Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MSE
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 29 apr 2015 21:52

Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av MSE »

Vilken ”Krets” tillhör vi som kör Tesla?
Jag syftar till partiledardebatten ikväll.
Jag blir riktigt förbannad över dessa uttalanden.
Så himla onödigt av bägge två att nämna Tesla.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av evilirish »

Finns det alternativ på nätet är se det, för oss som inte har någon tv länge?
Användarvisningsbild
MSE
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 29 apr 2015 21:52

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av MSE »

:| vet inte.. ska se om jag hittar det på youtube. Länkar i så fall.
Men det hela började med Ulfs uttalande om att ”Kör man Tesla hsr man nog råd att betala för ett eluttag själv” och syftar då på att nuvarande regering felsatsar på miljöåtgärder.
Stefan kontrar med att säga ”Jag vet inte vad du rör dig i för Kretsar som kör Tesla men jag gör det då inte..”
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5517
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Gustafsson »

Saxat...
FFF3F296-550C-4ED8-8CB4-86A88261CB59.png
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Teslaspolen »

Som om att skattepengarna endast går till Tesla-ägare. Nä, det finns elbilae av andra märken också, tro det eller ej!
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av evilirish »

Hittade tv4play till android, där låg debatten överst.
Nu blev jag lätt förbannad på Lövet, ett sånt uttalande hade jag väntat mig från Vänsterpartiet. Som om han inte känner någon som har Mercedes, BMW och andra dyra bilar. Nej fy fan vad lågt...
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av MaLund13 »

5.50 in i detta klipp tar Kristersson upp Tesla-ägare

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/11524787

Blir olyckligt när personer som har medel för att på egen hand göra betydelsefulla klimatsmarta val målas upp på det här sättet.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av evilirish »

Jag lägger en icke oansenlig mängd pengar varje månad för att kunna köra en noll-utsläppsbil. Pengar som jag aldrig i hela mitt liv skulle lagt på en traditionell fossilbil.
Att svartmåla mig som nåt kapitalist-svin bara för att jag kör en Tesla, det enda bilmärket som finns idag som klarar mitt behov och är rent eldriven, är en känga i ansiktet på min vilja att göra världen fossil-oberoende.
Fy fan säger jag bara!
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare
Inlägg: 393
Blev medlem: 27 apr 2015 23:07
Ort: Kalmar

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Machris »

Perfekt Tibor!
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av drakbane »

Jag känner inte Stefan, o känner ingen som känner han heller...
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Jwe
Teslaägare
Inlägg: 304
Blev medlem: 10 jan 2015 13:10

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Jwe »

POLITIKER SOM FÖRSÖKER SÅGA AV DEN GREN DE SITTER PÅ
Det så omtalade klimathotet som vi nu inbillas att vi kan rösta bort, beskyller politiker fr a transportsektorn för.
De säger att lösningen är elektrifiering av bilar och lastbilar.
Man får nästan intrycket att de kommit på att detta går själva.
Hade inte Tesla via innovation , kapital, marknadsstrategi lyckats komma dit företaget är i dag hade ingen känt till att man enkelt med elbil kan köra genom i stort sett hela Europa. Utan Teslas insatser hade elbil fortfarande varit synonymt med kortare turer i staden, inte ett seriöst alternativ till fordon med förbränningsmotor.
Detta har Tesla lyckats med trots en omfattande misstro och motarbetande från både konsumenter, konkurrenter och finansmarknad.
Företaget Tesla har dock inte varit ensamma om att uppnå detta.
Utan oss ägare av Teslabilar, varav många vittnar om att de aldrig tidigare ens övervägt att betala så mycket för en bil, hade det inte gått att genomföra.
Då hade en fd sverigechef för Mercedes som jag träffade 2014 fått rätt i sin övertygelse att Tesla var ett övergående fenomen.

Apropå uttalandet om ”krets” , det känns för mig kränkande, exkluderande, borde inte ett tvbolag ta avstånd från ett dylikt uttalande!

