Ser att det är laddare från Tritium. Undrar om de har fått de vattenkylda kablarna från start eller om de kommer uppgraderas senare. De har ju börjat byta ut kablar på ett gäng stationer med dessa laddare så förhoppningsvis har dessa fått rätt från början. Någon kanske kan bekräfta snart.
Det låter så. Jag har för mig att de har bytt alla kablar nu, på vissa ställen har de till och med bytt laddarna eftersom det var enklare så.
Også i dag åpnet vi 4 stk 350 kW Lyladere i Sverige, denne gangen på Circle K Malmø (Vintrie), velkommen
Aha, gött! Nu börjar det ordna upp sig för kommande Europaresor
Krävs det tillstånd för rörelsehindrade på en av laddarna? Jag ser att den inte är skyltad så, men målningen på marken antyder att man böra undvika den annars.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ionity Malmö har nu öppnat och strömmen är påslagen
ÄNTLIGEN! Tyvärr fattas det en laddare mellan Malmö och Rødby. Jag hoppas att det är planerat nånting, annars får man toppa lite med 50kW nånstans däremellan.
156km mellan ionity i Malmö och första ionity i Danmark Circle K i nyborg. Det borde inte vara något problem.
Edit: sorry läste ej allt. Till färjan behövs en annan laddare.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Ionity Malmö har nu öppnat och strömmen är påslagen
ÄNTLIGEN! Tyvärr fattas det en laddare mellan Malmö och Rødby. Jag hoppas att det är planerat nånting, annars får man toppa lite med 50kW nånstans däremellan.
156km mellan ionity i Malmö och första ionity i Danmark Circle K i nyborg. Det borde inte vara något problem.
Om man vill åka Rødby - Puttgarden blir det lite lurigt. Kan bli gränsfall att ta sig till laddaren mellan Lübeck och Hamburg efter färjan.
Ionity Malmö har nu öppnat och strömmen är påslagen
ÄNTLIGEN! Tyvärr fattas det en laddare mellan Malmö och Rødby. Jag hoppas att det är planerat nånting, annars får man toppa lite med 50kW nånstans däremellan.
156km mellan ionity i Malmö och första ionity i Danmark Circle K i nyborg. Det borde inte vara något problem.
Om man vill åka Rødby - Puttgarden blir det lite lurigt. Kan bli gränsfall att ta sig till laddaren mellan Lübeck och Hamburg efter färjan.
Nej, der går inte. Med Teslan har jag alltid laddat två gånger i Danmark, både i Køge och i sunkiga Nørre Alslev. Jag hade kunnat hoppa över en SuC om jag hade orkat ladda fullt. Med Audin lär det inte vara nåt bekymmer att ladda till åtminstone 90% utan att det blir segt, men det är 33 mil mellan Ionity-laddarna i Malmö och Buddikate. De nerverna har jag inte. Men det finns ett antal 50-kilowattare utmed vägen där man kan toppa lite snabbt. Borde inte vara olösbart direkt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ionity Malmö har nu öppnat och strömmen är påslagen
ÄNTLIGEN! Tyvärr fattas det en laddare mellan Malmö och Rødby. Jag hoppas att det är planerat nånting, annars får man toppa lite med 50kW nånstans däremellan.
156km mellan ionity i Malmö och första ionity i Danmark Circle K i nyborg. Det borde inte vara något problem.
Om man vill åka Rødby - Puttgarden blir det lite lurigt. Kan bli gränsfall att ta sig till laddaren mellan Lübeck och Hamburg efter färjan.
Nej, der går inte. Med Teslan har jag alltid laddat två gånger i Danmark, både i Køge och i sunkiga Nørre Alslev. Jag hade kunnat hoppa över en SuC om jag hade orkat ladda fullt. Med Audin lär det inte vara nåt bekymmer att ladda till åtminstone 90% utan att det blir segt, men det är 33 mil mellan Ionity-laddarna i Malmö och Buddikate. De nerverna har jag inte. Men det finns ett antal 50-kilowattare utmed vägen där man kan toppa lite snabbt. Borde inte vara olösbart direkt.
Det låter inte olösbart även om 50 kW är lite segt. På sikt kommer det nog en station på Lolland eller södra Själland.
