8/3 Södermalm - Trosta - Moers (och Ionity)
Moderator: Redaktion
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Några finna youtube klipp had varit najs...
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Åkte igår kväll från Stockholm till Jönköping... Min S (med 19") drog i snitt 280 wh/km vilket är "rekord" för min del. Extremt mycket motvind samt snöblandat regn känns som förklaringen. Kanske var liknande väder för dig?boreno skrev:När radarn lägger av funkar varken AP eller farthållare.Andr3as skrev:Fungerar ”vanliga” farthållaren eller sa den ifrån med alla hjälpmedel?
Jag jämför framför allt med Model S med 19" och 21" däck. Har kört mycket med båda. Däckljudet är högt i 3an men nu kör jag ju med splitternya 20" vinterdäck så det är inte så konstigt. Allt sammantaget är kupén tystare än i Model S.helix skrev:Det där att den är tystare än S låter såklart positivt, men blev nästan förvånad då det har klagats på däckljud med mera. Jämför du med 21" på S eller vad är referensen? Apropå ljud - hur upplever du stereon jämfört med i Model S?
Också lite nyfiken på vad du tycker om strålkastarna nu när det blir en del mörkerkörning och även ute i skogarna vid Toftaholm?![]()
Stereon är riktigt bra (bilen har premiumljud, vilket våra Model S också har). Inställning i eq är 4.0/2.5/0.0/1.0/0.0. Diskanten är inte lika spikartad som i Model S. Har satt immersive sound på high och lagt balansen strax bakom framsätena.
Strålkastarna är lysande! Mycket bättre helljus än på Model S och X.
Ja, jag är lite förbryllad. 20" med nya vinterdäck och motvind är min preliminära förklaring.Pontus skrev:Konstigt med så hög förbrukning. Jag har kört 3000 mil nu och såg att jag ligger på 162 Wh/km och mycket i motorvägsfart. Kanske vädret och att det är en P?
Nu är jag i Löddeköpinge efter 183km op 100min med 246Wh/km. Men då har jag kanske inte kört helt optimalt
65% av denna sträckan kunde jag köra på AP.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Ja, det var samma. Så då låg jag ca 40Wh/km lägre. Nu känns det lite bättre, tack där!Legato skrev:Åkte igår kväll från Stockholm till Jönköping... Min S (med 19") drog i snitt 280 wh/km vilket är "rekord" för min del. Extremt mycket motvind samt snöblandat regn känns som förklaringen. Kanske var liknande väder för dig?

Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Jag låter naturen göra jobbet istället

Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Så länge du tar med dig mobilen borde du kunna lämna jackan med plankan i bil då ingen borde kunna ta sig in även om kortet ligger i jackan. Tror dock att har du läst upp med kortet måste du låsa bilen med kortet dvs den gör inte det auto magiskt om du går där ifrån med mobilen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Nu ska jag testa Ionity. Jag är i Rhein, 238km körda med 248Wh/km. Mestadels ösregn i sidvind, 8°C. Autopilot ca 90% av körtiden.
Det blåste stenhårt och haglade när jag körde in. Hela bilen gungade när jag stod still vid trafikljuset
Vad är det här för skit, varför placerar Ionity en laddstation mitt i en hagelstorm?! Det skulle Elon aldrig ha godkänt!!
Det blåste stenhårt och haglade när jag körde in. Hela bilen gungade när jag stod still vid trafikljuset

