Var tycker ni att laddstolpar vid affärer skall placeras

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Var tycker ni att laddstolpar vid affärer, köpcentra osv skall placeras

De bör placeras nära entrén, det är bekvämt samt kan användas i marknadsföringssyfte, dock ökad risk för bilar som parkerar där utan att ladda.
8
10%
De bör placeras långt bort från entrén, då kommer med stor sannolikhet bara elbilar som faktiskt laddar parkera där, dock inte lika bekvämt.
75
90%
 
Antal röster: 83

Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Var tycker ni att laddstolpar vid affärer skall placeras

Inlägg av Simon »

Långt bort så får man igen lite av den vardagsmotion som försvunnit nu när det inte är ett miljöbrott att ta bilen längre.
thorenj
elbilist
Inlägg: 42
Blev medlem: 10 nov 2017 18:19
Ort: Göteborg

Re: Var tycker ni att laddstolpar vid affärer skall placeras

Inlägg av thorenj »

Jag är rädd om de bilar jag kör, och parkerar alltid längst bort på parkeringen. Några extra steg är bara nyttigt, och man slipper trängas med barnfamiljer och kundvagnar. Kan man dessutom minska ICEing så är det en bonus. Allra helst skulle jag se att p-platserna längst bort är 50% bredare, så minskar man risken för dörruppslag ännu mer.

Som tidigare nämnts i tråden, så tycker jag att laddplatser "runt hörnet" är en utmärkt lösning för att minska behovet av grävning m.m.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Var tycker ni att laddstolpar vid affärer skall placeras

Inlägg av Mickep »

De närmast brukar vara reserverade för handikappade (och i vissa asiatiska länder även kvinnor).
Just nära ingången finns det egentligen ingen praktisk anledning till, kan gott vara lite längre ifrån där det är bäst att dra ledning. Samtidigt behöver de inte vara längst bort. om det är en handelsområde är närheten till ex e4 viktigare, så föraren kan se att det är ledigt, så den kan välja att antingen ladda eller ställa sig på valfri parkering.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9334
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Var tycker ni att laddstolpar vid affärer skall placeras

Inlägg av bylund »

Just kriteriet nära till E4 kanske är mindre viktigt i t ex Göteborg.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar