Nu handlar det mycket om att se till att laddplatserna är lediga i parkeringshusen. Sist jag var där så var jag enda laddande elbilen och det fanns en ledig plats till. Övriga var upptagna av fossilbilar.karlericgustav skrev:Spännande att projektet engagerar till båda glada och arga tillrop! Här är lite skamlöst reklam för vad vi gjort i övrigt under hösten i regionen: http://www.mynewsdesk.com/se/clever/new ... xer-208613pegs skrev:Helt rätt! Såklart man ska betala för sig. Laddning av elbilar kan inte gärna skattefinansieras eller betalas kollektivt av alla bilister. Tycker ni har en gedigen och proffsig inställning. Det måste finnas ett incitament, eller iallfall inte ett "straff" för dom som satsar på att bygga ut infrastrukturen. Tycker ni gör ett fantastiskt jobb och förhoppningsvis visar vägen för andra.karlericgustav skrev:Gustafsson skrev:Dessvärre blir väl avgiften ett hinder för linköpingsborna. Bättre att göra som i Norrköping, lite dyrare parkering för alla än i Linköping, men inget extra för laddningen.
El är inte gratis. Tillgänglighet (dygnetruntöppen kundtjänst, avtal med lokala servicepartners som driftar) är inte gratis. Om kunden förväntar sig att laddaren ska fungera och vara tillgänglig när det behövs måste någon betala. Installationen i sig är också en rejäl investering som inte ens Klimatklivet-pengar kan ge svarta siffror på.
Jag kan tycka att det är rimligare att den som behöver el till sin bil betalar för det än att alla andra ska betala. Att basera debiteringen på tid, som vissa gör, leder till att den som åker en bil med en klenare intern laddare subventionerar de som har interna laddare som klarar högre effekt.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skyltningen verkar inte räcka?!
Sent from my iPhone using Tapatalk