Model 3 - Batteristorlek

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Hur effektiv-stort batteri får Model 3 ?

1. 10% - 60 kWh - 37 mil (10% effektivare än S 70 D)
27
36%
2. 10% - 70 kWh - 43 mil
16
21%
3. 15% - 55 kWh - 36 mil
9
12%
4. 15% - 60 kWh - 39 mil
11
14%
5. 15% - 65 kWh - 42 mil
10
13%
6. 20% - 55 kWh - 37 mil
1
1%
7. 20% - 60 kWh - 40.5 mil
2
3%
 
Antal röster: 76

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Model 3 - Batteristorlek

Inlägg av Svenssons »

Swede1 skrev:
Jo, kanske det. Finns så många varianter. Men batteristorleken är ändå A och O i en elbil. Verkar vara ytterst få som kan tänka sig ha ett mindre batteri än de har idag? Flera verkar vilja ha större? Eller har jag missuppfattat? Omröstning kanske?
Klart alla vill ha större batteri om det inte kostar något, tar upp mer plats eller väger mer så att vägegenskaperna försämras. Frågan är vad folk är beredda att betala för större batteri. Det är ju t.ex. rätt många som valt Model S 70 istället för Model S 90. De hade ju kunna välja exakt samma bil fast med större batteri om de önskade det, enda nackdelen är priset som går upp och att räckvidd per kWh bli mindre med 90-varianten.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Model 3 - Batteristorlek

Inlägg av apkungen »

Laban skrev:
apkungen skrev:
Klart att det går att sälja bra men det kommer inte konkurrera ut ice bilar vilket är det musk vill.
Inte konkurrera ut fullt nej, vi behöver elbilar i alla klasser för att alla ska köpa elbilar. En Tesla Model "Golf" kommer nog att få minst 30 mils räckvidd och konkurrera med Audi A3 snarare än Dacia Sandero, men så småningom behöver vi även nå till Sanderon. Och då kan inte batteriet kosta 100 000.
Jag tror iaf aldrig att en golf, ford focus eller ännu större bil kommer att sälja i nån större utsträckning om den bara kommer 10mil på motorväg. Får bli en billig laddhybrid eller nåt tills batterierna är såpass billiga att man kan sätta in minst 45kwh. En liten räckviddsförlängare med 30l tank som kommer 40mil för 40tkr tror jag alltid att folk kommer vilja slänga på.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Model 3 - Batteristorlek

Inlägg av AGCF »

Enligt denna artikel kommer batteriet att vara under 60 kWh.
http://electrek.co/2016/04/26/tesla-mod ... -cost-kwh/
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Model 3 - Batteristorlek

Inlägg av Laban »

apkungen skrev:
Jag tror iaf aldrig att en golf, ford focus eller ännu större bil kommer att sälja i nån större utsträckning om den bara kommer 10mil på motorväg.
Det mesta går att sälja bara priset är det rätta. e-Golf säljer bra i Norge där den kostar ungefär samma som grundmodellen av den vanliga Golf, 260-270 NOK. e-Golf säljer mindre bra i Sverige där den kostar 200 000 mer än grundmodellen av vanliga Golf.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Model 3 - Batteristorlek

Inlägg av Swede1 »

AGCF skrev:
Enligt denna artikel kommer batteriet att vara under 60 kWh.
http://electrek.co/2016/04/26/tesla-mod ... -cost-kwh/
HM, OK ja de snålar väl ner batteriet på grund modellen så den precis klarar vad de sagt. 35 mil epa, kanske blir 50kwh då bara. OK, finns det laddning överallt så kanske det funkar OK även här i norden på vintern. Långresor på vintern känns som de kan bli långsamma.

Sugen elbil nu. Ledsnat på startnyckel, Skrammel, koppling, växla, värme.
Skriv svar