Filmatisering av Tibors Provkörning

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Filmatisering av Tibors Provkörning

Inlägg av Kalle »

tenkte kolla om de fins intresse att göra en filmatisering av Tibors provkörning. gärna på engelska.
en kul detalj vore ju om vi kunde lyckas bara få me elbilar i backgrunden under provkörningen.
Kanske tanka bredvid en SC där teslor tankar gratis (finns en sån station nånstans?)
Jag har hyfsad utrustning för en enkel youtube review (sony vg-10 kamera, 2 gopros en phantom drone för flygfotton och Final Cut pro)
problemet e att jag bor inte i sverige, så de får bli under semestern i sommar om jag ska filma det, om nån annan är på me att filma så kan jag hjälpa till att klippa i alla fall :)

endel klipp kan ju vämsomhelst som får tillfälle filma, (typ en bensinpump som räknar pengar i fokus, sen skiftar fokuset så man ser teslor ladda gratis i bakgrunden (om en sånt SC läge fins dvs)

va säger ni, nån intresserad?
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Re: Filmatisering av Tibors Provkörning

Inlägg av apkungen »

Kul idé. Definitivt Potential
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

de fins säkert många andra som e intresserade,(transport evolved eller fully charged tex)
men de skulle va kul att göra de i Sverige, och kanske få me Tibor, (du måste ju åtminstone gå me på en cammo om de här blir av Tibor ;) )

om vi inte hittar nån som e villig att agera skådis åt oss så kanske jag kan få me Robert Llewellyn från fully charged om han har tid (han e en bekant till en bekant)
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

Superchagern i Falkenberg ligger jämte en Preem mack
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Om tibor ska vara med så kanske man ska ta den i Tystberga, Nyköping då det inte är för långt ifrån Stockholm där Tibor bor. Och vad jag har förstått det så finns det många teslaägare i Stockholmstrakten som skulle kunna fylla SuC stationen under tiden :)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag är helt "på" när det gäller filmatisering! Försöker själv få till det, men behöver er hjälp:
Jag skulle kunna vara kunden eller säljaren i filmen.
Men det behövs någon som är motpart.
Och minst en med kamera.
Och en som kan proffsklippa.
Lämplig bil att provköra? (Fast jag tänkte man skulle pixla ut bilmärket så folk inte tror vi trackar ner på nån särskilt bilmärke)
Naturligtvis kör vi på engelska.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

="TiborBlomhall"]
Lämplig bil att provköra? (Fast jag tänkte man skulle pixla ut bilmärket så folk inte tror vi trackar ner på nån särskilt bilmärke)
Naturligtvis kör vi på engelska.
Håller me om att vi ska pixla bilmärket,
Bettre Alternativt är att klistra över det med ett eget påhittat märke (kanske en bild på en fosil?)
I alla fall på ratten, ute kan man pixla.
ja tycker pixling alltid drar blicken till sig så vore skönt att slippa de på klippen inefrån bilen.

Bmv har liten logga (dock ganska destinkt grill, men de har väll de flästa bilar)
Kan ta nått franskt som renault, citroeng eller pegott, de blandar man i hop endå.
Har nån en relativt ny bensinare vi kan låna?

Jag kan nog ställa upp me morsans leafbil som statist (om ja e i sverige)
="TiborBlomhall"]
Och minst en med kamera.
Och en som kan proffsklippa.
.
Ja är inte profsklippare direkt, men ja kan nog svänga i hop nått hyfsat ok om vi inte har nån som jobbar med det på forumet.
Jag lägger här upp nåra exempel av klipp jag har jort för o se om ni tycker de är tilreckligt bra.

Den här e inte så mycket klipning i, men de e videon ja har med mest views så ja visar den här iaf
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Tar gärna ut en semsteradag för att vara med på detta. Kan tänka mig det mesta från passare till skådespelare. Har viss erfarenhet och kan ta regi.
:)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
drzaphod
Teslaägare

Inlägg av drzaphod »

Jag hjälper gärna till om det finns behov av något. Har hyfsat kamera för filmning om det behövs extra.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Som de ser ut nu så har ja inte ledigt förens i augusti, så blir lite sent kanske, ska se om ja kan va ledig lite i juli ochså.
men ja skulle kunna låna ut min kamera (vg-10 och gopro med sugkop) till någon.
Flera vinklar man kan hoppa mällan är key för att de ska se profsigt ut.

Gopron flyttar man runt lite ute på bilen (filmar snurrande deck, rykande avgasrör, osv
Vg-10 använder man i bilen för han som pratar och kör (de e faktist ganska bra ljuduptagning på den)
Me den setuppen kan man filma alla "drivebys utefrån separat och få de att se ut som om man har använt massor av kameror.

Ja ska hem till stockholm och linköping nu till helgen på en snabbvicit.
Var bor du Tibor? Ja skulle ju kanske kunna droppa av kamerorna hos dig?

Har vi någon som jobbar med filmklippning "på riktigt" i forumet?
Skriv svar