Är alla Teslaägare o taxiåkare vänster!? ;)

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Är alla Teslaägare o taxiåkare vänster!? ;)

Inlägg av janni »

Jjakobb skrev:
janni skrev:
Ja ibland händer det att de är ledigt, dock kan jag tillägga att det var tvärfullt på stationen senare den kvällen, skulle inte skada med ett par stall till där.
Om de skulle bygga ett par stalls till så kommer de bli upptagna av taxibilar de också. Och när Superchargers är upptagna kan de göra livet väldigt eländigt för de som är ute på långresa.
Det Tesla nu tänker göra är att bygga en ny Supercharger vid Uppsala. Då kan de som åker förbi Stockholm, åka förbi utan att stanna.
Om det inte är så att den kommer fyllas av Uppsalas taxibilar.
Nu är de så att nya taxibilar kommer betala för att ladda SuC, plus att de gör att fler kommer köpa Tesla som taxi om laddning inte är ett problem så bör ju finnas ekonomi i det.
Sen är jag lite kluven till just taxiproblematiken, klart är det ett problem att de upptar plats för de som är på långresa men ur ett miljömässigt perspektiv är de ju bättre än att de kör på diesel.
Sen är det bra att de finns bilar som rullar så pass mycket på kort tid.
Användarvisningsbild
Camilla
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 27 apr 2015 22:01
Ort: Wäsby

Re: Är alla Teslaägare o taxiåkare vänster!? ;)

Inlägg av Camilla »

Dansken skrev:
Camilla skrev:
På väg till SC i VÄSBY för att ladda...
Camilla såg din X när du laddade idag. Måste bara säga att den är GRYMT snygg! :)

Tack... jag är väldigt nöjd själv..... :D ...då måste det vara du som kom ca 20 min efter mig.... var bara en endaste bil på hela min laddningstid.... har aldrig hänt.... :o
Model X Alligatorfolierad kan visas o provköras i Stockholmstrakten...

Om du vill köpa en Tesla (Model S eller X) så kan du få både fri Supercharging o 9 000.- i rabatt om du använder dig av min länk nedan... Model X , http://---
Användarvisningsbild
Camilla
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 27 apr 2015 22:01
Ort: Wäsby

Re: Är alla Teslaägare o taxiåkare vänster!? ;)

Inlägg av Camilla »

HelectriC skrev:
Camilla skrev:
På väg till SC i VÄSBY för att ladda... döm om min förvåning.... :o ... alla 6 platser lediga !!? ... När hände det senast.... är alla ute o demonstrerar idag!?....

...eller är det kanske så att det njuts av det fina vädret..... :lol:

Nu står jag här ensam..... :lol:

Men jag klagar inte..... 8-)
Jäklar vad nice den folien är i solen 8-)
Tack... är jäkligt nöjd må jag säga.... Min "stora handväska"..... :D
Model X Alligatorfolierad kan visas o provköras i Stockholmstrakten...

Om du vill köpa en Tesla (Model S eller X) så kan du få både fri Supercharging o 9 000.- i rabatt om du använder dig av min länk nedan... Model X , http://---
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Är alla Teslaägare o taxiåkare vänster!? ;)

Inlägg av Dansken »

Camilla skrev:
Tack... jag är väldigt nöjd själv..... :D ...då måste det vara du som kom ca 20 min efter mig.... var bara en endaste bil på hela min laddningstid.... har aldrig hänt.... :o
Nej, tyvärr var jag förbi i min gamla dieselgris. Jag går och längtar till att hämta min röda X på måndag :D
Skriv svar