Vad är det här för skit, varför placerar Ionity en laddstation mitt i en hagelstorm?! Det skulle Elon aldrig ha godkänt!!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Följande är en sann historia. Namnen på involverade parter har bytts ut för att inte skapa olägenheter för de som förtjänar det.
Det var en lördag, den 9 Mars 2019. Herr Borr-eno var ute och körde i Ryskland med sin elbil, en Mussla, och behövde ladda. Han stannade i Rejne för att prova på Jånitju's laddstation. De håller på att bygga upp ett nät av snabbladdare över hela Europa, och världen, så det passade Borr-eno perfekt. Väl framme stod regnet som spö i backen, och vinden låg på hårt:
Med paraplyet i hand gick Borr-eno fram till stationen som visade sig ha en stor skärm med ett föredömligt enkelt användargränssnitt. Ett par knapptryckningar så var språket ändrat och tre pedagogiska symboler visade vad som nu skulle göras:
1. Koppla in sladden i Musslan
2. Betala för laddningen, ladda hur mycket du vill för 8 Euro
3. Häng tillbaka sladden i laddstolpen när laddningen är färdig
Borr-eno tog ut sladden, kilade fast paraplyet under armen, öppnade Musslans laddlucka med ett lätt tryck och stack in kontakten. Skärmen visade att det nu var dags för steg 2, betalningen. Rimligt, tyckte Borr-eno och följde instruktionerna. Först skannade han en QR kod på stolpen med sin telefon. En mycket trevlig webbsida öppnades omedelbart i regnet, med två prominenta knappar - en för att logga in med sitt konto, och en för att logga in som gäst. Borr-eno tryckte på gästknappen och fick då en lista på alla stolparna som fanns på stationen. Underligt, tänkte Borr-eno, som själv utvecklat många gränssnitt genom åren. Så skulle inte jag ha byggt det. Men han ruskade av sig regnet och valde alternativet som stämde överens med numret på stolpen. Därefter fick han mata in sina kreditkortsuppgifter och väl gjort genomfördes betalningen och webbsidan meddelade att laddningen nu startats. Borr-eno tittade på skärmen, som nu visade att laddningen var färdig och att sladden skulle tillbaka till stolpen.
Med viss förvirring försökte Borr-eno att vänta ut stolpen. Kanske var den bara trött och långsam, det var ju helg och allt? Men ingenting hände. Borr-eno hängde tillbaka sladden och provade en gång till. Kopplade in sladden, valde stolpe på webbsidan och betalade igen. Borr-eno blev inte förvånad, men heller inte tillfredsställd, över att resultatet blev detsamma.
Nu bestämde sig Borr-eno för att prova en ny taktik. Kanske var han för långsam med betalningen? Han gick in på sidan, genomförde betalningen, som denna tredje gång envisades med att kräva en SMS-kod för säkerhets skull. Paraplyet blåste sönder, dyngsur och med skakande kalla händer letade han upp koden och skrev in den. Sedan kopplade han in sladden i Musslan och tryckte på "Betala" för tredje gången.
Nu hände det grejjer. Musslan musslade, stolpen blippade och ändrade färg. Och laddningen startade. Nöjd, men blöt och kall, satte sig Borr-eno i Musslan igen och tittade på skärmen. Vad skulle det bli för fart på snabbladdningen? 50kW?
Med sjunkande hjärta läste Borr-eno på Musslans skärm att laddningen avbrutits. Han gick tillbaka till stolpen, som nöjt meddelade att laddningen var klar! Batteriet hade fått 0.042kWh på 7 sekunder!
Nu blev Borr-eno något upprörd:
Fortsättning i nästa meddelande.
Det var en lördag, den 9 Mars 2019. Herr Borr-eno var ute och körde i Ryskland med sin elbil, en Mussla, och behövde ladda. Han stannade i Rejne för att prova på Jånitju's laddstation. De håller på att bygga upp ett nät av snabbladdare över hela Europa, och världen, så det passade Borr-eno perfekt. Väl framme stod regnet som spö i backen, och vinden låg på hårt:
Med paraplyet i hand gick Borr-eno fram till stationen som visade sig ha en stor skärm med ett föredömligt enkelt användargränssnitt. Ett par knapptryckningar så var språket ändrat och tre pedagogiska symboler visade vad som nu skulle göras:
1. Koppla in sladden i Musslan
2. Betala för laddningen, ladda hur mycket du vill för 8 Euro
3. Häng tillbaka sladden i laddstolpen när laddningen är färdig
Borr-eno tog ut sladden, kilade fast paraplyet under armen, öppnade Musslans laddlucka med ett lätt tryck och stack in kontakten. Skärmen visade att det nu var dags för steg 2, betalningen. Rimligt, tyckte Borr-eno och följde instruktionerna. Först skannade han en QR kod på stolpen med sin telefon. En mycket trevlig webbsida öppnades omedelbart i regnet, med två prominenta knappar - en för att logga in med sitt konto, och en för att logga in som gäst. Borr-eno tryckte på gästknappen och fick då en lista på alla stolparna som fanns på stationen. Underligt, tänkte Borr-eno, som själv utvecklat många gränssnitt genom åren. Så skulle inte jag ha byggt det. Men han ruskade av sig regnet och valde alternativet som stämde överens med numret på stolpen. Därefter fick han mata in sina kreditkortsuppgifter och väl gjort genomfördes betalningen och webbsidan meddelade att laddningen nu startats. Borr-eno tittade på skärmen, som nu visade att laddningen var färdig och att sladden skulle tillbaka till stolpen.
Med viss förvirring försökte Borr-eno att vänta ut stolpen. Kanske var den bara trött och långsam, det var ju helg och allt? Men ingenting hände. Borr-eno hängde tillbaka sladden och provade en gång till. Kopplade in sladden, valde stolpe på webbsidan och betalade igen. Borr-eno blev inte förvånad, men heller inte tillfredsställd, över att resultatet blev detsamma.
Nu bestämde sig Borr-eno för att prova en ny taktik. Kanske var han för långsam med betalningen? Han gick in på sidan, genomförde betalningen, som denna tredje gång envisades med att kräva en SMS-kod för säkerhets skull. Paraplyet blåste sönder, dyngsur och med skakande kalla händer letade han upp koden och skrev in den. Sedan kopplade han in sladden i Musslan och tryckte på "Betala" för tredje gången.
Nu hände det grejjer. Musslan musslade, stolpen blippade och ändrade färg. Och laddningen startade. Nöjd, men blöt och kall, satte sig Borr-eno i Musslan igen och tittade på skärmen. Vad skulle det bli för fart på snabbladdningen? 50kW?
Med sjunkande hjärta läste Borr-eno på Musslans skärm att laddningen avbrutits. Han gick tillbaka till stolpen, som nöjt meddelade att laddningen var klar! Batteriet hade fått 0.042kWh på 7 sekunder!
Nu blev Borr-eno något upprörd:
Fortsättning i nästa meddelande.
Senast redigerad av boreno, redigerad totalt 3 gång.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Han satte sig i Musslan och körde till närmaste Mussla laddstation.
Med 5% kvar i batteriet kom han så fram, och där sken solen över de enkla laddstolparna. Han klev ur bilen, tog sladden ur stolpen, öppnade laddluckan med ett lätt tryck och tryckte in sladden. I skrivande stund tar Musslan emot 97kW, och bilen har laddat till 51%.
You can't make this shit up.
Med 5% kvar i batteriet kom han så fram, och där sken solen över de enkla laddstolparna. Han klev ur bilen, tog sladden ur stolpen, öppnade laddluckan med ett lätt tryck och tryckte in sladden. I skrivande stund tar Musslan emot 97kW, och bilen har laddat till 51%.
You can't make this shit up.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Det är ju naturligtvis inbyggt i mjukvaran att det inte ska gå att ladda Musslor! "As designed".
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Precis, och med kortbetalning, i Tyskland!Jerker skrev:Det är ju naturligtvis inbyggt i mjukvaran att det inte ska gå att ladda Musslor! "As designed".
Model Y LR.
Model S70D
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 8157
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
I rättvisans namn så ligger sannolikt problemet hos Model 3, inte hos Ionity. Model 3 har ju stora problem att ladda på de flesta ”vanliga” CCS-laddare, det finns massor av filmer om detta, t.ex från Teslabjörn.
Förhoppningsvis är det ”bara” ett mjukvaruproblem som kan åtgärdas snart, men det är iaf inte bara på Ionity-stationer som du kan få problem att ladda.
/fth
Förhoppningsvis är det ”bara” ett mjukvaruproblem som kan åtgärdas snart, men det är iaf inte bara på Ionity-stationer som du kan få problem att ladda.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19947
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Jag menade bara att det är kul att du ger en extra braboreno skrev:Vilka detaljer vill du ha?Bjelke skrev:Konstigt att radarn lägger av, den sitter väl lika skyddad som på facelift? Är det en "mesigare " typ
på model 3?
I övrigt kul med lite mer detaljerad rapportering
och detaljerad rapportering

