Tesla har inte en historia av att försöka hålla värdet på levererade bilar uppe genom att begränsa sin utvecklingstakt. Visst var det säkert surt att ta leverans av en P85D några dagar innan P90D lanserades, men med Tesla har man helt enkelt inte det allra senaste särskilt länge. Men så länge de håller några stolpar per superladdarstation kompatibla med äldre bilar, rentav med adapter så krävs, tycker jag inte det finns något att uppröras över.
Gissar att de inte bygger några nya Tesla stolpar.
Så alla nya är CCS.
Tror också att nya S och X får CCS.
Därmed finns det begränsat behov av Teslastoplar.
Energibolagen kör samma taktik. De tar inte bort gamla 50kW Chademo, men de bygger inga nya heller.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Gissar att de inte bygger några nya Tesla stolpar.
Så alla nya är CCS.
Tror också att nya S och X får CCS.
Därmed finns det begränsat behov av Teslastoplar.
Energibolagen kör samma taktik. De tar inte bort gamla 50kW Chademo, men de bygger inga nya heller.
Jag tror nog att nya stationer åtminstone i år, och åtminstone tills Model S och X har fått CCS kommer att åtminstone ha några stolpar där Model S och X kan ladda.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Gissar att de inte bygger några nya Tesla stolpar.
Så alla nya är CCS.
Tror också att nya S och X får CCS.
Därmed finns det begränsat behov av Teslastoplar.
Energibolagen kör samma taktik. De tar inte bort gamla 50kW Chademo, men de bygger inga nya heller.
Jag tror nog att nya stationer åtminstone i år, och åtminstone tills Model S och X har fått CCS kommer att åtminstone ha några stolpar där Model S och X kan ladda.
Tror du inte de gör en adapter som det kommunicerats? Det är ju en ok lösning. Jag gissar på att S/X rätt snart kommer ha CCS port från fabrik. Vore rätt underligt annars.
120 kW CCS adapter ingår från och med idag om man köper en ny S eller X!
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
CCS ADAPTER STANDARD WITH DELIVERY Yes, for Model S & Model X***
*** From February 1, 2019, all custom order Model S and Model X cars will come with the CCS adapter as standard.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Hade varit nice med en adapter på andra hållet också för oss som har Model 3. På så sätt kan vi ladda i de stalls som inte ännu har CCS-kabeln och även de fall alla CSS-stalls skulle vara upptagna
"Kan Model S och Model X laddas vid tredjepartsladdningsnätverk?
Vi kommer snart att erbjuda en CCS Combo 2-adapter som tillval. Model S- och Model X-ägare kan använda CCS Combo 2-adaptern för att ladda vid tredjepartsnätverk. Inköpspriset för vår CCS Combo 2-adapter kommer att vara ungefär samma som inköpspriset för en CHAdeMO-adapter."
Med tanke på att Tesla skriver "Model 3 priority" på ombyggda stolpar.... hur passar det in med ev. nya S/X med CCS?
Kommer dom klistra på "... and S/X CCS" då tro?
Förövrigt intressant att de poängterar att v3 är tänkt att betydligt sänka Teslas kostnader. Undra hur?
Antagligen en förenkling av uppbyggnaden? gissningsvis billigare att ha någon "stor" enstaka laddare per stolpe/par än ett tiotal små.
Med tanke på att CCS nu är så vedertaget så kanske komponenterna för det blir billigare också, än Teslas special type 2.