älskar att hata dem...
Samtidigt går det inte direkt dåligt för Apple, så det finns nog gott hopp för tesla.
Det råkar dessutom vara så att detta företag är det företag i världen som genererar mest vinst: https://victormatara.com/top-100-most-p ... orld-2018/
Att de sett en dipp i omsättning sista kvartalet 2019 (precis som ALLA andra stora mobiltillverkare) som beror på Trumps idiotiska trade war med Kina tolkar du som att det går ”dåligt”?
För min egen del har det varit ett sant nöje att som Apple-användare sedan 1984, sakta men säkert, se en efter en runt omkring mig byta till iPhone och/eller Mac. Även de som i åratal tjatat om att Apple är en sekt, de har inte bra produkter, bara fanatiska användare som inte fattar någonting.
Sanningen var faktiskt den att vi Apple-användare hade fattat grejen hela tiden långt före alla andra.
Exakt samma sak upprepas nu med elbilar och i synnerhet Tesla. Kreti och pleti inkl sk ”massmedia” klankar ner på elbilsminoriteten dag in och dag ut. Om några år sitter de alla där och kör elbil och då kommer allt gnäll plötsligt vara glömt.
Fascinerande att följa sånt här.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Artikel i media
Har både mac, ipod och iphone. Dyra saker. men tycker fortfarande att det finns bättre därute. Tycker att apples produkter börjar halka efter. batteritiden på min macbook pro är väldigt dålig från min tidigare macbook pro. Om man skulle köpe en telefon privat skulle det inte bli en iphone. För att det pris de vill ha inte motsvarar vad skulle kräva och att det finns bättre för mig.
Jag tycker det är ett överpris på dessa. på visst sätt kan jag säga samma sak om tesla. jag skulle gärna vilja köpe en tesla men till rätt pris.
Jag tycker det är ett överpris på dessa. på visst sätt kan jag säga samma sak om tesla. jag skulle gärna vilja köpe en tesla men till rätt pris.
Re: Artikel i media
Trist att vi inte kommer att kunna ladda våra bilar *ironi*
https://www.gd.se/artikel/insandare/elb ... vandsgrand
* edit
Texten finns två inlägg ner om nu inte vill göda inlägget med fler klick
https://www.gd.se/artikel/insandare/elb ... vandsgrand
* edit
Texten finns två inlägg ner om nu inte vill göda inlägget med fler klick
Senast redigerad av frippan, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Artikel i media
Ja fakta och logik hänvisar han till. Ja elnätet kommer få en ökad belastning men de flesta rapporter pekar ju på att nöten klarar av de men de kan behövas förstärkning i vissa delar av nätet, ja man anpassar sig till behoven idag helt enkelt.frippan skrev:Trist att vi inte kommer att kunna ladda våra bilar *ironi*
https://www.gd.se/artikel/insandare/elb ... vandsgrand
Sen tycker han vi ska ha bränsle celler, ja kan väl vara bra men ska han tillverka vätgasen från naturgas dvs inte så miljö vänligt eller el dvs mer miljö vänligt.. Ja är de el så har han ju ett ännu större bekymmer med el förbrukningen..
Tja de flesta här vet ju hur de är men man måste ju bara skriva av sig när men ser sådan insändare.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Artikel i media
För att inte ge gd onödiga klick, här är texten:
En reflektion på bland annat GD:s ledare 29/1. I Sverige måste vi sluta tro att allt löser sig bara alla köper elbilar. Kom i håg att beslutsfattarna tidigare har kommit med kortsiktiga lösningar som floppat rejält, till exempel miljöpremier för bilar som gick att köra på E85, ren diesel som nu inte är så ren och förbjuds att köras på många ställen.
Samma beslutsfattare kör all in på elbilar nu. Det finns dock några oöverstigliga problem med denna undermåliga produkt som många inte pratar om, och detta har inget med ideologi att göra, utan bara med fakta och logik.
Förutom miljökostnaderna för masstillverkning av batterier, samt den mycket begränsade räckvidden, finns ett enormt problem med vår eldistribution. Det normala beteendet kommer antagligen bli att man laddar bilen på natten.
Om vi samtidigt belastar elnätet med flera miljoner bilars laddning kommer dimensioneringen omöjligen att räcka till. Tänker inte tråka ut läsarna med räkneexempel här, men vi pratar om ett effekt behov som vid högsta utnyttjande motsvarar ett helt gäng kärnkraftverk extra.
Dessutom är inte de lokala elnäten anpassade för att alla har ett maximalt effektuttag samtidigt. Den dimensionering som finns i dag är inte beräknad på detta, den som säger nåt annat ljuger.
Kostnaderna att fixa problemet är löjligt stora. Samtidigt ska kärnkraften, som står för nästan hälften av vår elproduktion, avvecklas. Ekvationen går inte ihop!
