Jaguar I-Pace
Moderator: Redaktion
Re: Jaguar I-Pace
Ah, tack. Fick mejlet nu. Kan man ta reservationsbeloppet på företaget?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Jaguar I-Pace
Vet ej tyvärr. La privat.mati skrev:Ah, tack. Fick mejlet nu. Kan man ta reservationsbeloppet på företaget?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Interiören är så jäkla läcker alltså. Sorry Elon, men jag föredrar det här framför en enda central skärm. Avskalat och elegant. Inte en massa knappar, men ändå mycket mer än bara en enkel skärm. Model 3 måste komma med nåt exceptionellt om jag ska ändra min uppfattning.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Jaguar I-Pace
Ja, vi ska nog erkänna att europeiska biltillverkare i åratal har kunnat göra fantastiska inredningar. Så om dom vill, så kan dom. Tyvärr rår inte en amerikansk tillverkare på det. Känns som de europeiska behövde en liten spark i baken för att hoppa in i nästa generations inredning, men när dom väl kommer igång så blir det bra. Forfarande en del som desperat försöker hålla sig kvar i medeltiden (läs tex BMW), men de flesta börjar fatta vinken av vad framtiden kräver.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jaguar I-Pace
Jag föredrar Model 3. Stor skärm som kommer närmare föraren är mer användarvänligt när man ska scrolla i spellistor i Spotify, fippla med Gps och dylikt. Tycker faktiskt den är snyggare också om jag ska vara helt ärlig. Avskalat och elegant var ordetmati skrev:Interiören är så jäkla läcker alltså. Sorry Elon, men jag föredrar det här framför en enda central skärm. Avskalat och elegant. Inte en massa knappar, men ändå mycket mer än bara en enkel skärm.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Jaguar I-Pace
Har jag fått nåt fel eller stämmer inte detta?mati skrev:Interiören är så jäkla läcker alltså. Sorry Elon, men jag föredrar det här framför en enda central skärm. Avskalat och elegant. Inte en massa knappar, men ändå mycket mer än bara en enkel skärm. Model 3 måste komma med nåt exceptionellt om jag ska ändra min uppfattning.
I-pace lägsta pris £ 55.000
Model S lägsta pris £ 63.980
Model 3 lägsta pris är väl c:a hälften av Model S lägsta pris = £32.000
I mitt fall skulle jag snarare säga att I-Pace får vara nåt exceptionellt om jag ska ta den före en Model 3 nästa gång.
Finns det anledning att tro att Jaguar är annorlunda än andra biltillverkares reklam? Specen och bilderna visar en maxad medan priset är för instegsmodellen utan "nåt".
En avskalad blir 750-800kkr och den på bilderna blir 1600-2000kkr
För övrigt... Jag gillar Model 3s koncept med en skärm. Så där tycker vi olika.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Re: Jaguar I-Pace
Det är lite farligt att jämföra brittiska priser tycker jag. Dom har alltid haft förhållandevis billiga bilar i UK och när man nu jämför i pund mot dagens höga dollarkurs samt att Jaguar är brittiskt, så tror jag det blir allt för många kriterier som ställer till jämförelsen.Bjorn skrev:Har jag fått nåt fel eller stämmer inte detta?mati skrev:Interiören är så jäkla läcker alltså. Sorry Elon, men jag föredrar det här framför en enda central skärm. Avskalat och elegant. Inte en massa knappar, men ändå mycket mer än bara en enkel skärm. Model 3 måste komma med nåt exceptionellt om jag ska ändra min uppfattning.
I-pace lägsta pris £ 55.000
Model S lägsta pris £ 63.980
Model 3 lägsta pris är väl c:a hälften av Model S lägsta pris = £32.000
I mitt fall skulle jag snarare säga att I-Pace får vara nåt exceptionellt om jag ska ta den före en Model 3 nästa gång.
Finns det anledning att tro att Jaguar är annorlunda än andra biltillverkares reklam? Specen och bilderna visar en maxad medan priset är för instegsmodellen utan "nåt".
En avskalad blir 750-800kkr och den på bilderna blir 1600-2000kkr
För övrigt... Jag gillar Model 3s koncept med en skärm. Så där tycker vi olika.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jaguar I-Pace
Jag jämförde visserligen inte priserna, för vi vet inte vad I-pace kommer att kosta, och Model 3 antar jag hamnar en bit över halvmiljonen. Jaggan får ju bla ett större batteri, det är klart att den blir dyrare.
Jag tänkte mer på datumet, båda bilarna lanseras ju förmodligen ungefär samtidigt. Och jag gillar helt enkelt Jaguars designspråk. Ren smaksak såklart.
