Idag kunde man iaf se vem som sköter laddaren i Hudik, för nu hänger det en säck över som det står Clever på!
Då borde det alltså funka med deras kort osv:)
Mkt bra förslag angående inlandet. Platser där Europavägar korsar E45 är bästa lägena. Från de orterna når man alltid kusten, fjällen och norska kusten. Man fångar dessutom upp sommartrafiken längs E45.
För Västerbotten och Norrbotten är Storuman, Arvidsjaur, Jokkmokk och Gällivare bäst.
Någon som känner tillom det händer något norröver inom någorlunda närtid?
Det kan virke som at de fleste her ikke diskuterer Supercharges men allt annet desverre. Jeg er veldig spendt på disse suc nordover da jeg trenger dem til sommeren. I norge kan vi søke i komunelister etter tesla søknader og får ut info tidlig. Ingen som har funnet noen info anngående 2016 suc utbygging?
Någon som känner tillom det händer något norröver inom någorlunda närtid?
Det kan virke som at de fleste her ikke diskuterer Supercharges men allt annet desverre. Jeg er veldig spendt på disse suc nordover da jeg trenger dem til sommeren. I norge kan vi søke i komunelister etter tesla søknader og får ut info tidlig. Ingen som har funnet noen info anngående 2016 suc utbygging?
Jag har väl stått lite för den kommundelen, och skrivit på tesla.sondell.biz. Men trpttnade väl lite efter torkan förra året. Hände ju ingenting. Och nu verkar de bygga smått. I Västervik blir det väl 2-4 platser och inget som kräver kontakt med kommunen och bygglov. Det gör det svårt att få reda på något från kommunen. Det förutsätter att det finns en transformatorstation i närheten som har tillräcklig kapasitet även för Tesla då så de slipper bygga en egen som behöver bygglov.
Åkte förbi igår och markarbetena verkar gå framåt, om än i en maklig takt. Någon som har en uppfattning om hur lång tid det brukar ta från första spadtag till öppning av en SC?
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Magkänslan är ju annars att Tesla har bromsat in sin utbyggnad i Norden.
Nu är det upp till Clever (och andra?) att förtäta nätet med laddare så att långfärder vid sidan om europavägarna blir helt bekymmerslösa.
Fast det är ju inte så orimligt att tro att man inte planerar för att bygga laddarna i norr i januari, då det är lättare att bygga när det inte är tjäle, så jag är fortsatt optimistisk att det kommer några nya stationer i Sverige under året.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Magkänslan är ju annars att Tesla har bromsat in sin utbyggnad i Norden.
Nu är det upp till Clever (och andra?) att förtäta nätet med laddare så att långfärder vid sidan om europavägarna blir helt bekymmerslösa.
Fast det är ju inte så orimligt att tro att man inte planerar för att bygga laddarna i norr i januari, då det är lättare att bygga när det inte är tjäle, så jag är fortsatt optimistisk att det kommer några nya stationer i Sverige under året.
Tror det samma. Superchargerkartan för 2016 på Teslas hemsida är inte direkt uppdaterad men jag tror de vill knyta ihop Norge, Sverige och Finland i år och tror nog att de får till Superchargers i Kalmar och Kristianstad förutom Tindered i år. Vem blir först att köra Östersjön runt med hjälp av Superchargers?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vem blir först att köra Östersjön runt med hjälp av Superchargers?
En intressant utmaning. Den mest problematiska sträckan torde vara över S:t Petersburg. Jag skulle inte vilja köra i Ryssland utan minst en dashcam framåt i alla fall. Och att ta färjan mellan Finland och Estland vore ju att fuska....
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Vem blir först att köra Östersjön runt med hjälp av Superchargers?
En intressant utmaning. Den mest problematiska sträckan torde vara över S:t Petersburg. Jag skulle inte vilja köra i Ryssland utan minst en dashcam framåt i alla fall. Och att ta färjan mellan Finland och Estland vore ju att fuska....
Om det inte finns någon Supercharger i Ryssland så tycker inte jag det är så mycket fusk... Jag undviker helst Ryssland även ifall jag fattar det som att det ska vara lite bättre runt S:t Petersburg.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ingen som har hört något om Kristianstad, den var väl planerad till 2015 om jag inte minns fel.
Har mycket släkt och vänner i Blekinge som förtjänar lite besök
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Ingen som har hört något om Kristianstad, den var väl planerad till 2015 om jag inte minns fel.
Har mycket släkt och vänner i Blekinge som förtjänar lite besök
Kristianstad, Kalmar och Västervik var alla planerade till 2015. Tyvärr drog det ut på tiden med byggen av Superchargers i södra Europa och därmed blev planerna i Sverige också fördröjda verkar det som. Nu har de börjat med Tindered utanför Västervik så jag hoppas att även Kristianstad och Kalmar kommer igång och är färdiga innan sommaren. Jag har dock inte hör något och ser inga bygglovsansökningar på kommunernas hemsidor.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.