Personligen tror jag betydligt mer på utveckling av bränsleceller, för elbilen är en återvändsgränd.
Anders Karlsson
GD Insändare
En reflektion på bland annat GD:s ledare 29/1. I Sverige måste vi sluta tro att allt löser sig bara alla köper elbilar. Kom i håg att beslutsfattarna tidigare har kommit med kortsiktiga lösningar som floppat rejält, till exempel miljöpremier för bilar som gick att köra på E85, ren diesel som nu inte är så ren och förbjuds att köras på många ställen.
Samma beslutsfattare kör all in på elbilar nu. Det finns dock några oöverstigliga problem med denna undermåliga produkt som många inte pratar om, och detta har inget med ideologi att göra, utan bara med fakta och logik.
Förutom miljökostnaderna för masstillverkning av batterier, samt den mycket begränsade räckvidden, finns ett enormt problem med vår eldistribution. Det normala beteendet kommer antagligen bli att man laddar bilen på natten.
Om vi samtidigt belastar elnätet med flera miljoner bilars laddning kommer dimensioneringen omöjligen att räcka till. Tänker inte tråka ut läsarna med räkneexempel här, men vi pratar om ett effekt behov som vid högsta utnyttjande motsvarar ett helt gäng kärnkraftverk extra.
Dessutom är inte de lokala elnäten anpassade för att alla har ett maximalt effektuttag samtidigt. Den dimensionering som finns i dag är inte beräknad på detta, den som säger nåt annat ljuger.
Kostnaderna att fixa problemet är löjligt stora. Samtidigt ska kärnkraften, som står för nästan hälften av vår elproduktion, avvecklas. Ekvationen går inte ihop!
Personligen tror jag betydligt mer på utveckling av bränsleceller, för elbilen är en återvändsgränd.
Anders Karlsson
GD Insändare
ms 76132 "Eleamore"
Re: Artikel i media
frippan skrev:Trist att vi inte kommer att kunna ladda våra bilar *ironi*
https://www.gd.se/artikel/insandare/elb ... vandsgrand
hehehe.. Nu är det ju inte svensson på gatan som laddar sin elbil om nätterna med 2kW som är den stora energitjuven här. Elbristen är ett faktum, för stora effektanvändare. Men det är väl kanske en rimlig bedömning att det råder elbrist och därför kan vi inte ladda våra framtida elbilar?
Nä, då är det bättre med vätgas. Hur många mackar finns det nu i Sverige igen och hur ser den framtida infrastrukturen ut för att transportera vätgasen till mackarna?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Artikel i media
Det finns idag tre vätgasstationer och trenden är negativ. Fanns 4 ett tag för ett par år sedan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Artikel i media
Hm... om vi skulle lägga in det i ett Excelark och göra ett diagram av det och lägga in en trendlinje?Svenssons skrev:Det finns idag tre vätgasstationer och trenden är negativ. Fanns 4 ett tag för ett par år sedan.
Re: Artikel i media
Förlåt, det var en retorisk frågeställning. Vätgasen är döende i Sverige. Ändå finns det ett EU-initiativ kring att utöka beståndet. Vad jag inte fattar (men jag kan förstås vara trög) är att 90% av all vätgas kommer från tillverkning som inte är co2 neutral. Så det är ju knappast jättemiljövänligt att köra vätgasbil, även om man kan tycka det när man kör en elektrisk bil som släpper ut vatten.Svenssons skrev:Det finns idag tre vätgasstationer och trenden är negativ. Fanns 4 ett tag för ett par år sedan.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5517
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Artikel i media
Bränsleceller är ju jättebra, inget fel på dem - bara man slapp att tillverka vätgasen där det går åt tre gånger så mycket energi för en mils räckvidd som om man använder elen direkt i bilen.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Artikel i media
Om vi skulle ha bränsleceller så skulle det krävas ännu mera el eftersom de är så pass ineffektiva, om vi nu inte gör som oljebolagen vill och skapar vätgasen från naturgas.
Eftersom vårat lokalaelnät till stora delar är anpassat för att var och varannan har elelement eller elpannor är en eller två elbilar som laddar med 2-3kW några som helst problem. En elpatron i en elpannor ligger ju på 6-9kW tex, bara för att få en relation.
Elbilar kommer ju inte heller totalt sett innebära några problem då vi exporterar mer än de kommer dra i energi.
Men det är klart när alla lastbilar ska bli eldrivna så behövs det mer elenergi. Men det här är ju ett positivt problem då vi helt plötsligt har möjlighet att byta ut massor av diesel med något som är betydligt renare och trevligare.