Jag tänkte mer på datumet, båda bilarna lanseras ju förmodligen ungefär samtidigt. Och jag gillar helt enkelt Jaguars designspråk. Ren smaksak såklart.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Jaguar I-Pace
Det är iaf kul att det kommer fler långdistanselbilar, oavsett märke
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Jaguar I-Pace
Det är oerhört bra!HelectriC skrev:Det är iaf kul att det kommer fler långdistanselbilar, oavsett märke
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Jaguar I-Pace
Självklart bra med konkurrens. Det tycker jag med. Så välkommen I-pace! Jag kommer att hålla koll på den med intresse, men förbokar inte just nu. Min tanke var bara att I-Pace är mer konkurrent till Model S än till Model 3 och att model 3 med all rätt kan få vara lite "enklare".
Model S kan ju också komma i nån ny uppdaterad version med nya finesser strax efter eller kanske tom innan Model 3 börjar levereras i stor skala. Jag tror inte alla på Tesla sitter med Model 3 enbart.
Model S kan ju också komma i nån ny uppdaterad version med nya finesser strax efter eller kanske tom innan Model 3 börjar levereras i stor skala. Jag tror inte alla på Tesla sitter med Model 3 enbart.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Re: Jaguar I-Pace
650.000:- enligt http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... tart-2018/
Hoppas de får rätt, men jag är skeptisk. Tror fortfarande på drygt 500 för Model 3 och ca 750 för i-Pace.
Hoppas de får rätt, men jag är skeptisk. Tror fortfarande på drygt 500 för Model 3 och ca 750 för i-Pace.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Jag har jättesvårt att förstå varför man inte bokar om man har minsta lilla intresse. Det handlar ju om en kostnad på ca 500:-, dvs mindre än en promille av bilens pris.Bjorn skrev:Självklart bra med konkurrens. Det tycker jag med. Så välkommen I-pace! Jag kommer att hålla koll på den med intresse, men förbokar inte just nu. Min tanke var bara att I-Pace är mer konkurrent till Model S än till Model 3 och att model 3 med all rätt kan få vara lite "enklare".
Model S kan ju också komma i nån ny uppdaterad version med nya finesser strax efter eller kanske tom innan Model 3 börjar levereras i stor skala. Jag tror inte alla på Tesla sitter med Model 3 enbart.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Enligt många medier så förväntas den kosta ungefär £55-60k och då kostar Model S 75 numera £63 500 så jag tror inte den blir mycket billigare än Model S men de är bara spekulation.Legato skrev:650.000:- enligt http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... tart-2018/
Hoppas de får rätt, men jag är skeptisk. Tror fortfarande på drygt 500 för Model 3 och ca 750 för i-Pace.
Re: Jaguar I-Pace
Vi får väl se om tull tillkommer här också när den börjar levereras, om den vid det laget tillverkas utanför EU.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Jaguar I-Pace
Det känns inte så relevant imo, mer relevant är att den ska kosta som en "motsvarande" F-Pace... Sett till motsvarande priser i pund så är Jaguar billigare än Tesla i Sverige.vigge50 skrev:Enligt många medier så förväntas den kosta ungefär £55-60k och då kostar Model S 75 numera £63 500 så jag tror inte den blir mycket billigare än Model S men de är bara spekulation.Legato skrev:650.000:- enligt http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... tart-2018/
Hoppas de får rätt, men jag är skeptisk. Tror fortfarande på drygt 500 för Model 3 och ca 750 för i-Pace.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Jaguar I-Pace
Ja det kan ju bli en stor faktor, undrar hur det går med förhandlingarna och tidpunkten osv...bylund skrev:Vi får väl se om tull tillkommer här också när den börjar levereras, om den vid det laget tillverkas utanför EU.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Jaguar I-Pace
Äsch jag har två hangups som gör att jag inte riktigt vill boka en utan vänta och se.Legato skrev:Jag har jättesvårt att förstå varför man inte bokar om man har minsta lilla intresse. Det handlar ju om en kostnad på ca 500:-, dvs mindre än en promille av bilens pris.Bjorn skrev:Självklart bra med konkurrens. Det tycker jag med. Så välkommen I-pace! Jag kommer att hålla koll på den med intresse, men förbokar inte just nu. Min tanke var bara att I-Pace är mer konkurrent till Model S än till Model 3 och att model 3 med all rätt kan få vara lite "enklare".
Model S kan ju också komma i nån ny uppdaterad version med nya finesser strax efter eller kanske tom innan Model 3 börjar levereras i stor skala. Jag tror inte alla på Tesla sitter med Model 3 enbart.
