Bättre strålkastare
Dynamiskt kurvljus
Dynamiskt helljus
Strålkastarspolning
Uppvärmd radar
Radar bakåt för döda vinkeln etc
Kylt handskfack
12V uttag i skuffen
Timer för förvärmning och kyla
Timer för avresetid för laddning och värme/kyla
POIs i navigatorn
Dragkrok för Model S!!!
Android Auto/Apple Carplay
Inställning av laddström via appen
Spot on!
Där är de viktigaste sakerna som borde förbättras.
Här är ett par relativt lättlösta SW-grejer jag gått och funderat på:
Möjlighet att dela ut rättigheter till bilen till andra MyTesla-konton. Gärna med möjlighet till begränsade rättigheter och tidsbegränsning. Då kan frugan logga in med eget konto och ändå få access. Och när man har lånebil kan man få in den i sin egna app så man får tillgång till fjärrfunktioner.
Möjlighet att logga in sitt MyTesla-konto i bilen och då automatiskt synka sin förarprofil, inställningar, Spotify-klient, navigationshistorik, rubbet, mot molnet. Också perfekt när man har lånebil, eller byter bil själv.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
360-vyn är nog det enda jag saknar från Leafen. Var en dröm att parkera på t.ex Qparks parkeringar där man behöver förstoringsglas för att se linjerna.
Med teslan behöver man gå ut, titta fram+bak, gissa på hur mycket man ska rätta för att inte få böter, repetera tills innanför linjerna.
Här är ett par relativt lättlösta SW-grejer jag gått och funderat på:
Möjlighet att dela ut rättigheter till bilen till andra MyTesla-konton. Gärna med möjlighet till begränsade rättigheter och tidsbegränsning. Då kan frugan logga in med eget konto och ändå få access. Och när man har lånebil kan man få in den i sin egna app så man får tillgång till fjärrfunktioner.
Möjlighet att logga in sitt MyTesla-konto i bilen och då automatiskt synka sin förarprofil, inställningar, Spotify-klient, navigationshistorik, rubbet, mot molnet. Också perfekt när man har lånebil, eller byter bil själv.
Detta har Elon snackat om var på gång. Åtminstone punkt 2. Var säkert ett år sedan.
Jag själv har inte tid ellerkunskap att sätta ihop någon sändbar lista till Tesla men visst har vi väl någon som känner sig lämpad att ta tag i en omröstningslista eller vad som nu kan passa bäst?
Fler som tycker samma borde väl ge gensvar hos Tesla?
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Det dumma med omröstningar här på forumet är att man inte kan lägga till punkter i efterhand, vilket troligen är önskvärt i det här fallet.
Det vore i så fall bättre med en enkel excelfil som kan redigeras av alla.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Tillägg till passive entry:
1. På/av beroende på plats. Samma typ av funktion som laddstyrka.
2. Tidsinställd. T.ex avstängd nattetid.
3. Kontroll från appen
Jag har en liten grej jag önskat mig; kunna styra garage/grind öppnaren i bilen via appen.
Finns under summon
Homelink går väl bra ?
Homelink? Är det vad funktionen heter som pratar med en garagedörr eller grind? Det är ju irrelevant, jag vill kunna aktivera dörröppnaren i appen precis som jag kan låsa upp bilen eller tuta med den. Detta så att jag slipper plocka fram en fjärrkontroll varje gång jag ska åt bilen då den står i fristående garage där enda vägen in är via garageporten.
Elon har nog en plan för det, år 2036 eller så, när han flyttat till mars.
Menar du att han tittar på bilarna med teleskop från Mars då? Det hade varit en framgång, för nu är det ingen som tittar.
Ser det som vanlig traditionell kvalitetskontroll från vilken tillverkare som helst i USA. Inget unikt med Tesla. Den är bara usel rent igenom. De gör det som står på papperet, det som inte står på papperet att de ska kolla, set skiter de i. Vilket får till effekt att alla instruktioner måste vara idiotsäker in i minsta detalj, vilket är mer eller mindre omöjligt att få till.
Ber om ursäkt i förväg, men det låter som QA till mjukvaran en konsult åt oss utvecklar i Indien. Vi måste speca allt så detaljerat att vi lika gärna kunde skriva koden, både vad gäller funktioner och testfall.
Jag vill att X testas så de 95% vanligaste funktionerna som man använder varje dag funkar klockrent. Att det är något knas i en stol som visar sig när man suttit ner den 100h får slinka igenom, men att ett sv de bakre sätena inte går att fälla upp vore ju bra om man såg. Kanske även att bakluckan är så snedhängd att den knappt stänger...
Ber om ursäkt i förväg, men det låter som QA till mjukvaran en konsult åt oss utvecklar i Indien. Vi måste speca allt så detaljerat att vi lika gärna kunde skriva koden, både vad gäller funktioner och testfall...
Ursäkta att jag fortsätter OT men det där med indiska konsulter känner jag så väl igen. Jag jobbade för många år sedan på ett mjukvaruföretag som hade ett samarbete med ett indiskt utvecklarteam. Vi visste att de på ett nästan komiskt sätt missförstår vad vi säger och när vi skulle speca ett användargränssnitt åt dem försökte vi vara extra tydliga. Vi ritade allting i powerpoint, och för varje knapp och textfält lade vi till en såndär liten textbubbla med förklarande text för funktionaliteten. Sen hörde vi inget mer från dem och trodde att de hade fattat. Efter några veckor hörde de av sig och meddelade att det var svårare än väntat eftersom de inte fick till textbubblorna. Vi hade inte explicit skrivit att bubblorna inte tillhörde grafiken.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14