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Laddar man på rätt sätt så funkar det att ladda model 3! Finns filmer på youtube! Man måste starta laddaren först sedan stoppar man in laddkabeln! Funkar inte om men sätter in laddkabeln först i bilen!
Tesla Model 3 röd med svart inredning -2024!
Nissan leaf 30 kWh vit -2017
Nissan leaf 30 kWh vit -2017
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Teslabjörn har väl haft samma problem med flera andra bilar, Kona och iPace tex? Jag hävdar att problemet inte ligger i bilen.fth skrev:I rättvisans namn så ligger sannolikt problemet hos Model 3, inte hos Ionity. Model 3 har ju stora problem att ladda på de flesta ”vanliga” CCS-laddare, det finns massor av filmer om detta, t.ex från Teslabjörn.
Förhoppningsvis är det ”bara” ett mjukvaruproblem som kan åtgärdas snart, men det är iaf inte bara på Ionity-stationer som du kan få problem att ladda.
/fth
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7986
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Så du betalade 24€ för 0.042kWh?
Det påminner om Fortum som avbryter laddning om kortet är för gammal. Istället för typ "problem med kortet" meddelar skärmen "laddning avbruten av kund". Logiskt.
Kan det vara så att du har Nordea kort och glömt låsa upp den för internetbetalning?


Det påminner om Fortum som avbryter laddning om kortet är för gammal. Istället för typ "problem med kortet" meddelar skärmen "laddning avbruten av kund". Logiskt.
Kan det vara så att du har Nordea kort och glömt låsa upp den för internetbetalning?
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Jag har slutat använda webbsidan för betalning på ionity för det är så bökigt. Använder pluggsurfing Rfid brickan istället har funkat alla gånger jag laddat i Sverige alla fall.
Läste någonstans att Tesla inte har standard protokoll i ccs kontakten så kan vara därför det krånglar på hpc laddarna.
Läste någonstans att Tesla inte har standard protokoll i ccs kontakten så kan vara därför det krånglar på hpc laddarna.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Nej, betalningen var ju det enda som fungeradeTiborBlomhall skrev:Kan det vara så att du har Nordea kort och glömt låsa upp den för internetbetalning?

