Snabbladdaren i Ljusdal

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Snabbladdaren i Ljusdal

Inläggav themax » 15 feb 2018 15:02

Eftersom diskussionen om snabbladdaren i Ljusdal har skett djupt i en tråd under "Supercharger" så skapar jag en ny här för diskussioner kring den.

Den nya snabbladdaren i Ljusdal ligger på OKQ8-området, precis till höger om byggnaden. Den driftsattes den 15 februari och är initialt gratis att använda. Ljusdal Energi kommer driva den i egen regi och om de börjar ta betalt så kommer det ske med bankkort (inte mobilapp/rfid eller annat) men inga beslut om driftform är ännu tagna.

Laddaren (från ABB) har ChaDeMo och CCS, och det finns dubbla 22kW-uttag intill. I närheten finns både en mataffär (Ica Supermarket) och en restaurang (Michels). Annars är det 600 meter att gå för att komma in till centrala Ljusdal med fler restauranger, shopping och service.

Laddaren är anmäld till uppladdning.nu och bör dyka upp inom kort. Ljusdal Energi tackar för ert tålamod – de vet att den är efterlängtad bland Teslaförare (och andra), men de har haft stora utmaningar med markägare. Förhoppningsvis kan ni alla visa att den behövs, så fler kan sättas upp inom kommunen.
IMG_0075.jpg
Resized_20180215_121348.jpg
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 fram till en nu omprogrammerad Audi.
Har provkört Model S ett flertal gånger men har hittills lyckat undvika klicka på "beställ" på alla versioner jag byggt och räknat på ...
Användarvisningsbild
themax

Re: Snabbladdaren i Ljusdal

Inläggav Teslaägare lem » 15 feb 2018 16:17

Underbart! Jag har tvingats stanna i Järvsö och ladda m trefas/schuko på väg till Vemdalen.
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Jocce » 15 feb 2018 17:00

GRYMT bra och roligt :)

Fick du något svar om det gick att se upptaget-status via app/hemsida eller liknande?

/Jocce
Köpa en ny Tesla Model S eller X? Gratis Supercharging!:
http://ts.la/joacim2204

85D Midnight Silver , panoramatak, nextgen, helsvart interiör, matt abachiträ autopilot, luftfjädring, köldpaket.
- LEVERERAD 2016-03-05 :D
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inläggav themax » 15 feb 2018 17:13

Jocce skrev:GRYMT bra och roligt :)

Fick du något svar om det gick att se upptaget-status via app/hemsida eller liknande?

/Jocce

Inte än. Lovar lägga in det så snart jag vet nåt.
--------
Har provkört Model S ett flertal gånger men har hittills lyckat undvika klicka på "beställ" på alla versioner jag byggt och räknat på ...
Användarvisningsbild
themax

Inläggav Teslaägare MattiasH » 16 feb 2018 18:26

Igår kväll kom vi till Ljusdal helt ovetandes om att nya laddaren nu var i drift och för första gången heller ej säker på var vi skulle ladda nu under helgen när vi är här.

Glädjande nog så hade den just installerats och laddning i förmiddags löpte på utan några som helst problem, förutom att batteriet var en smula kallt. Vet att jag egentligen borde laddat igår kväll efter 37 mils körning. :)

En CCS 50kW, en chademoladdare 50kW och två 22kW outlets finns.

BildBildBildBildBild

Skickat från min S6 edge+ via Tapatalk

TMS 75D 2017 Silver Metallic
Användarvisningsbild
MattiasH
Teslaägare

Inläggav themax » 16 feb 2018 20:08

--------
Användarvisningsbild
themax

Inläggav Teslaägare Engen » 16 feb 2018 21:03

Suveränt bra!
Vet någon om det kostar och i så fall hur betalar man?
S75D Deep Blue Metallic
Användarvisningsbild
Engen
Teslaägare

Inläggav themax » 16 feb 2018 21:09

Engen skrev:Suveränt bra!
Vet någon om det kostar och i så fall hur betalar man?

Som det står i översta inlägget: den är gratis till Ljusdal Energi bestämt hur de ska lösa betalning. Välkommen till Ljusdal!
--------
Användarvisningsbild
themax

Inläggav Teslaägare Kirre » 16 feb 2018 23:48

Underbart! Tack för ditt trägna arbete med detta themax! Nu blir det mycket enklare att ta sig till Härjedalsfjällen.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
Referral: http://ts.la/eric2944
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Teslaspolen » 17 feb 2018 00:03

Ju fler snabbladdare (nåja) desto bättre! :)
Mörkröd 2016 Leaf 24 kWh - 30 maj 2016 -> Tillbaks 31 maj 2018. Saknad och älskad!

Investera för framtiden med TRINE! https://www.jointrine.com/just-invested/26249

Forumregel nr 1. Don't mention the kärnkraft! ;)
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Nästa

Återgå till Övrigt