Alla kommunala parkeringsplatser och gatuparkeringar borde ha var 10:e till var 20:e plats med möjlighet till typ 2 laddning...kan inte kosta mycket när man iordningställer en P-plats. Även CHAdeMO/CCS med 10 mils intervall samt tydliga vägskyltar såsom de för bensinstationer vid motorvägarna borde vara ett infrastrukturellt krav från myndigheterna. Hur svårt kan det vara (Hallå alla Sveriges miljöpartier m.fl.)?LarsL skrev:Men om du ändå står i en dag eller kanske ännu längre funkar ju en destinationsladdare. Återigen Superchargers är till för långfärder då man snabbt ska komma vidare. När bilen ändå står så är det billigare och enklare med laddare med lägre ström.
Teslas SC, hur bra de än är, ger ändå bara oss TMS ägare lite sinnesfrid. Kanon, men infrastruktur bör levereras av flera leverantörer och staten bör garantera/ställa krav på denna...Det blir som skillnaden mellan att åka x2000 och intercity typ, bägge funkar (ibland) bra....
/70D