Teslan får nog stå i garaget ett tag, får nog ta fram V10 dieseln och ställa på den istället.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av nek0 »

Jwe skrev:
POLITIKER SOM FÖRSÖKER SÅGA AV DEN GREN DE SITTER PÅ
Det så omtalade klimathotet som vi nu inbillas att vi kan rösta bort, beskyller politiker fr a transportsektorn för.
De säger att lösningen är elektrifiering av bilar och lastbilar.
Man får nästan intrycket att de kommit på att detta går själva.
Hade inte Tesla via innovation , kapital, marknadsstrategi lyckats komma dit företaget är i dag hade ingen känt till att man enkelt med elbil kan köra genom i stort sett hela Europa. Utan Teslas insatser hade elbil fortfarande varit synonymt med kortare turer i staden, inte ett seriöst alternativ till fordon med förbränningsmotor.
Detta har Tesla lyckats med trots en omfattande misstro och motarbetande från både konsumenter, konkurrenter och finansmarknad.
Företaget Tesla har dock inte varit ensamma om att uppnå detta.
Utan oss ägare av Teslabilar, varav många vittnar om att de aldrig tidigare ens övervägt att betala så mycket för en bil, hade det inte gått att genomföra.
Då hade en fd sverigechef för Mercedes som jag träffade 2014 fått rätt i sin övertygelse att Tesla var ett övergående fenomen.

Apropå uttalandet om ”krets” , det känns för mig kränkande, exkluderande, borde inte ett tvbolag ta avstånd från ett dylikt uttalande!

Teslan får nog stå i garaget ett tag, får nog ta fram V10 dieseln och ställa på den istället.
Vad var det som var så kränkande?
Att Stefan menar att det finns andra än Teslaägare som ska ha stöd för laddare hemma?
Jerka
Inlägg: 938
Blev medlem: 25 mar 2016 21:19

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Jerka »

Tråkigt. Om man läser trådarna här så verkar det snarast som om det finns tre typer av teslaägare:

- De som är småföretagare och tar bilen på firman. Många av dessa hade förmodligen aldrig kunnat köpa en så dyr bil om det inte vore för den låga förmånsbeskattningen.
- De som har sparat och gnetat och köpt en (ofta begagnad) bil som ändå kanske är dyrare än de borde haft råd med, men de gör det ändå för miljöns skull
- De som faktiskt är rika och kan köpa vad de vill, men väljer Tesla för miljöns skull (eller åtminstone delvis).

Samtliga förtjänar beröm enligt min mening. Det sista vi behöver är att bilmärket som gör världens bästa elbilar får någon sorts stämpel som skrytsymbol som bara rika brats kör runt i, när verkligheten snarare är att det är miljömedvetna, teknikintresserade pionjärer som köper dem. Tråkigt av de båda politikerna.
Användarvisningsbild
hencjo
Teslaägare
Inlägg: 116
Blev medlem: 12 okt 2017 14:56
Ort: Härryda (Landvetter Göteborg flygplats)

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av hencjo »

”Under partiledardebatten i kväll tyckte statsminister Stefan Löfven att han inte rör sig i Tesla-kretsar”

Det låter som att han är bitter för att han inte kan få fri SuC. Eftersom han inte känner någon som kan ge honom en referral-länk.

Skämt åsido, detta var onödigt från båda sidor.
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av MaLund13 »

"Alla får ju köra Tesla om man vill, men det är ju inte den som är den vanligaste bilen bland de som tänker miljövänligt, utan det är väl andra bilar i så fall. Är väl bättre om man kör Volvo då isåfall."

Vad ska man säga...

https://www.expressen.se/tv/nyheter/val ... kor-volvo/
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av deffe »

Det är så sossarna arbetar, ställer grupp mot grupp istället för att visa uppskattning till dom som faktiskt gör något vettigt av en given situation (miljön, elbilar)

Fortsätt såga den gren du sitter på Löfven, om 12 timmar brister den :roll:

(misstänker dock att M kommer stödja S i framtida regering, ungefär som idag)
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av mati »

Det är klart att teslaägare tillhör en krets. Aldrig hört talas om elkretsar? :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av mati »