Det låter inte olösbart även om 50 kW är lite segt. På sikt kommer det nog en station på Lolland eller södra Själland.
Det finns en väldigt trevligt belägen rastplats mellan Farö-broarna där man kan ladda med 50kW. 15 minuter eller så (dvs andra könet hinner med sitt toabesök ) borde räcka för att toppa batteriet så att man klarar sig med lite marginal till Rastplatz Buddikate.
Det dumma är att danskarna tar så vansinnigt hutlöst betalt för elen. Typ 10kr/kWh eller nåt om man använder fel laddbricka. Jag har nu fått mitt laddkort från tyska Maingau Energie, som jag beställde just pga det. Då blir det lite mer överkomligt. Bra service där förresten. Extremt ovanligt att man blir duad i Tyskland av folk som man inte känner. Troligen en elbilsgrej.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag hoppas de kommer lite laddare även mellan rostock och Berlin och vidare söderut mot München. De är fortfarande lite tunt med laddare på den sträckan som vi oftast kör ner till Österrike.
Även problem genom Danmark, vi brukar åka gedser rostock.
Jag hoppas de kommer lite laddare även mellan rostock och Berlin och vidare söderut mot München. De är fortfarande lite tunt med laddare på den sträckan som vi oftast kör ner till Österrike.
Även problem genom Danmark, vi brukar åka gedser rostock.
Det lär det göra. Hittills har de ju mer eller mindre följt platserna från den ursprungliga kartan för de första 400 stationerna.
Jo ser ju ut som de ska komma en del laddare där dock svårt att se någon mellan Köpenhamn och gedser eller rödby. Men samtidigt finns den laddare direkt i Tyskland istället så är de nog ok.
Mantorp 15 april.
Säkert inte långt bort från att drftsättas.
Idag lördag 20:e april såg det likadant ut. Även de blå sakerna stod kvar. Tog tyvärr ingen bild.
Att inget ser ut att ha hänt har säkert med påsken att göra.
Äre det bara jag eller hur länge har de sagt "roughly", dvs grovt räknat 6 per plats. grovt kan ju vara 2-8.
Lägsta antalet jag har sett är 3 stycken, högsta är 8. Så sett har du helt rätt. Samtidigt ser vi till exempel i Spekeröd, som har 4 laddare, att stationen är förberedd för 12. Och det finns fler stationer där man ser tomma socklar för ytterligare laddare. Jag antar att det är i stort sett bara jacka dit dem när behovet ökar. Min killgissning är att de försöker få så stor yttäckning som möjligt först. Kapaciteten kan man öka senare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
... I hela förbundslandet Niedersachsen finns inte en endaste Ionity-station. De har liksom byggt runtomkring med millimeterprecision. Det är där VW har sitt säte....
Den är verkligen belägen mitt i staden, alltså inte utmed motorvägen vid någon rastplats/mack. Det är dessutom bara två mil därifrån till min morfar. Laddproblemet jag alltid har haft där nere, pga brist på Chademo-laddare, har alltså förhoppningsvis löst sig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
... I hela förbundslandet Niedersachsen finns inte en endaste Ionity-station. De har liksom byggt runtomkring med millimeterprecision. Det är där VW har sitt säte....
Den är verkligen belägen mitt i staden, alltså inte utmed motorvägen vid någon rastplats/mack. Det är dessutom bara två mil därifrån till min morfar. Laddproblemet jag alltid har haft där nere, pga brist på Chademo-laddare, har alltså förhoppningsvis löst sig.
Då bör vi kunna skrota den konspirationsteorin mao.
Det har inte med Ionity att göra, men det är intressant att även Clever/E.ON börjar installera 350kW-laddare. Det ryktas om att de ska bygga sina egna laddkorridorer. Det är kanon att snabbladdarna nu sprider ut sig mer och mer!
Tog de här bilderna när jag var på Löddeköpinge SuC och laddade. Verkar som de håller fast vid CHAdeMO-handske parallellt med CCS (även om det inte finns någon sladd än) till skillnad mot Ionity:
Intressant att det står Clever på nya laddare. Företaget heter ju Bee sedan ett par månader.
Tror det är på grund av att det inte är Bee (före detta svenska Clever) som varit med och byggt laddarna, utan snarare danska Clever. Därav att det står Clever.