Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Tråden för problem med Superchargerladdare

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Tråden för problem med Superchargerladdare

Inläggav Teslaägare apkungen » 24 jul 2017 10:02

Jag tänkte att vi kan ha denna tråd för alla framtida problem på SuC för jag tror inte att det finns någon än.

Igår körde jag till tindered för att ladda batterierna till både bilen och familjen men hade lite problem med laddningen. Jag kopplade in den på laddare 3B vill jag minnas med state of charge (SoC) på runt 15%. Laddningen gick igång som den skulle men sen fick jag problem att kontakta bilen via appen. När jag efter nån minut fick kontakt så visade den 44% laddning (efter säkert 40 min), det stod att den laddade och jag hade inte fått nån notis om avbruten laddning men laddhastigheten var 0kW!

Jag gick ut till bilen och stoppade laddningen på skärmen och startade den igen men då stod det bara "charging will start momentarily" men det gjorde den inte på nån minut. Jag hade inte tid o vänta utan flyttade bilen till laddade 2B och då gick allt som det skulle och vi laddade fullt på en trekvart.

Kan det vara nåt fel på laddade 3B i tindered? Nån som haft liknande bekymmer?
20170724_110131.jpg
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Referralkod: filip93773

Re: Tråden för problem med Superchargerladdare

Inläggav Teslaägare bylund » 24 jul 2017 10:03

Bäst är att ringa supporten när problemet fortfarande syns. Då har de chans att se om det är bilen eller laddaren som är problemet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Referralkod: olga1734

Inläggav Teslaägare MariaB » 24 jul 2017 17:47

Jag hade liknande problem i Tindered 16/7 på förmiddagen när jag hade tänkt fylla på fullt, i min S 70, inför hemfärd till Stockholm. Sammanföll med dålig täckning på Tidered. Jag var ensam Teslavid SuC. Den flippade mellan 0 och ca 35 kW och räknade om "remaining time" hela tiden. Jag bytte stolpe men ingen skillnad. Lämnade med tillräckligt för att nå Sillekrog (dessvärre utan att felanmäla...).
Användarvisningsbild
MariaB
Teslaägare

Inläggav Aengeln » 26 jul 2017 17:16

Numera tre trasiga SuC på Toftaholm. Rapporterat till Tesla, så ska bli intressant att se hur snabbt de fixas.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Användarvisningsbild
Aengeln

Inläggav Teslaägare boreno » 26 jul 2017 18:25

Jag skapade en tråd för detta förra året... sök på "felanmälda"

viewtopic.php?f=48&t=4244&p=85638&hilit=Felanmälda#p85638
Dementor är en Model S 90D Aug 2016 | Midnight silver metallic | Panoramatak | Svart skinnklädsel | Kolfiberdekor | Luftfjädring | Svart alcantarainnertak | Köldpaket | Autopilot | Hi-Fi paket | Premiumpaket | 21" grå turbinhjul
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Lunna » 26 jul 2017 19:21

Samma för mig på 3A i Tindered/Edsbruk. Såg det precis när jag skulle koppla ur och hade brottom till färja så kunde inte testa närmare.
Model S 75D | Vit Multi-Coat | AP2 | Premiumpaket | Panorama | Luftfjädring | Premium Ljud | Köldpaket | Uppgraderad laddare | Fri SuC
Användarvisningsbild
Lunna
Teslaägare

Inläggav Teslaägare provoman » 26 jul 2017 20:10

2a, 2b, 3a, 3b Infra City Väsby felanmälda enl. Tesla vägassistans. Dessa ger begränsad effekt tydligen.

Testade 1b och fick endast 47Kw vid 40% soc, medelvarm bil, +15 i luften. Inga andra laddande bilar vid detta tillfälle.
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Oppfinnarn » 26 jul 2017 20:39

Får lite dåliga vibbar om alla trasiga SuC, som verkar finnas över Svea rike nu .... borde fixas snabbt ... givet pengar finnes .... :?:
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå 70D och knappt 11000 efter tre år och rullar finfint.... En blå 75D inköpt 2018-09-28 ... varför ha en Tesla ... när man kan ha två :-P .... Och en Model 3 är reserverad .
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tars » 26 jul 2017 20:56

apkungen skrev:Jag tänkte att vi kan ha denna tråd för alla framtida problem på SuC för jag tror inte att det finns någon än.

Igår körde jag till tindered för att ladda batterierna till både bilen och familjen men hade lite problem med laddningen. Jag kopplade in den på laddare 3B vill jag minnas med state of charge (SoC) på runt 15%. Laddningen gick igång som den skulle men sen fick jag problem att kontakta bilen via appen. När jag efter nån minut fick kontakt så visade den 44% laddning (efter säkert 40 min), det stod att den laddade och jag hade inte fått nån notis om avbruten laddning men laddhastigheten var 0kW!

Jag gick ut till bilen och stoppade laddningen på skärmen och startade den igen men då stod det bara "charging will start momentarily" men det gjorde den inte på nån minut. Jag hade inte tid o vänta utan flyttade bilen till laddade 2B och då gick allt som det skulle och vi laddade fullt på en trekvart.

Kan det vara nåt fel på laddade 3B i tindered? Nån som haft liknande bekymmer?

Har du äntligen köpt en Tesla?? Jag missat detta. Om ja, grattis till bilen i efterskott!!!
-15 SP85D+ SÅLD
-15 S70D SÅLD
-16 X90D SÅLD
-16 S90D SÅLD
-16 XP90DL SÅLD
-16 SP100DL SÅLD
-15 SP85DL+ SÅLD
-16 SP90DL SÅLD
-15 SP100DL+ TARS EDITION SÅLD
-15 SP85DL+ SÅLD
-19 P3D
-16 Bmw i3 94 Ah Rex
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Referralkod: daniel94763

Inläggav Teslaägare Benke » 26 jul 2017 21:55

Laddade på ett ställe i Tyskland. Fick bara halva effekten vid laddningen. Enligt Holländaren intill som också uppmärksammade den dåliga effekten, berodde det på att stolparna 4a och 4b delade ström. Holländaren bytte till 2b, när ingen laddade på 2a, och fick full effekt. När min norska granne hade åkt, fick även jag full effekt, när jag var ensam på "fyran". Stämmer detta, eller är det bara denna SuC som inte är tillräckligt dimensionerad?
Användarvisningsbild
Benke
Teslaägare

Nästa

Återgå till Superchargers