Det vi inte håller med om är att jag fortfarande tycker jämförelsen med S-klass är intressant
Det väl ingen som ifrågasätter att Mercedes/Audi/BMW säljer fler bilar än Tesla.
Boom!
Moderator: Redaktion
Re: Boom!
Over halvparten av alle solgte Teslaer i Europa er solgt i Norge. Men - subvensjonen er ikke krafigere enn at momsen er kuttet ut. Men, å sammenligne Tesla med S-klassen fra Mercedes Benz er kanskje i drøyeste laget. Tesla er ingen premium-bil etter min oppfatning. Har tidligere hatt Mercedes Benz E-klasse og VW Touareg. Her er finish, lydisolering og sittekomfort mye, mye bedre.
På Teslaen min (model X) løsner dørterskler (laget i plast), luken for ladekontakt fryser fast, førerdør lar seg ikke åpne, verkstad følger ikke opp avtaler .. bare for å nevne noe.
Men, aksellerasjonen er fantastisk, og innvendig plass er helt fantastisk.
På Teslaen min (model X) løsner dørterskler (laget i plast), luken for ladekontakt fryser fast, førerdør lar seg ikke åpne, verkstad følger ikke opp avtaler .. bare for å nevne noe.
Men, aksellerasjonen er fantastisk, og innvendig plass er helt fantastisk.
Re: Boom!
Inte bara momsen, elbilar slipper även registreringsskatt/engångsavgift.dag stove skrev:Over halvparten av alle solgte Teslaer i Europa er solgt i Norge. Men - subvensjonen er ikke krafigere enn at momsen er kuttet ut.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Boom!
Skillnaden är att den inte används så ofta på fossila bilar som på elbilarYxel skrev:Laddlucka som fryser fast, alltså på alla fossila bilar jag någonsin ägt har alltid bensin/dieselluckan alltid frusit fast på vintern.
Ingen skillnad alltså.