Chaufförer sökes!

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sandra
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 nov 2015 20:46

Chaufförer sökes!

Inlägg av Sandra »

Kära Teslafamiljen och alla lösningsorienterade godingar som ryms här i, jag har en liten vädjan till er. I över 3 år har jag varit volontär i Äldrekontakt och jag älskar det! Nu är vi i stort behov av fler hjältar som kan skjutsa till och från fikaträffar.

Äldrekontakt är en ideell förening som hjälper äldre ur ensamhet genom att anordna månatliga fikaträffar. Vid vår senaste utvärdering angav 77% av gästerna att de känner sig mindre ensamma sen de gick med i Äldrekontakt och 89% angav att Äldrekontakts träffar är väldigt viktiga för dem. Varannan gäst uppgav också att deras självförtroende blivit bättre och hela 9 av 10 gäster tycker att fikaträffarna gör skillnad i deras liv. Äldrekontakt driver idag 61 fikagrupper i 21 kommuner med ca 500 gäster och ca 600 volontärer.

Så om någon här skulle kunna tänka sig att köra en sträcka för en god sak så tar vi emot hjälp med öppna armar!

Hur går det till då? Fikagrupperna träffas en söndag i månaden mellan kl.15-17. Som volontärchaufför förbinder man sig att köra vid ca tre tillfällen per halvår. Då hämtar man 2-3 damer/farbröder och kör dem till en fikavärd (också volontärer) och så bjuds man på underbart fika och har roliga, intressanta och mycket trevliga samtal. Våra manliga volontärer är extra populära men dessvärre också en bristvara.

Alla gäster är "klara" och rörliga (rollator kan förekomma, men de flesta tar sig fram på egen hand). Jag har kört både med model S och med model X och båda två funkar ypperligt. Gästerna i min grupp älskar Teslan!

Har ni frågor eller funderingar så svarar jag mer än gärna på dem här nedanför. Ni hittar mer info och intresseanmälan här: https://www.aldrekontakt.se/volontar/

Mvh

Sandra Efraim
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Chaufförer sökes!

Inlägg av Bod »

Kul att höra!

Hustru kör också för äldrekontakt. :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Skriv svar