1. Våra kunder. Model S har jag "kommit undan" rätt bra med och kan försvara den med räckvidd, tekniknivå och sånt. Att byta ner mig till en Model 3 skulle inte ge mig några problem och vore ett naturligt steg. Att byta till en mer flärdfull, lyxigare bil är nog otänkbart i mitt fall, och heller inget jag egentligen önskar. Därför måste jag först veta att den blir mottagen som ett förnuftigt prisvärt alternativ.
2. Automatisk körning. Det verkar ju inte vara nåt som Jaguar trycker särskilt hårt på i förhandsinfon. Tesla är ju stenhårt fokuserade på det. Även om Tesla inte uppnått det de tänkt / sagt i tid framförallt med AP2 nu, så är min uppfattning att de håller täten och jobbar stenhårt. Bästa autopiloten kommer definitivt att var den absolut viktigaste parametern för mig när jag byter bil nästa gång, värderad långt mer än detaljkvalitet, prestanda och även dragkrok.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Re: Jaguar I-Pace
Det är just "vänta och se", dvs alla osäkerheter som gör att jag tycker det är självklart att boka. Jag är inte säker på att jag kommer köpa varken model 3 eller i-Pace, men båda har potential imo och jag skulle aldrig vilja riskera att inte få köpa en för att jag snålat med en femhundring...Bjorn skrev:Äsch jag har två hangups som gör att jag inte riktigt vill boka en utan vänta och se.Legato skrev:Jag har jättesvårt att förstå varför man inte bokar om man har minsta lilla intresse. Det handlar ju om en kostnad på ca 500:-, dvs mindre än en promille av bilens pris.Bjorn skrev:Självklart bra med konkurrens. Det tycker jag med. Så välkommen I-pace! Jag kommer att hålla koll på den med intresse, men förbokar inte just nu. Min tanke var bara att I-Pace är mer konkurrent till Model S än till Model 3 och att model 3 med all rätt kan få vara lite "enklare".
Model S kan ju också komma i nån ny uppdaterad version med nya finesser strax efter eller kanske tom innan Model 3 börjar levereras i stor skala. Jag tror inte alla på Tesla sitter med Model 3 enbart.
1. Våra kunder. Model S har jag "kommit undan" rätt bra med och kan försvara den med räckvidd, tekniknivå och sånt. Att byta ner mig till en Model 3 skulle inte ge mig några problem och vore ett naturligt steg. Att byta till en mer flärdfull, lyxigare bil är nog otänkbart i mitt fall, och heller inget jag egentligen önskar. Därför måste jag först veta att den blir mottagen som ett förnuftigt prisvärt alternativ.
2. Automatisk körning. Det verkar ju inte vara nåt som Jaguar trycker särskilt hårt på i förhandsinfon. Tesla är ju stenhårt fokuserade på det. Även om Tesla inte uppnått det de tänkt / sagt i tid framförallt med AP2 nu, så är min uppfattning att de håller täten och jobbar stenhårt. Bästa autopiloten kommer definitivt att var den absolut viktigaste parametern för mig när jag byter bil nästa gång, värderad långt mer än detaljkvalitet, prestanda och även dragkrok.
Gällande dina punkter så förstår jag inte ettan, Model S är dyrare och lyxigare imo. Tycker folk är väldigt medvetna om att det är riktigt dyra bilar tyvärr. Gällande tvåan så håller jag med, jag förväntar mig bara adaptiv farthållare, men för mig räcker det. Jag tycker det är viktigt men använder APn i Teslan rätt lite.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Håller med. Om man köper en bil utifrån vad folk tycker så är nog en Volvo det säkraste valet. Helst en lite äldre modell så att man inte sticker ut alls.
Nä, mina kunder vet vad jag står för och de vet också varför jag kör Tesla. Om någon i min omgivning vågar att kritisera mitt bilval så kontrar jag alltid med frågan varför det är bättre med en billigare bil som istället förpestar luften och förstör miljön. Jante är envis men den kan inte argumentera.
Angående automatisk körning behöver jag inte heller mer än en farthållare. Är den adaptiv och fungerar den bra så är det ett plus men inget jag absolut måste ha.
Nä, mina kunder vet vad jag står för och de vet också varför jag kör Tesla. Om någon i min omgivning vågar att kritisera mitt bilval så kontrar jag alltid med frågan varför det är bättre med en billigare bil som istället förpestar luften och förstör miljön. Jante är envis men den kan inte argumentera.
