Tycker att det är bra att avgift införts för bilar som står kvar efter full laddning/uppnådd laddnivå. Appen säger ju till när det är klart och där kan man kolla nivån.
Problemet är att androidappen inte ger något riktigt meddelande utan det kommer bara upp en liten mini-ikon, så man måste kolla telefonen hela tiden för att inte missa meddelanden från bilen.
Om Tesla hade haft vänligheten att fixa detta hade det varit bra, men de kanske har vinning av att folk använder fruktbolagets produkter och därför har de gjort en avsiktligt sämre app för android.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Tycker att det är bra att avgift införts för bilar som står kvar efter full laddning/uppnådd laddnivå. Appen säger ju till när det är klart och där kan man kolla nivån.
Problemet är att androidappen inte ger något riktigt meddelande utan det kommer bara upp en liten mini-ikon, så man måste kolla telefonen hela tiden för att inte missa meddelanden från bilen.
Om Tesla hade haft vänligheten att fixa detta hade det varit bra, men de kanske har vinning av att folk använder fruktbolagets produkter och därför har de gjort en avsiktligt sämre app för android.
bilen har ju eget SIM, så borde kunna ringa upp ägarens mobiltelefon och med en förinspelad röst informera om "färdig laddning"
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nja ringa upp är ju inte bra då det kostar att ta emot samtal men däremot ett SMS kanske vore något, de är gratis att ta emot och funkar i princip alltid.
Nja ringa upp är ju inte bra då det kostar att ta emot samtal men däremot ett SMS kanske vore något, de är gratis att ta emot och funkar i princip alltid.
kostar att ta emot samtal? vad för abonemang har du?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tycker att det är bra att avgift införts för bilar som står kvar efter full laddning/uppnådd laddnivå. Appen säger ju till när det är klart och där kan man kolla nivån.
Problemet är att androidappen inte ger något riktigt meddelande utan det kommer bara upp en liten mini-ikon, så man måste kolla telefonen hela tiden för att inte missa meddelanden från bilen.
Om Tesla hade haft vänligheten att fixa detta hade det varit bra, men de kanske har vinning av att folk använder fruktbolagets produkter och därför har de gjort en avsiktligt sämre app för android.
På min Sony så dyker det upp en notis precis som på iPhone. På Samsung verkar det bara komma upp en liten ikon. Kan det vara en inställning i telefonen?
Ladda på SuC är inte direkt mycket dyrare än det jag betalar idag (klippt ur tråden om elpriser hemma)
Har nu kollat upp mina elpriser. Radhus, Enskede (Stockholm), runt 8000kWh/år innan Tesla.
Fast pris Fortum/Ellivia 330kr/mån = 3960kr/år
Rörligt pris distribution, 26,93öre/kWh = 2154kr/år
Elavtal Borås energi, 74,41öre/kWh = 5953kr/år (ingen fast månadsavgift)
Totalt per år: 12067kr
Totalt per kWh: 1,51kr/kWh
Kostnad för min model X (250W/km) blir då ungefär 3,77kr/mil.
Dock är marginalkostnaden per kWh endast 1,01kr. Intressant att det inte är mycket billigare med hemmaladdning än med SuC (1,90kr/kWh)
Tycker att det är bra att avgift införts för bilar som står kvar efter full laddning/uppnådd laddnivå. Appen säger ju till när det är klart och där kan man kolla nivån.
Problemet är att androidappen inte ger något riktigt meddelande utan det kommer bara upp en liten mini-ikon, så man måste kolla telefonen hela tiden för att inte missa meddelanden från bilen.
Om Tesla hade haft vänligheten att fixa detta hade det varit bra, men de kanske har vinning av att folk använder fruktbolagets produkter och därför har de gjort en avsiktligt sämre app för android.
På min Sony så dyker det upp en notis precis som på iPhone. På Samsung verkar det bara komma upp en liten ikon. Kan det vara en inställning i telefonen?
Även på min Sony kommer det en avisering och telefonen vibrerar. Ljud vet jag inte, då jag har allt ljud utom alarm avstängt sen 6-7 år tillbaka.
Tycker att det är bra att avgift införts för bilar som står kvar efter full laddning/uppnådd laddnivå. Appen säger ju till när det är klart och där kan man kolla nivån.
Problemet är att androidappen inte ger något riktigt meddelande utan det kommer bara upp en liten mini-ikon, så man måste kolla telefonen hela tiden för att inte missa meddelanden från bilen.
Om Tesla hade haft vänligheten att fixa detta hade det varit bra, men de kanske har vinning av att folk använder fruktbolagets produkter och därför har de gjort en avsiktligt sämre app för android.
På min Sony så dyker det upp en notis precis som på iPhone. På Samsung verkar det bara komma upp en liten ikon. Kan det vara en inställning i telefonen?
Just den frågan har jag ställt tidigare här på forumet men ingen hade någon lösning för Samsung. Får du även en meddelandesignal precis som på iPhone, eller är även Sony-telefonen tyst? Jag får meddelandesignal vid alla andra aviseringar men inte från Tesla-appen.
Nja ringa upp är ju inte bra då det kostar att ta emot samtal men däremot ett SMS kanske vore något, de är gratis att ta emot och funkar i princip alltid.
kostar att ta emot samtal? vad för abonemang har du?
Nu syftade jag på i utlandet vilket kanske blev lite otydligt när jag inte tog med citatet jag syftade på.