Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Bjelke »

Ska banne mig försöka handla lite oftare på Lidl, håller med om att dom har höjt sig flera snäpp och är bättre än COOP mfl på många produkter som jag testat :)
Och börjar dom installera snabbladdare för elbilar så får dom sjukt många pluspoäng för det :)
Sånt gillar vi.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Swede1 »

Svenssons skrev:
Swede1 skrev:
Den här diskussionen om att ladda fullt hör nog hemma i någon annan tråd. Säg 0-80 % då som fullt, för sen så går det trögare. Bra för batteriet också att inte ladda till 100 %. (Uhhh vilken teknik nerd diskussion.)
Kanske beror på att detta är ett tekniknerd-forum där off topic är mer regel än undantag. :mrgreen:

I många fall borde "ladda fullt" ersättas med "ladda färdigt". Detta borde journalister och andra som använder "ladda fullt" lära sig.

Själv kommer jag garanterat stanna vid Lidl och testa. Har inte varit i någon Lidl-butik sedan de kom men det låter som att det inte är riktigt samma typ av tråkbutik längre och de verkar verkligen vara drivande.
Ja, Lidl är rätt bra nu, vissa deluxe varor är riktigt bra, bra bröd, öl, dryck och standard varor. Jag är ingen korvätare, ökad risk för cancer. Kassorna är normala. Personalen verkar rätt trött, låg service. Priset är oftast riktigt bra/lågt. Bra är att butiken är lagom stor och inte allt för blockerad om man glömmer nåt som ligger i början.
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av MSO »

Swede1 skrev:
Själv kommer jag garanterat stanna vid Lidl och testa. Har inte varit i någon Lidl-butik sedan de kom men det låter som att det inte är riktigt samma typ av tråkbutik längre och de verkar verkligen vara drivande.
Ja, Lidl är rätt bra nu, vissa deluxe varor är riktigt bra, bra bröd, öl, dryck och standard varor. Jag är ingen korvätare, ökad risk för cancer. Kassorna är normala. Personalen verkar rätt trött, låg service. Priset är oftast riktigt bra/lågt. Bra är att butiken är lagom stor och inte allt för blockerad om man glömmer nåt som ligger i början.
Dumt att driva iväg om matvaror, men ... obegripligt att de inte har den lagrade stiltonosten längre (Mature Blue Stilton). Den var riktig basföda ett tag. Helt stört bra. Möjligen är det, rent hälsomässigt, lika bra att den försvann... :roll:
Deras röror, typ Skagen och de där, är kraftigt mycket bättre än såna standard "Rydbergs" och allt vad de heter. Dubbelt så mycket räkor och hälften så mycket skum skit i typ. För att inte tala om premiummüslin, den där blå varianten. Det är ju närmast parodiskt när man öppnar den och matar ut typ 90% nötter, mandlar och frön rätt i tallriken..
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Svenssons »

För att vara lite kritisk till den lösning som är vald på Lidl så är det inte några snabbladdare egentligen som installeras. Finns det två laddplatser så är totaleffekten 20 kW som ska delas på 2, är det 5 laddplatser så är det totalt 50 kW som ska delas på 5. Kanske har de även gjort så att det alltid är 10 kW per kabel oavsett hur många som laddar. De är alltså inte avsedda för laddning om man är påväg någon stanns och man kan inte räkna med mer än 5 kWh för en halvtimme.

Jag ser ändå positivt på det. Detta kommer vara extra bra för de bilar som bara kan ladda enfas växelström annars.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av MSO »

Svenssons skrev:
För att vara lite kritisk till den lösning som är vald på Lidl så är det inte några snabbladdare egentligen som installeras. Finns det två laddplatser så är totaleffekten 20 kW som ska delas på 2, är det 5 laddplatser så är det totalt 50 kW som ska delas på 5. Kanske har de även gjort så att det alltid är 10 kW per kabel oavsett hur många som laddar. De är alltså inte avsedda för laddning om man är påväg någon stanns och man kan inte räkna med mer än 5 kWh för en halvtimme.

Jag ser ändå positivt på det. Detta kommer vara extra bra för de bilar som bara kan ladda enfas växelström annars.
Ett DC-uttag. ChaDeMo och CCS. Det toppar på ca 48kW med teslaadaptern och bara ett kan användas samtidigt.
Ett AC-uttag som kan köras samtidigt dock. Lite oklart vad som händer med ChaDeMo-effekten om en dubbelladdartesla kommer och suger 22kW ur det snöret.

Det är ju standardupplägget för alla ChaDeMo jag har besökt får jag säga. Oavsett vem som satt upp dem.
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Svenssons »

MSO skrev:
Svenssons skrev:
För att vara lite kritisk till den lösning som är vald på Lidl så är det inte några snabbladdare egentligen som installeras. Finns det två laddplatser så är totaleffekten 20 kW som ska delas på 2, är det 5 laddplatser så är det totalt 50 kW som ska delas på 5. Kanske har de även gjort så att det alltid är 10 kW per kabel oavsett hur många som laddar. De är alltså inte avsedda för laddning om man är påväg någon stanns och man kan inte räkna med mer än 5 kWh för en halvtimme.

Jag ser ändå positivt på det. Detta kommer vara extra bra för de bilar som bara kan ladda enfas växelström annars.
Ett DC-uttag. ChaDeMo och CCS. Det toppar på ca 48kW med teslaadaptern och bara ett kan användas samtidigt.
Ett AC-uttag som kan köras samtidigt dock. Lite oklart vad som händer med ChaDeMo-effekten om en dubbelladdartesla kommer och suger 22kW ur det snöret.

Det är ju standardupplägget för alla ChaDeMo jag har besökt får jag säga. Oavsett vem som satt upp dem.
DC Kan toppas på 48kW om laddaren klarar av det men nu verkar det som effekten är begränsad till 10kW per laddare eller max 20/50kW beroende på om det är 2/5 kontakter.

Det vanliga är att DC-laddaren är på 50kW men så måste inte alls fallet vara.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av MSO »

Svenssons skrev:
DC Kan toppas på 48kW om laddaren klarar av det men nu verkar det som effekten är begränsad till 10kW per laddare eller max 20/50kW beroende på om det är 2/5 kontakter.

Det vanliga är att DC-laddaren är på 50kW men så måste inte alls fallet vara.
Den i Gbg är en standard ABB med 50kW maxeffekt. 48 praktiskt med Teslan + adapter. Den är inte begränsad.
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Svenssons »

MSO skrev:
Svenssons skrev:
DC Kan toppas på 48kW om laddaren klarar av det men nu verkar det som effekten är begränsad till 10kW per laddare eller max 20/50kW beroende på om det är 2/5 kontakter.

Det vanliga är att DC-laddaren är på 50kW men så måste inte alls fallet vara.
Den i Gbg är en standard ABB med 50kW maxeffekt. 48 praktiskt med Teslan + adapter. Den är inte begränsad.
Hur många laddplatser finns det? Enligt artikeln så skulle platser med 5 laddplatser ha en total toppeffekt på 50 kW. Är det 5 platser kan det bli så att det blir 10kW per plats om det är 5 bilar som laddar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av MSO »

Svenssons skrev:
MSO skrev:
Svenssons skrev:
DC Kan toppas på 48kW om laddaren klarar av det men nu verkar det som effekten är begränsad till 10kW per laddare eller max 20/50kW beroende på om det är 2/5 kontakter.

Det vanliga är att DC-laddaren är på 50kW men så måste inte alls fallet vara.
Den i Gbg är en standard ABB med 50kW maxeffekt. 48 praktiskt med Teslan + adapter. Den är inte begränsad.
Hur många laddplatser finns det? Enligt artikeln så skulle platser med 5 laddplatser ha en total toppeffekt på 50 kW. Är det 5 platser kan det bli så att det blir 10kW per plats om det är 5 bilar som laddar.
Två platser, precis som vanligt. Det är en standard ABB 1xDC CCS/Chademo + 1x AC.
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Bjelke »

Hoppas verkligen att dom kör på typ 50kW som default iaf, annars känns det iaf som ganska dyra kW jämfört med vanliga AC-stolpar lixom...
Visst, bilar som min Leaf med 3,3kW-laddare skulle ju såklart ha nytta av tom 10kW men ändå lixom...

