Lackskydd/-behandling Nyköping?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

halper
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2018 11:15

Re: Lackskydd/-behandling Nyköping?

Inlägg av halper »

Tack för tips! Är rätt bilinkompetent men lyckligtvis läskunnig så nu vet jag lite mer :D Ska slå en signal till Ditec vid tillfälle och se vad de säger.
sandberg80
Inlägg: 62
Blev medlem: 27 jan 2020 11:40

Re: Lackskydd/-behandling Nyköping?

Inlägg av sandberg80 »

Jag har kört mina 2 senaste bilar på Cartec. De.kör keramiska behandling som räcker i 5 år för rätt bra pris.
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
joppeb
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 jul 2020 09:24

Re: Lackskydd/-behandling Nyköping?

Inlägg av joppeb »

Återupplivar en gammal tråd.

Så de två ställen som rekommenderas i Nyköping för lackskydd är Ditec och Cartec? Är det någon som har någon information om Restorfx?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Lackskydd/-behandling Nyköping?

Inlägg av nek0 »

joppeb skrev:
Återupplivar en gammal tråd.

Så de två ställen som rekommenderas i Nyköping för lackskydd är Ditec och Cartec? Är det någon som har någon information om Restorfx?
Ser att Cartec använder "DROP OFF Lackskydd" och kan säga så här. Lägger man det rätt så kan jag inte tänka mig att det finns bättre lackskydd.
Hade själv DROP OFF lackskydd på min förra bil och bilen var som ny efter 4 år.
joppeb
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 jul 2020 09:24

Re: Lackskydd/-behandling Nyköping?

Inlägg av joppeb »

Ser att Cartec använder "DROP OFF Lackskydd" och kan säga så här. Lägger man det rätt så kan jag inte tänka mig att det finns bättre lackskydd.
Hade själv DROP OFF lackskydd på min förra bil och bilen var som ny efter 4 år.[/quote]

Tack för svaret. Det låter ju ändå lovande, nu är min bil just 4 år, har varit lackbehandlad av tidigare ägare för ca 2,5 år sedan och jag funderar nu på att lägga nytt. Har förstått att Johan i Täby är duktig men logistiken är lite krånglig för mig att ta mig dit.

Vet du om det är stor skillnad på opticoat och drop off?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Lackskydd/-behandling Nyköping?

Inlägg av nek0 »

joppeb skrev:
Ser att Cartec använder "DROP OFF Lackskydd" och kan säga så här. Lägger man det rätt så kan jag inte tänka mig att det finns bättre lackskydd.
Hade själv DROP OFF lackskydd på min förra bil och bilen var som ny efter 4 år.
Tack för svaret. Det låter ju ändå lovande, nu är min bil just 4 år, har varit lackbehandlad av tidigare ägare för ca 2,5 år sedan och jag funderar nu på att lägga nytt. Har förstått att Johan i Täby är duktig men logistiken är lite krånglig för mig att ta mig dit.

Vet du om det är stor skillnad på opticoat och drop off?[/quote]
Tyvärr vet jag inget om opticoat
Skriv svar