Funktion för "Första olästa inlägg".

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Funktion för "Första olästa inlägg".

Inlägg av gellerstam »

När jag klickar på en tråd så kommer jag alltid till första sidan. Som inloggad medlem så finnas där texten "Första olästa inlägg" en bit till höger, som jag behöver klicka på för att läsa det olästa.

Vore det inte praktiskt om man kom till fösta olästa meddelandet direkt när man väljer tråd? Menar, servern håller ju reda på vad jag läst då det följer med när jag byter enhet. Så all info finns redan, handlar väl? bara om hur man skapar trådlänken? :roll:
Tesla Model Y
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4886
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Funktion för "Första olästa inlägg".

Inlägg av chaffis75 »

gellerstam skrev:
När jag klickar på en tråd så kommer jag alltid till första sidan. Som inloggad medlem så finnas där texten "Första olästa inlägg" en bit till höger, som jag behöver klicka på för att läsa det olästa.

Vore det inte praktiskt om man kom till fösta olästa meddelandet direkt när man väljer tråd? Menar, servern håller ju reda på vad jag läst då det följer med när jag byter enhet. Så all info finns redan, handlar väl? bara om hur man skapar trådlänken? :roll:
Tryck på den lilla pilen bredvid den stora så kommer du till första olästa...
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Funktion för "Första olästa inlägg".

Inlägg av gellerstam »

chaffis75 skrev:
gellerstam skrev:
När jag klickar på en tråd så kommer jag alltid till första sidan. Som inloggad medlem så finnas där texten "Första olästa inlägg" en bit till höger, som jag behöver klicka på för att läsa det olästa.

Vore det inte praktiskt om man kom till fösta olästa meddelandet direkt när man väljer tråd? Menar, servern håller ju reda på vad jag läst då det följer med när jag byter enhet. Så all info finns redan, handlar väl? bara om hur man skapar trådlänken? :roll:
Tryck på den lilla pilen bredvid den stora så kommer du till första olästa...

Fett! Tack! :-)

Fatta vad muspekarmil och klick jag kommer spara nu... :D
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Funktion för "Första olästa inlägg".

Inlägg av StefL »

I en vanlig webläsare på min PC listas alltid alla sidor för en tråd, är det många ser man typ 1, 2, .... , 49, 50 etc, så man kan alltid välja vilken sida man vill gå in på.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4886
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Funktion för "Första olästa inlägg".

Inlägg av chaffis75 »

StefL skrev:
I en vanlig webläsare på min PC listas alltid alla sidor för en tråd, är det många ser man typ 1, 2, .... , 49, 50 etc, så man kan alltid välja vilken sida man vill gå in på.
Nu förstår jag inte... de funkar likadant på både mobilen och i en dator browser, dvs lilla pilen så kommer du till första olästa inlägget oavsett vilken sida de är på. Du måste såklart vara inloggad för detta ska funka...
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Funktion för "Första olästa inlägg".

Inlägg av StefL »

chaffis75 skrev:
StefL skrev:
I en vanlig webläsare på min PC listas alltid alla sidor för en tråd, är det många ser man typ 1, 2, .... , 49, 50 etc, så man kan alltid välja vilken sida man vill gå in på.
Nu förstår jag inte... de funkar likadant på både mobilen och i en dator browser, dvs lilla pilen så kommer du till första olästa inlägget oavsett vilken sida de är på. Du måste såklart vara inloggad för detta ska funka...
Inloggad är jag alltid, men så lärde jag mig alltså något nytt idag; jag brukar använda listan med sidor i trådarna för att komma till slutet. Pilen har jag inte tänkt på men tack för upplysningen :D
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Skriv svar