Typ en kvart mille för en kombistolpe och 30 papp för en typ2 är ju en jäkla skillnad, och att inte köra på 50kW på kombistolpen känns lite sådär...

Men OM dom kör på 10kW-prylar så kanske dom har fått köpa en billigare variant helt enkelt, det finns ju tex "mini"-CHAdeMO-varianter för lite mindre
än halva priset tex (runt 50-100tkr såg jag tex, isf 250tkr för en fullstor)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av LarsL »

Det finns billigare Chademo laddare med 25kW eller så. Men de här ser ju helt vanliga ut så förmodligen är de 50kW varianter.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Svenssons »

MSO skrev:
Svenssons skrev:
MSO skrev:
Svenssons skrev:
DC Kan toppas på 48kW om laddaren klarar av det men nu verkar det som effekten är begränsad till 10kW per laddare eller max 20/50kW beroende på om det är 2/5 kontakter.

Det vanliga är att DC-laddaren är på 50kW men så måste inte alls fallet vara.
Den i Gbg är en standard ABB med 50kW maxeffekt. 48 praktiskt med Teslan + adapter. Den är inte begränsad.
Hur många laddplatser finns det? Enligt artikeln så skulle platser med 5 laddplatser ha en total toppeffekt på 50 kW. Är det 5 platser kan det bli så att det blir 10kW per plats om det är 5 bilar som laddar.
Två platser, precis som vanligt. Det är en standard ABB 1xDC CCS/Chademo + 1x AC.
Låter lovande och då är det fel i artikeln.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Elbilspappan
Inlägg: 37
Blev medlem: 23 maj 2016 13:40
Ort: YSTAD

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Elbilspappan »

apkungen skrev:
Ja jag vet att alla elbilar drar olika mycket men i ärlighetens namn så skiljer det ju inte extremt mycket. En Tesla kanske drar 2kWh/mil o en imiew (som drar minst av typ alla) ligger kanske på 1,4kWh/mil.
- Vid blandadkörningen ligger jag på 1,4kWh/mil på sommaren och 1,9kWh/mil med min Renault Zoe.

Köra under 1,4 med Renault Zoe är svårt, som ändå är en mindre bil än Hyundai IONIQ är. Men det ska bli intressant och testa IONIQ och ser hur lågt man kan komma med "Normal" körning. Visst kan man köra Zoe snålt på sommaren, men då får man köra i ECO alltid och inte köra mer än 80km/h.

Bild

Normal körning med Zoe med en förbrukning på 1,41
Renault Zoe -14, White, Intens
Att köra elbil är som att segla....
- Man vet aldrig när man kommer fram!
http://www.elbilspappan.se - http://www.laddaelbilen.se
Elbilspappan
Inlägg: 37
Blev medlem: 23 maj 2016 13:40
Ort: YSTAD

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Elbilspappan »

joel80 skrev:
apkungen skrev:
Ja jag vet att alla elbilar drar olika mycket men i ärlighetens namn så skiljer det ju inte extremt mycket. En Tesla kanske drar 2kWh/mil o en imiew (som drar minst av typ alla) ligger kanske på 1,4kWh/mil.
Vi får se vad Ioniq kommer dra.. Ska man tro recensionerna och siffror som kommit fram ligger den ju ner mot 1kwh/mil! Sjukt effektiv..
- I ett Test ifrån Norge skriver dom så här.

Blandet forbruk (test, sommer): 1,1 kWh/mil,

Nu ska jag inte skriva mer om förbrukningssiffror ;)

Bra gjort av Lidl hur som, bra för oss Elbilsägare och bra för framtiden. Nu börjar det hända saker inom publika laddastationer iallafall.
Renault Zoe -14, White, Intens
Att köra elbil är som att segla....
- Man vet aldrig när man kommer fram!
http://www.elbilspappan.se - http://www.laddaelbilen.se
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Tars »

Ska de installera det överallt? På alla Lidl?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av bylund »

Tars skrev:
Ska de installera det överallt? På alla Lidl?
Det verkar orimligt. De har ju en del centrala placeringar där de inte ha egen parkering. Likströmsladdare vid frysdisken?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av bonath »

Jag mailade Lidl för ett tag sen och fick detta svaret:

Kul att du har uppmärksammat Lidls hållbarhetsarbete! Vi blir givetvis väldigt glada när vi hör att våra kunder uppskattar de satsningar vi gör på miljön.

