Vi krysar i om vi har en s eller x eller 3 reservation.
Gämför hur många % av S (och x) ägarna i sverige som svarat och på så vis föra över den andelen på 3 reservationerna

Borde ge ett väldigt ungefärligt antal iaf
Moderator: Redaktion
gellerstam skrev:
Antal reggade Teslor i Sverige: 1740
Antal reggade Teslor på TCS: 627
Har fixat så man kan ha fler en teslor nu.12man skrev:gör om, många har 2 model 3 reservationer tror jag
Ja nu me 70 röster blir resultatet av vår yterst vetenskapliga uträkning att det blir 4237 model 3 till sverige, så de ligger nog där omkringlator skrev:Så totalt kanske det rör sig om ca 4500 bilar reserverade i Sverige.
Var detta tillräckligt flummigt för att kunna hamna i närheten av sanningen???
De här e nog ett exaktare sett att få en upskattning, om alla får sånna lappar. Och jag tvivlar på att posten får föra sån statestik..gellerstam skrev:Är det ingen av oss med kontakter innom Posten?
Där borde vi kunna få reda på hur många brev de fått av tesla att skicka ut. = väldigt bra fingervisning om hur många M3 som reserverats.
Det ger oss iaf ett minimivärde att räkna vidare ifrån.
Jo kanske, men jag räknar faktist bara på model S, ja tar förhållandet mellan s och 3 i undersökningen.Hok skrev:Hur räknar du med oss som bara har en Model 3 reservation och ingen Tesla idag?
Borde inte Roadstern vara med också? Inte för att jag har någon Roadster men det finns ju andra som har.