Kan höra med bilfirman.lator skrev:Jag tror nog att du räknar lite snålt men som sagt, de kommer att göra en rejäl vinst om du tar tillbaka bilen. Kanske vore bra att kontrollera hur de andra bilarna i lokalen hanteras.Tars skrev:Får hoppas de tar sitt förnuft och löser bilen.lator skrev:Försäkringsbolag är ju strikt ekonomiskt styrda och det är väl rimligt att de räknar på din bil som en stor slant som de vill förvalta så bra som möjligt. Om de löser den och säljer den till en skrot får de in kanske 300000 kr. De förlorar alltså typ 900000 kr. Att lacka om den och byta de delar som man kan se och anta har tagit skada kanske kostar dem runt 250000 kr. En nätt vinst på 650000 kr om du behåller bilen alltså...
Vet ej vad en schysst hellack kostar, men säg 40.000, sen nya lysen fram.
Har för mig 8000:-/st.
Baklysen kanske 3000:-/st
Resterande detaljer och plastpryttlar 20.000.
Arbete 20.000.
Byte av en del elektronik och felsökning/kontroll 15.000:- kanske.
Några bergningar 10.000.
2 st felsökningar av Team 1 5000:-.
Det är vad jag tror det kommer att kosta.
Det stod en Ferrari, några Porschar och en Lamborghini.