För närvarande finns ingen tidsplan för när och hur många av våra befintliga butiker som ska få dessa laddstationer. Målsättningen är hur som helst att alla nya butiker ska förses med sådana. Det finns stora förhoppningar om att i framtiden kunna öppna fler Lidl-butiker i Halmstad och då kommer du med största sannolikhet kunna hitta laddstationer på dessa.

Med vänlig hälsning,
Robin Rodenholm
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av zyax »

bonath skrev:
Jag mailade Lidl för ett tag sen och fick detta svaret:

Kul att du har uppmärksammat Lidls hållbarhetsarbete! Vi blir givetvis väldigt glada när vi hör att våra kunder uppskattar de satsningar vi gör på miljön.

För närvarande finns ingen tidsplan för när och hur många av våra befintliga butiker som ska få dessa laddstationer. Målsättningen är hur som helst att alla nya butiker ska förses med sådana. Det finns stora förhoppningar om att i framtiden kunna öppna fler Lidl-butiker i Halmstad och då kommer du med största sannolikhet kunna hitta laddstationer på dessa.

Med vänlig hälsning,
Robin Rodenholm
Bra frågat och bra svar. Kommer säkert att utnyttjas. Butiken här i Växjö har nu vunnit pris för bästa hållbarhet med solceller på taket och en massa andra intressanta grejer plus då de fria laddarna utanför. Många Lidl-butiker ligger rätt bra till rent åkmässigt också så det kan säkert bli ett stopp i framtiden och en lite "Lidl-fika" med obligatorisk pretzel-kringla.

Växjöbutiken passar nog många resenärer som åker förbihär då den ligger precis bredvid en rondell som tillhör en jäkla massa riksvägar; 23, 25, 27, 30 och 37
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Anders77 »

zyax skrev:
bonath skrev:
Jag mailade Lidl för ett tag sen och fick detta svaret:

Kul att du har uppmärksammat Lidls hållbarhetsarbete! Vi blir givetvis väldigt glada när vi hör att våra kunder uppskattar de satsningar vi gör på miljön.

För närvarande finns ingen tidsplan för när och hur många av våra befintliga butiker som ska få dessa laddstationer. Målsättningen är hur som helst att alla nya butiker ska förses med sådana. Det finns stora förhoppningar om att i framtiden kunna öppna fler Lidl-butiker i Halmstad och då kommer du med största sannolikhet kunna hitta laddstationer på dessa.

Med vänlig hälsning,
Robin Rodenholm
Bra frågat och bra svar. Kommer säkert att utnyttjas. Butiken här i Växjö har nu vunnit pris för bästa hållbarhet med solceller på taket och en massa andra intressanta grejer plus då de fria laddarna utanför. Många Lidl-butiker ligger rätt bra till rent åkmässigt också så det kan säkert bli ett stopp i framtiden och en lite "Lidl-fika" med obligatorisk pretzel-kringla.

Växjöbutiken passar nog många resenärer som åker förbihär då den ligger precis bredvid en rondell som tillhör en jäkla massa riksvägar; 23, 25, 27, 30 och 37
Passerar min gamla bostadsort Växjö ibland. Får ta lunch/fika möten med gamla vänner på Lidl i fortttningen då :)
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av zyax »

Anders77 skrev:
zyax skrev:
bonath skrev:
Jag mailade Lidl för ett tag sen och fick detta svaret:

Kul att du har uppmärksammat Lidls hållbarhetsarbete! Vi blir givetvis väldigt glada när vi hör att våra kunder uppskattar de satsningar vi gör på miljön.