Jwe skrev:
POLITIKER SOM FÖRSÖKER SÅGA AV DEN GREN DE SITTER PÅ
Det så omtalade klimathotet som vi nu inbillas att vi kan rösta bort, beskyller politiker fr a transportsektorn för.
De säger att lösningen är elektrifiering av bilar och lastbilar.
Man får nästan intrycket att de kommit på att detta går själva.
Hade inte Tesla via innovation , kapital, marknadsstrategi lyckats komma dit företaget är i dag hade ingen känt till att man enkelt med elbil kan köra genom i stort sett hela Europa. Utan Teslas insatser hade elbil fortfarande varit synonymt med kortare turer i staden, inte ett seriöst alternativ till fordon med förbränningsmotor.
Detta har Tesla lyckats med trots en omfattande misstro och motarbetande från både konsumenter, konkurrenter och finansmarknad.
Företaget Tesla har dock inte varit ensamma om att uppnå detta.
Utan oss ägare av Teslabilar, varav många vittnar om att de aldrig tidigare ens övervägt att betala så mycket för en bil, hade det inte gått att genomföra.
Då hade en fd sverigechef för Mercedes som jag träffade 2014 fått rätt i sin övertygelse att Tesla var ett övergående fenomen.

Apropå uttalandet om ”krets” , det känns för mig kränkande, exkluderande, borde inte ett tvbolag ta avstånd från ett dylikt uttalande!

Teslan får nog stå i garaget ett tag, får nog ta fram V10 dieseln och ställa på den istället.
Jag håller med i allt du skriver utom sista meningen. Nu ska jag för h*e ta fram Teslan och köra omkring med den, bara för att visa att man inte påverkas av det där småaktiga jantetänket där alla ska vara lika (fattiga). För mig är det en ekonomisk uppoffring att ha en Tesla och det ska ingen politiker klanka ner på.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av OfarligTesla »

Ni får tänka på att de kretsar han rört sig i hela sitt liv (fackpampar och politiker) äger ingenting själva, de kan bo i billiga centrala stora hyresrätter som vi vanliga aldrig kan få tag på, få bilar tillhandahållna gratis, flyga gratis (osv), allt detta har hårt arbetande låg och medelinkomsttagare betalat för, speciellt i fallet fackpampar. De behöver inte ens betala för sina spritfester för förbundet kan alltid driva egen krog som betalar sådana.
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare
Inlägg: 357
Blev medlem: 05 mar 2014 20:50

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av matsm »

Bra kommentarer och reaktioner här på forumet. Man får väl ändå säga att Kristersson började med att kristisera S och använda Tesla ägare som slagträ. Statsministern behövde "ge igen" och skulle vara rolig på något sätt...

Uttalandet om Volvo ger bara mer bränsle det vi redan visste att man skyddar inhemsk industri med alla medel.

Elbilsägare i allmänhet och företaget Tesla i synnerhet ska ha cred för att ha snabbat på övergången till en mer hållbar energi konsumtion.

Inte så många som kör Tesla säger statsministern till Expressen. Nu nej. Men vid nästa val är det exponentiellt fler...
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Verdi

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Verdi »

Lite det här jag menar med att jag inte är helt bekväm i rollen som Tesla-förare. Är inte helt roligt att klä skott för en massa fördomar... som kommer från flera olika håll. Ibland riktigt känner man hur folk tittar snett på en. :(
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Mickep »

Är krets något negativt.
Om vi citatet för sig.
-Alla kör inte tesla, dvs alla elbilsägare har inte råd med miljonbilar och är ett svar på att de som kör tesla har råd att installera laddare utan hjälp. Det om något talar att inställningen statsministern har är att elbilsägare inte enbart är välbeställda.

Om han stannat där skulle det vara exakt samma inställning som tibor har.
Om vi fortsätter med det "problematiska" delen som jag tycker har förvanskats till något som inte sagt
-Jag vet inte vilka kretsar du rör dig i, men jag gör det inte. Här är det en fortsättning men det kan skrivas om till jag vet inte var du fått den uppfattningen att elbilsägare är miljonärer, men jag har inte samma.
Jag tror det hör med att man hör det man vill höra.
Förvånande att ingen kommenterat den ev tillträdande statsministern som verkar ha den åsikten som tillskrivs löfen. Nämligen att elbilsägare är välbeställda och de skall inte ha förmåner.

Röstar själv på alliansen men rätt skall bara rätt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av mati »

Det är ganska intressant att statsministern säger att han inte känner någon som har en Tesla. Jag undrar vilka kretsar han tillhör. Jag kände flera teslaägare långt innan jag hade en Tesla själv. Och då tillhör jag verkligen inte någon rik samhällsklass eller så. Har statsministern ett så dåligt kontaktnät? Uppenbarligen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5517
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Gustafsson »

Om man ska vara noga så är vi inte en krets utan en sekt :roll:
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar