Om du har navigatorn inställd på slutmålet så säger den ju till när du har tillräckligt för att rulla vidare.
Absolut, men det indikerar inte om jag står i vägen för någon annan för att det blivit kö. Och jag har som sagt aldrig sett så mycket Teslor i Arboga förut, inte ens i närheten. Således tänkte jag inte ens tanken att det skulle bli kö där. Och jag satt utom synhåll, så inget jag märkte förrän jag var på väg tillbaka.
(För övrigt så är det där med "tillräckligt" ofta svårdefinierat. Inte sällan vill jag kunna köra mer efter jag kommit fram, då behöver man fylla lite till.)
I samband med helger och semester är det ofta många tesla i Uddevalla. I söndags var det kö på en kvart men då var det två uttag som var ur funktion. En trevlig överraskning var att det fanns en teslakille på plats som skötte kösystemet på ett föredömligt sätt.
I samband med helger och semester är det ofta många tesla i Uddevalla. I söndags var det kö på en kvart men då var det två uttag som var ur funktion. En trevlig överraskning var att det fanns en teslakille på plats som skötte kösystemet på ett föredömligt sätt.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
I tisdags var vi två till tre Teslor på 12 platser. Två Leaf på två chademo.
När jag svängde in på SuC Lödde i eftermiddags så var 6 av 8 platser upptagna. Norrmän och Danskar. Men hyggligt nog hade man lämnat både 2A och B fria så jag fick full effekt direkt. 118 kW.
När jag skulle åka var alla 8 platserna upptagna (en svensk förutom vi) och på de andra två laddarna bredvid stod det två BMW i3. Dottern min sa något om clownbilar och pekade. Jag förklarade att man inte ska döma efter utseendet. Det är det inre som räknas.
Det som störde ordentligt var att det lät som det stod en B747 på fullgas vid Teslas "laddhus". Det var ett öronbedövande oljud från kylfläktarna som jag aldrig tidigare hört. Vi skyndade oss därifrån ifall det skulle smälla. Men Lödde SuCen är fortfarande online vad jag kan se, så det blev nog aldrig någon smäll.
När jag svängde in på SuC Lödde i eftermiddags så var 6 av 8 platser upptagna. Norrmän och Danskar. Men hyggligt nog hade man lämnat både 2A och B fria så jag fick full effekt direkt. 118 kW.
När jag skulle åka var alla 8 platserna upptagna (en svensk förutom vi) och på de andra två laddarna bredvid stod det två BMW i3. Dottern min sa något om clownbilar och pekade. Jag förklarade att man inte ska döma efter utseendet. Det är det inre som räknas.
Det som störde ordentligt var att det lät som det stod en B747 på fullgas vid Teslas "laddhus". Det var ett öronbedövande oljud från kylfläktarna som jag aldrig tidigare hört. Vi skyndade oss därifrån ifall det skulle smälla. Men Lödde SuCen är fortfarande online vad jag kan se, så det blev nog aldrig någon smäll.
Verkar ha varit hög omsättning där idag. När jag kom var det en kille ifrån Tesla där som ville veta hur hög laddeffekt man fick. Enligt honom hade de haft servicearbete där idag. Någon som varit med om detta förut?
Här i Tyskland är det inga köar vid SuC, däremot så är detta andra macken där set är långa köar för att fylla sina gamla vilt med brandfarlig vätska. Typ 15 bilar här, och 40 bilar vid den förra. Då var det nära kravaller
Som dom flesta nämner är SuC vid Torp i Uddevalla välbesökt, men efter dom öppnade en SuC i Tanum vid köpcentrat där så har det blivit bättre i Uddevalla, Har råkat ut för att det va fullt i Solli i Norge. Men Elon lovade ju att dom skulle 3 dubbla SuC under 2018:)
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Som dom flesta nämner är SuC vid Torp i Uddevalla välbesökt, men efter dom öppnade en SuC i Tanum vid köpcentrat där så har det blivit bättre i Uddevalla, Har råkat ut för att det va fullt i Solli i Norge. Men Elon lovade ju att dom skulle 3 dubbla SuC under 2018:)
Tesla har planer på att sätta upp en supercharger med 40 laddare strax norr om Solli så de borde minska belastningen något
Märkligt att så många får se köande vid SuC... Själv har jag aldrig köat - kört 7600 mil på 16 mdr!
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Jag har kört 6500 mil under 30 månader med 3 Teslor och fått köa 3 gånger, 1 gång 3 min i Lapplands Väsby och 2 gånger - i Los Angeles
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Första besöket på infra city igår. Tre bilar i kö totalt. Taxi-janne sitter och sover med 100%. Den andra taxichauffören som är framför mig i kön pluggar in med ca 80% SoC, tar med sig sportväskan och går till Sats. Resterande personer som laddar verkade inte ha någon brådska heller. Hade ca 15 km range kvar själv, och efter ett kort stopp på max och ca 180 km laddning senare rullade jag iväg.
5/6 bilar som laddade var då samma som när jag kom.
Anade oråd när jag såg Sats-väskan, så smög upp och kollade SoC-nivån på taxin.
Ett tips om man inte måste äta eller något är att ta laddaren vid SC. Nästan alltid tomt och massor av asfalt som barnen kan cykla runt på när man laddar
Jag hoppas verkligen att Tesla tar betalt om folk står mer än laddat till 100 % där.
Hoppas på detta också men frågan är om föraren bryr sig? 3:20 per minut bör avgiften vara på. Är föraren borta och tränar en timme och det skulle ta 30 minuter tills debitering blir det en knapp hundring för en timmes parkering plus toppladdning av bilen. Sedan är frågan vem som får fakturan, företag ej kopplat direkt till föraren eller föraren?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Min erfarenhet jmf med vad jag läser här om specifikt Infracity säger mig att det ser ut som, ursäkta uttrycket, typiskt Stockholmskt eller kanske typiskt storstadsbeteende: arrogans!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Min erfarenhet jmf med vad jag läser här om specifikt Infracity säger mig att det ser ut som, ursäkta uttrycket, typiskt Stockholmskt eller kanske typiskt storstadsbeteende: arrogans!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Japp. Ju större stad desto mindre risk att man behöver stå till svars för arrogant beteende.
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.