För närvarande finns ingen tidsplan för när och hur många av våra befintliga butiker som ska få dessa laddstationer. Målsättningen är hur som helst att alla nya butiker ska förses med sådana. Det finns stora förhoppningar om att i framtiden kunna öppna fler Lidl-butiker i Halmstad och då kommer du med största sannolikhet kunna hitta laddstationer på dessa.

Med vänlig hälsning,
Robin Rodenholm
Bra frågat och bra svar. Kommer säkert att utnyttjas. Butiken här i Växjö har nu vunnit pris för bästa hållbarhet med solceller på taket och en massa andra intressanta grejer plus då de fria laddarna utanför. Många Lidl-butiker ligger rätt bra till rent åkmässigt också så det kan säkert bli ett stopp i framtiden och en lite "Lidl-fika" med obligatorisk pretzel-kringla.

Växjöbutiken passar nog många resenärer som åker förbihär då den ligger precis bredvid en rondell som tillhör en jäkla massa riksvägar; 23, 25, 27, 30 och 37
Passerar min gamla bostadsort Växjö ibland. Får ta lunch/fika möten med gamla vänner på Lidl i fortttningen då :)
Du får säga till så får jag bjuda på fikat :D
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Anders77 »

zyax skrev:
Anders77 skrev:
zyax skrev:
bonath skrev:
Jag mailade Lidl för ett tag sen och fick detta svaret:

Kul att du har uppmärksammat Lidls hållbarhetsarbete! Vi blir givetvis väldigt glada när vi hör att våra kunder uppskattar de satsningar vi gör på miljön.

För närvarande finns ingen tidsplan för när och hur många av våra befintliga butiker som ska få dessa laddstationer. Målsättningen är hur som helst att alla nya butiker ska förses med sådana. Det finns stora förhoppningar om att i framtiden kunna öppna fler Lidl-butiker i Halmstad och då kommer du med största sannolikhet kunna hitta laddstationer på dessa.

Med vänlig hälsning,
Robin Rodenholm
Bra frågat och bra svar. Kommer säkert att utnyttjas. Butiken här i Växjö har nu vunnit pris för bästa hållbarhet med solceller på taket och en massa andra intressanta grejer plus då de fria laddarna utanför. Många Lidl-butiker ligger rätt bra till rent åkmässigt också så det kan säkert bli ett stopp i framtiden och en lite "Lidl-fika" med obligatorisk pretzel-kringla.

Växjöbutiken passar nog många resenärer som åker förbihär då den ligger precis bredvid en rondell som tillhör en jäkla massa riksvägar; 23, 25, 27, 30 och 37
Passerar min gamla bostadsort Växjö ibland. Får ta lunch/fika möten med gamla vänner på Lidl i fortttningen då :)
Du får säga till så får jag bjuda på fikat :D
Skall helt klart komma ihåg det :)
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Tjell »

ICA Alingsås har 4st Typ 2-stolpar på bottenvåningen i P-huset.... Det finns många andra butiker där också samt ett någorlunda hyfsat fik.


Skickat via min iPhone och Tapatalk
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Swede1 »

Tre 50 kw snabbladdare vid Lidl Kungsängen! Det kallar jag riktig satsning på elbilar (inget fjös med nån 3 kW stolpoe). Vad håller svenska mathandlare på med? Åk och handla på Lidl nu, snart får även din Lidlbutik snabbladdare.

http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.as ... fff6b9cd75


Till topp tömmen opp!

Dessutom ska Lidl ha självkörande el lastbilar!

https://www.transportnet.se/article/vie ... sig_sjalva

Åk och stor handla i din Lidlbutik nu!
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av TiborBlomhall »

WOW :o

10 minuter från där jag bor. Gissa var jag ska handla ikväll :D

Äntligen någon som har fattat. Inte bara att laddstolpar lockar elbilister utan att det räcker inte med en grönmålad stolpe med ett vägguttag på och en "max 30 min" P-skylt bredvid.

Jag undrar om det ens finns några andra ställen i Sverige med 3 snabbladdare bredvid varandra (förutom alla Superchargers förstås).

H-E att sista dagen för nominering till årets laddplats var i går :cry:
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Lidl installerar elbilsladdare vid butikerna!

Inlägg av Pro-Z »

:o :)
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Skriv svar