Angående automatisk körning behöver jag inte heller mer än en farthållare. Är den adaptiv och fungerar den bra så är det ett plus men inget jag absolut måste ha.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Jaguar I-Pace
Jag förstår hans etta, visst vet de flesta att Model S är dyr men alla vet också att det för tillfället inte finns någon annan elbil med lång räckvidd och bra laddning vilket gör att de har viss förståelse för att man har köpt den. Om några år däremot när Bolt, Model 3, nya Nissan Leaf, eGolf mm finns på marknaden med lång räckvidd och bra laddning så kommer man inte kunna motivera valet av I-Pace på samma sätt och då kommer den kanske sticka lite i ögonen precis som om man skulle komma med en Jaguar F-Pace idag. Detta tror jag även kommer hända med Model S och Model X om några år, varför har du köpt en bil för miljonen när det finns gått om elbilar för under halva priset med räckvidd och snabbladdning?Legato skrev:Det är just "vänta och se", dvs alla osäkerheter som gör att jag tycker det är självklart att boka. Jag är inte säker på att jag kommer köpa varken model 3 eller i-Pace, men båda har potential imo och jag skulle aldrig vilja riskera att inte få köpa en för att jag snålat med en femhundring...Bjorn skrev:Äsch jag har två hangups som gör att jag inte riktigt vill boka en utan vänta och se.Legato skrev:Jag har jättesvårt att förstå varför man inte bokar om man har minsta lilla intresse. Det handlar ju om en kostnad på ca 500:-, dvs mindre än en promille av bilens pris.Bjorn skrev:Självklart bra med konkurrens. Det tycker jag med. Så välkommen I-pace! Jag kommer att hålla koll på den med intresse, men förbokar inte just nu. Min tanke var bara att I-Pace är mer konkurrent till Model S än till Model 3 och att model 3 med all rätt kan få vara lite "enklare".
Model S kan ju också komma i nån ny uppdaterad version med nya finesser strax efter eller kanske tom innan Model 3 börjar levereras i stor skala. Jag tror inte alla på Tesla sitter med Model 3 enbart.
1. Våra kunder. Model S har jag "kommit undan" rätt bra med och kan försvara den med räckvidd, tekniknivå och sånt. Att byta ner mig till en Model 3 skulle inte ge mig några problem och vore ett naturligt steg. Att byta till en mer flärdfull, lyxigare bil är nog otänkbart i mitt fall, och heller inget jag egentligen önskar. Därför måste jag först veta att den blir mottagen som ett förnuftigt prisvärt alternativ.
2. Automatisk körning. Det verkar ju inte vara nåt som Jaguar trycker särskilt hårt på i förhandsinfon. Tesla är ju stenhårt fokuserade på det. Även om Tesla inte uppnått det de tänkt / sagt i tid framförallt med AP2 nu, så är min uppfattning att de håller täten och jobbar stenhårt. Bästa autopiloten kommer definitivt att var den absolut viktigaste parametern för mig när jag byter bil nästa gång, värderad långt mer än detaljkvalitet, prestanda och även dragkrok.
Gällande dina punkter så förstår jag inte ettan, Model S är dyrare och lyxigare imo. Tycker folk är väldigt medvetna om att det är riktigt dyra bilar tyvärr. Gällande tvåan så håller jag med, jag förväntar mig bara adaptiv farthållare, men för mig räcker det. Jag tycker det är viktigt men använder APn i Teslan rätt lite.
Jag tror samma sak gäller mobiler, när de första kom så kunde nog vissa förstå att några andra var i stor behov av en mobil och därför köpte en för 20 000 kr men om du kommer till en kund idag med en mobil för 20 000 kr så kommer du nog inte få så många förståelseblickar utan mer funderingar varför du spenderar så mycket på en mobil.
Re: Jaguar I-Pace
Ja, varför spenderar man x pengar för pryl y?
Två tänkbara svar:
1. För att jag vill ha pryl y och för att jag har råd
2. Det angår inte dig nånting
Men jag växte ju upp utanför Jante-lagens klor. Jag kommer aldrig att förstå det tänket, hur mycket jag än försöker.
Två tänkbara svar:
1. För att jag vill ha pryl y och för att jag har råd
2. Det angår inte dig nånting
Men jag växte ju upp utanför Jante-lagens klor. Jag kommer aldrig att förstå det tänket, hur mycket jag än försöker.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Jaguar I-Pace
När jag tidigare åt på MC i Arboga och såg teslorna glida in och ut så föddes tanken det här kan ju funka för mig
Så nu kommer frågan var ska jag sitta nån stans i världen och förstå att Jaguar I-pace funkar för mig?
Så nu kommer frågan var ska jag sitta nån stans i världen och förstå att Jaguar I-pace funkar för mig?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Jaguar I-Pace
Så länge dom får tillgång till Teslas SC-nätverk, så kan du ta plats på samma ställe!Smutt skrev:När jag tidigare åt på MC i Arboga och såg teslorna glida in och ut så föddes tanken det här kan ju funka för mig
Så nu kommer frågan var ska jag sitta nån stans i världen och förstå att Jaguar I-pace funkar för mig?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14