Man kan inte bli så upprörd på gamle Collin... som ni säger ovan så har han sin lön och sås från den marknaden. Att han sen är gammal och verkar ha svårt att se nytt bidrar inte heller till nån vidare insikt.
Men det jag blir lite upprörd och besviken över är att SVT låter honom stå så oemotsagd. Att han får uttala sig som någon form av expert trots att han visat sig vara så enkelspårig.
:/
Nu har nog trots, Collins m.fl. insatser, drevet börjat! Dieseln ifrågasätts på TV i allt flera inslag. Ganska snart blir det nog politiskt inkorrekt att köra diesel! Allt fler nämner elbilar som lösning men påpekar att det kostar mycket pengar med de bästa elbilarna. "Men om några år kommer fler och billigare alternativ" säger man.
Från och med nu måste dieselåkare börja försvara sig och sitt bilar.
Man kan inte bli så upprörd på gamle Collin... som ni säger ovan så har han sin lön och sås från den marknaden. Att han sen är gammal och verkar ha svårt att se nytt bidrar inte heller till nån vidare insikt.
Men det jag blir lite upprörd och besviken över är att SVT låter honom stå så oemotsagd. Att han får uttala sig som någon form av expert trots att han visat sig vara så enkelspårig.
:/
Nu har nog trots, Collins m.fl. insatser, drevet börjat! Dieseln ifrågasätts på TV i allt flera inslag. Ganska snart blir det nog politiskt inkorrekt att köra diesel! Allt fler nämner elbilar som lösning men påpekar att det kostar mycket pengar med de bästa elbilarna. "Men om några år kommer fler och billigare alternativ" säger man.
Från och med nu måste dieselåkare börja försvara sig och sitt bilar.
R-L Matthias Wissmann, president of the German Automobile Industry Association (VdA)
Spännande. Wissmann har varit både trafikminister och forskningsminister i Tyskland. Nu företräder han plötsligt bilindustrin och försvarar dieseln. Fy fan. Jag säger bara ett ord. SVÅGERPOLITIK!!!!!
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Vetefasiken om diesel ens är bra att ha kvar för Norrlands inland. Bor i Norrland fast visserligen mot kusten fast man åker såklart ändå in åt landet ett antal gånger per år.
I min erfarenhet så är diesel bilar inte helt optimala för ett kallt norrländskt klimat. Att kallstarta en diesel som har stått ett tag i kallt väder är i princip omöjligt. Om man har glömt koppla motorvärmare eller inte har tillgång till det så blir det problem. Bättre då en vanlig hybrid i typ Prius stil. Nya dieslar kan säkert kallstarta bättre men oftast så är det bilar med ett antal år på nacken som man har tillgång till.
Mongolerna gillar Prius då de startar lätt i kallt väder.
Jepp, elbil är suverän i kallt klimat. Varm kupe och startar utan problem i minus 23. Hur säker som hwlst. Grannens bensinare fick åka o hämta starthjälp m elbilen.Överlägsen teknik.
Tänk 1000 delar med seg olja som ska börja röra sig i -23 grader, vilket skämt.
Från och med nu måste dieselåkare börja försvara sig och sitt bilar.
Denna lägger jag på Facebook. Klockrent, och sammanfattar allt som behövs. Ändrar "bilar" till "bilval", dock.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016