Globala uppvärmningen

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Plutric
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 30 okt 2016 07:07
Ort: Sölvesborg

Globala uppvärmningen

Inlägg av Plutric »

Trumph mfl. förnekare är troligtvis aldrig ute i naturen och känner av förändringarna som sker. Själv är jag sedan liten grabb fågelskådare och märker förändringarna ökar på i naturen i allt högre fart. Det behöver inte vara svårare än så "var öppen och känn efter själv".
Här kommer dock lite fakta SNF redovisade nyligen Globala temperatur ökningen via en känd graf. (se fil) Övrigt läs om artikeln LÄNK http://www.sverigesnatur.org/aktuellt/r ... i-varlden/ Det finns dock hopp och viss temperatur stagnation men det kräver fortsatt förbättringsåtgärder. Tesla är ett bra exempel på rätt riktning, jag hoppas fler företag (oavsett bransch) går och tar liknande steg.
Globaluppv.PNG
Användarvisningsbild
Torkel
Inlägg: 402
Blev medlem: 13 apr 2016 13:47
Ort: Mölndal

Re: Globala uppvärmningen

Inlägg av Torkel »

Plutric skrev:
Trumph mfl. förnekare är troligtvis aldrig ute i naturen och känner av förändringarna som sker. Själv är jag sedan liten grabb fågelskådare och märker förändringarna ökar på i naturen i allt högre fart. Det behöver inte vara svårare än så "var öppen och känn efter själv".
Här kommer dock lite fakta SNF redovisade nyligen Globala temperatur ökningen via en känd graf. (se fil) Övrigt läs om artikeln LÄNK http://www.sverigesnatur.org/aktuellt/r ... i-varlden/ Det finns dock hopp och viss temperatur stagnation men det kräver fortsatt förbättringsåtgärder. Tesla är ett bra exempel på rätt riktning, jag hoppas fler företag (oavsett bransch) går och tar liknande steg.
Problemet är ju att varken din magkänsla eller ökande temperatur är belägg för att människan är boven. Och om människan inte har orsakat ändringarna så är det lugnt att bara fortsätta som vanligt... typ.

Jag håller med dig i sak f.ö. men att hänvisa till magkänsla när man pratar klimat blir bara strunt. Exempelvis är min magkänsla att det ska vara snö i december i Göteborg. Men det är bara för att min barndom präglades av ett antal ovanligt kalla vintrar.
Skriv svar