Eftersom vårat lokalaelnät till stora delar är anpassat för att var och varannan har elelement eller elpannor är en eller två elbilar som laddar med 2-3kW några som helst problem. En elpatron i en elpannor ligger ju på 6-9kW tex, bara för att få en relation.
Elbilar kommer ju inte heller totalt sett innebära några problem då vi exporterar mer än de kommer dra i energi.
Men det är klart när alla lastbilar ska bli eldrivna så behövs det mer elenergi. Men det här är ju ett positivt problem då vi helt plötsligt har möjlighet att byta ut massor av diesel med något som är betydligt renare och trevligare.
Re: Artikel i media
LarsL skrev:Om vi skulle ha bränsleceller så skulle det krävas ännu mera el eftersom de är så pass ineffektiva, om vi nu inte gör som oljebolagen vill och skapar vätgasen från naturgas.
Eftersom vårat lokalaelnät till stora delar är anpassat för att var och varannan har elelement eller elpannor är en eller två elbilar som laddar med 2-3kW några som helst problem. En elpatron i en elpannor ligger ju på 6-9kW tex, bara för att få en relation.
Elbilar kommer ju inte heller totalt sett innebära några problem då vi exporterar mer än de kommer dra i energi.
Men det är klart när alla lastbilar ska bli eldrivna så behövs det mer elenergi. Men det här är ju ett positivt problem då vi helt plötsligt har möjlighet att byta ut massor av diesel med något som är betydligt renare och trevligare.
Vadå elpanna? Nu förstår jag inte alls vad du menar?
Jag gråter ju varje gång som effektvakten går in
Jag ser verkligen inte laddning till en elbil 3-4h varje natt som ett bekymmer. Vår elkonsumtion under natten är runt 0,8kW/h.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Artikel i media
Lägg den i samma graf som den för Ionity och Teslas CCS-utbyggnad...Jerker skrev:Hm... om vi skulle lägga in det i ett Excelark och göra ett diagram av det och lägga in en trendlinje?Svenssons skrev:Det finns idag tre vätgasstationer och trenden är negativ. Fanns 4 ett tag för ett par år sedan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Artikel i media
Snälla någon, gör det!
Och varför inte slänga in bensinmackar om någon vettig info finns att få fram?
Och varför inte slänga in bensinmackar om någon vettig info finns att få fram?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Artikel i media
Jag hade visst fel, det har funnits 5 vätgasstationer om man räknar med avsedd för bussar som fanns i Stockholm. Denna stängde troligen dock innan 31 januari 2017 när senaste stationen kom i drift.Teslaspolen skrev:Snälla någon, gör det!
Och varför inte slänga in bensinmackar om någon vettig info finns att få fram?
När det kommer till bensinstationer så finns data på denna sida:
https://spbi.se/statistik/forsaljningsstallen/
Kan vara problem att få fram data för hela Europa. För vätgasstationer så är det nog möjligt att räkna upp dessa per land men det verkar finnas oklarheter om stationen bara är plannerad eller verkligen byggd och om den är byggd så finns det oklarheter ifall den fortfarande är i drift. I Sverige verkar vätgasstationer inte finnas i drift i mer än några få år...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Artikel i media
Från Svenska PetroleuminstitutetTeslaspolen skrev:Snälla någon, gör det!
Och varför inte slänga in bensinmackar om någon vettig info finns att få fram?
Antalet automatstationer är i princip densamma som 2000. mellan 1700-1800 st. Det är servicestationerna som dött. Men de säljer ju bara korv och kaffe nuförtiden ändå
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Artikel i media
det har försvunnit många bensinstationer/pumpar/automatstationer sedan 1960-talet.
https://spbi.se/statistik/forsaljningsstallen/
Edit, tog bort bilden då den redan postats
https://spbi.se/statistik/forsaljningsstallen/
Edit, tog bort bilden då den redan postats
Re: Artikel i media
Länken postades innan bildenLarsL skrev:det har försvunnit många bensinstationer/pumpar/automatstationer sedan 1960-talet.
https://spbi.se/statistik/forsaljningsstallen/
Edit, tog bort bilden då den redan postats
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Artikel i media
Jeppe_E skrev:Från Svenska PetroleuminstitutetTeslaspolen skrev:Snälla någon, gör det!
Och varför inte slänga in bensinmackar om någon vettig info finns att få fram?
Antalet automatstationer är i princip densamma som 2000. mellan 1700-1800 st. Det är servicestationerna som dött. Men de säljer ju bara korv och kaffe nuförtiden ändå
Kanonintressant. Men det borde ligga i en ny tråd`
Eller hur?
Med rubriken:
”Minskningen av antal mackar för bensin och diesel”
(Bekymrade förbränningsmotorer samlas på bilskrotarna och spekulerar hur länge fossilbränslen räcker?)