Leveranstid MS,MX,M3

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av MarcusC »

erbo73 skrev:
DD50E94B-F4C1-4309-BC80-148C416E6A69.png
Ta mig tusan, min har också fått regnr nu enl car.info. Då kan väl lev inte vara långt bort?
En fråga vara, det står att den har 613 hk (451 kW), ska inte den kunna ge mera?
Vet du något datum då den kanske kom till Europa eller åkte iväg från USA på båt?
Skulle vara roligt att se när den förregistreras (om det är i USA eller Europa de gör det). Jag tänkte på datumet det står i din screenshot
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av perbjork »

Tack Marcus/Daniel :)
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av kalle_sala »

Jag har gjort lite eftersökningar och enligt andra Teslor på car.info så har det tagit mellan 11 till 20 dagar från att den har blivit förregistrerad till att ägarbytet har gått över till den nya ägaren. misstänker att det är precis som tidigare bilar jag köpt nya (ej Tesla) att det sker samma dag som man hämtar bilen.
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av perbjork »

Beställde min 24 Maj
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av erbo73 »

MarcusC skrev:
erbo73 skrev:
DD50E94B-F4C1-4309-BC80-148C416E6A69.png
Ta mig tusan, min har också fått regnr nu enl car.info. Då kan väl lev inte vara långt bort?
En fråga vara, det står att den har 613 hk (451 kW), ska inte den kunna ge mera?
Vet du något datum då den kanske kom till Europa eller åkte iväg från USA på båt?
Skulle vara roligt att se när den förregistreras (om det är i USA eller Europa de gör det). Jag tänkte på datumet det står i din screenshot
Den lämnade ju USA 9 juni. Förreg 25 juni. Min säljare har begärt och fått mitt p-nr nu för att kunna registrera den på mig. Känns som leveransen närmar sig! Kul! Beställde 16 maj så eg har det i såna fall gått fort!
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av MarcusC »

Perbjork, jag tror jag har hittat fartyget som din bil åker på just nu.

Det här fartyget lämnade Houston den 23:e och går via Norfolk och sen till Rotterdam (det är så båtarna kör tydligen).

https://www.maersk.com/schedules/#vesse ... 2019-06-20

Om jag förstått det rätt så lastas containern av i Rotterdam och åker vidare till Tilburg
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av MarcusC »

erbo73 skrev:
MarcusC skrev:
erbo73 skrev:
DD50E94B-F4C1-4309-BC80-148C416E6A69.png
Ta mig tusan, min har också fått regnr nu enl car.info. Då kan väl lev inte vara långt bort?
En fråga vara, det står att den har 613 hk (451 kW), ska inte den kunna ge mera?
Vet du något datum då den kanske kom till Europa eller åkte iväg från USA på båt?
Skulle vara roligt att se när den förregistreras (om det är i USA eller Europa de gör det). Jag tänkte på datumet det står i din screenshot
Den lämnade ju USA 9 juni. Förreg 25 juni. Min säljare har begärt och fått mitt p-nr nu för att kunna registrera den på mig. Känns som leveransen närmar sig! Kul! Beställde 16 maj så eg har det i såna fall gått fort!
Härligt, Kommer bli en rolig sommar :D
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av erbo73 »

Känns som jag haft lite tur med logistiken. Står ju att bilen är tillverkad i juni. Bra gjort då att den hann med båten redan den 9:e juni.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av MarcusC »

Ja, din bil var nog sist att komma på båten ;)
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av perbjork »

[quote="MarcusC"]Perbjork, jag tror jag har hittat fartyget som din bil åker på just nu.

Det här fartyget lämnade Houston den 23:e och går via Norfolk och sen till Rotterdam (det är så båtarna kör tydligen).

https://www.maersk.com/schedules/#vesse ... 2019-06-20

Om jag förstått det rätt så lastas containern av i Rotterdam och åker vidare till Tilburg[/


Spännande. Borde ju iallafall komma senast i augusti då. Verkar gå många båtar till Europa nu med tanke på alla olika ”shipping” datum
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av MarcusC »

Jag tror din båt kommer till Tilburg den 10:e

Vad jag har förstått tar det sen 2-3 veckor till leverans. Ifall inget dumt händer så klart
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av perbjork »

I den bästa av världar så får du kanske rätt Marcus att den kommer i Augusti. Vad har du för ETA på din?
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av MarcusC »

perbjork skrev:
I den bästa av världar så får du kanske rätt Marcus att den kommer i Augusti. Vad har du för ETA på din?
Den ska komma till Rotterdam 16 Juli.
Så jag hoppas på leverans en vecka in i Augusti
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av perbjork »

:D
Model S 100 P Raven 2019
klassch
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 jul 2019 21:44

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av klassch »

Hej! Jag är ny här på forumet. Har beställt en Model X 2019-04-24, uppdaterade modellen, och undrar om det är konstigt att jag fortfarande inte kan se VIN på tesla-kontot. De ska upprätta faktura står det bara som nästa steg. Känns som att det börjar trilla in bilar nu (eller iaf planerade till slutet juli) av den nya modellen. Hur kommer man i kontakt med leveransavdelningen? Tacksam för lite vägledning.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av MarcusC »

