Den där fabriken som öppnats med sån pompa och ståt tillverkar ju inga batterier, det är ju bara en sammansättningsfabrik för batteripack. Battericellerna importerar de.
Kejsaren nya kläder.
På plats fanns förbundskansler Angela Merkel, som underströk vikten av att såväl Tyskland som Europa satsar på utveckling av battericeller för att inte bli omkörda av andra länder. För själva battericellerna ska importeras i stället för att tillverkas på plats.
Jaha, de skruvar ihop batteripaket i Tyskland. Det var ju attans, sicken grej. Hur bygger de sina bensinmotorer? Byggs de också i Asien och i Tyskland skruvar man i tändstiften?
Jag undrar när de börjar fatta att battericellerna är det som är hjärtat i en elbil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
De tror fortfarande att batteriet är en bränsletank och en bränsletank kan aldrig bara viktigare än motorn. Det är fascinerande att folk som faktiskt jobbar med bilar inte kan greppa detta. Men det är klart de har suttit i hela sitt liv och sett att motorn är det viktiga och fina att arbeta med. Det kommer bli ännu värre när Tesla går in på lastbilssidan för där är motor lika med produkten. Volvo AB kommer att helt tappa sina konkurrensfördelar emot andra... jobbigt.
Det kommer bli ännu värre när Tesla går in på lastbilssidan för där är motor lika med produkten.
hehe, ja här blir det lite fördomar att brottas med för Tesla. Hur skall en Scania chaffis med "raka"rör på sin V8 kunna byta till en Tesla semi med "fjuttiga" bil motorer och inte bara bilmotorer utan från motorer från Svensson bilen Model 3 dessutom!
Sen att Teslas semi troligen blir både starkare och kvickare det är ju en annan femma, som givetvis är helt nödvändig för att chaufförerna ska gå med på bytet.