Har du kollat om du har VIN I källkoden?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
ForestC
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 mar 2019 16:41

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av ForestC »

Har haft VIN i ett par veckor (beställde 7/5) men i fredags fick jag ett mail att min konfiguration uppdaterats. Färgen är ändrad från Midnight Silver till Deep Blue. Iom det så försvann VIN-numret och känns som om jag är tillbaka på noll. När jag frågade Tesla varför så fick jag svaret (via min leasingfirma) att de försöker matcha min beställning med redan byggda bilar och att det därför kan ske lite förändringar på kontot men att färgen i slutänden ska bli rätt...

Har flera gånger blivit lovad leverans i början av juli (senast i mitten av förra veckan - igen via leasingfirman) men känns lite som lotteri och jag är lätt nervös för att det VIN som nu har försvunnit gör att jag landat längst bak i kön... :shock:
Användarvisningsbild
jseverinson
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 27 jun 2019 23:08

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av jseverinson »

För er som inte redan sett det men som likt jag obsessar om VIN-koder och containerskepps hamnscheman så vill jag slå ett slag för Teslikes trackerdokument.

Här ser man själva datan, massa godis att gräva i:


Här matar man in (och uppdaterar) sin egen beställning:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform
Model S Long Range levererad 2019-08-05.
klassch
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 jul 2019 21:44

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av klassch »

MarcusC skrev:
Har du kollat om du har VIN I källkoden?
Jag har letat efter det i källkoden, men blir osäker på om man letar på rätt sätt eller inte. Visst ska VIN alltid börja med "5YJ"? Isf finns det inte något på mitt konto...
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av TechNerd »

klassch skrev:
MarcusC skrev:
Har du kollat om du har VIN I källkoden?
Jag har letat efter det i källkoden, men blir osäker på om man letar på rätt sätt eller inte. Visst ska VIN alltid börja med "5YJ"? Isf finns det inte något på mitt konto...
Jag ser inte vin heller, men kan vara för att jag inte gjort klart allt med inbyte etc.
Men jag har vin tilldelad enligt leverans och sälj.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av MarcusC »

klassch skrev:
MarcusC skrev:
Har du kollat om du har VIN I källkoden?
Jag har letat efter det i källkoden, men blir osäker på om man letar på rätt sätt eller inte. Visst ska VIN alltid börja med "5YJ"? Isf finns det inte något på mitt konto...
Ja, 5YJ är Teslas kod (alla tillverkare har en unik kod).

Du klickar på hantera så du kommer in på din beställnings-sida och där kollar du källkoden.

När beställde du?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av Dream99 »

kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Model X - 2019
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av kalle_sala »

Dream99 skrev:
kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Har inte hört någonting, har inte kontaktat Tesla heller så jag inväntar slutet av juli innan jag gör något mer.
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av Dream99 »

kalle_sala skrev:
Dream99 skrev:
kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Har inte hört någonting, har inte kontaktat Tesla heller så jag inväntar slutet av juli innan jag gör något mer.
Ok, jag ska höra av mig till min säljare innan han går på semester 18:e juli. Får se om han vet mer då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model X - 2019
Användarvisningsbild
ForestC
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 mar 2019 16:41

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av ForestC »

ForestC skrev:
Har haft VIN i ett par veckor (beställde 7/5) men i fredags fick jag ett mail att min konfiguration uppdaterats. Färgen är ändrad från Midnight Silver till Deep Blue. Iom det så försvann VIN-numret och känns som om jag är tillbaka på noll. När jag frågade Tesla varför så fick jag svaret (via min leasingfirma) att de försöker matcha min beställning med redan byggda bilar och att det därför kan ske lite förändringar på kontot men att färgen i slutänden ska bli rätt...

Har flera gånger blivit lovad leverans i början av juli (senast i mitten av förra veckan - igen via leasingfirman) men känns lite som lotteri och jag är lätt nervös för att det VIN som nu har försvunnit gör att jag landat längst bak i kön... :shock:
Efter att ha blivit uppringd av en kille från leveransavdelningen idag fick jag reda på att det varit någon form av systemfel hos Tesla under sommaren. Det VIN som jag hade har nu blivit tilldelad någon annan och nästa möjliga leverans är tidigast i oktober. :x

Som kompensation blev jag erbjuden gummimattor eller en Wall Charger. Vilket skämt.

Jag frågade om möjlighet att ta en lagerbil från annat land men enligt killen jag pratade med så är det nya regler som gäller som gör att man inte kan plocka bilar som står i annat land (inte ens Nederländerna) så nu står jag i valet och kvalet om jag helt ska avbryta och hitta andra alternativ...

Sjukt besviken, och att det en rejäl utmaning att få tag på någon som har kunnat ge mig den informationen jag fick idag gör inte saken bättre när det gäller förtroendet... :evil:
Skriv svar