Ionity har inte byggt ett robust system helt enkelt. Av alla snabbladdare jag kollat in så är det bara Tesla som verkar bygga in best-effort i att hantera felsituationer.
Tillbaka till reseberättelsen:
• Varje gång jag laddar längre än 30 minuter på SuC så startar bilen om sina system. Laddningen avbryts och startar om ibland också. Men det är robust, automatiskt och ger ingen tidsförlust att bråka om.
• Vid ett tillfälle startade mjukvaran om under körning. Var inga problem dock.
• Bilen kränger mycket i sidvind. När haglet föll gungade hela bilen.
• Superchargers visar ju hur många lediga stolpar som finns, vad jag kan se är det filtrerat på CCS. Snyggt!
• Öppnade bakluckan efter regnet och det blev lite blött.
• Filbyte åt vänster med AP fungerar alltid, åt höger 2ggr av 3.
• Förvaringsutrymmena är utmärkta! Fack lite här och var, mycket bättre än S.
• Appen rapporterar att SuC nästan är klar redan vid 72%, på MS var det 80%. Kan vara en generell ändring de gjort dock.
Jag har sett minst 10 Model 3 bara här i Tyskland hittills! Och på förra laddstoppet stod 3 Audi eTron och laddade:
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
-
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 11 jul 2018 08:30
- Ort: Uppsala
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Jo det finns.petterwiktander skrev:Finns inte pin-to-drive?
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Lohne-Busdorf, 333km, 181min, 68kWh, 204Wh/km, 110km/h genomsnitt, 130km/h max, 8°C, vindstilla, ingen nederbörd, 20” vinterdäck
Min erfarenhet är att jag gör den sträckan på ca 190Wh/km under samma förutsättningar med min S90D, 21” vinterdäck.
Jag får inte grepp om förbrukningen i den här bilen. Nu ska jag ladda fullt och slipstreama helvetet ur bilen tills blåsan nästan spricker, då ska jag väl lyckas få ned förbrukningen under mina rekord med S:en?!
Jag har för övrigt noterat att bilen saknar range mode.
Min erfarenhet är att jag gör den sträckan på ca 190Wh/km under samma förutsättningar med min S90D, 21” vinterdäck.
Jag får inte grepp om förbrukningen i den här bilen. Nu ska jag ladda fullt och slipstreama helvetet ur bilen tills blåsan nästan spricker, då ska jag väl lyckas få ned förbrukningen under mina rekord med S:en?!
Jag har för övrigt noterat att bilen saknar range mode.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Den saknar väl rangemode eftersom batteriet saknar uppvärmning om jag fattat rätt.
Men jag kan ha fel. Har hänt förut...
Men jag kan ha fel. Har hänt förut...

TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Nej, det stämmer inte.JonasH skrev:Den saknar väl rangemode eftersom batteriet saknar uppvärmning om jag fattat rätt.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Hur mycket trafik när du kört med MS resp nu? Min erfarenhet av Tyskland är att förbrukningen är avsevärt lägre när man kör ”normalt” med ICE bil och jag vill tro att det beror på att en vältrafikerad Autobahn innebär ett enda stort slipstreamande. Är det däremot lite trafik sticker förbrukningen upp igen.boreno skrev:Lohne-Busdorf, 333km, 181min, 68kWh, 204Wh/km, 110km/h genomsnitt, 130km/h max, 8°C, vindstilla, ingen nederbörd, 20” vinterdäck
Min erfarenhet är att jag gör den sträckan på ca 190Wh/km under samma förutsättningar med min S90D, 21” vinterdäck.
Jag får inte grepp om förbrukningen i den här bilen. Nu ska jag ladda fullt och slipstreama helvetet ur bilen tills blåsan nästan spricker, då ska jag väl lyckas få ned förbrukningen under mina rekord med S:en?!
Jag har för övrigt noterat att bilen saknar range mode.
M3 LRD Silver 18” FSD beställd (11/2) - i väntans tider
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Moers (och Ionity)
Nu slipstreamar jag genom Danmark!
Nu börjar det se bra ut:
Nu börjar det se bra ut:
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Moers (och Ionity)
• Typical Wh/km verkar vara satt till absurt låga värdet 155 i den här bilen.
• Jag hör intermittent vinande vindljud från ventilationen (även när den är av), i så låg hastighet som 90km/h
• Jag får nästan 10Wh/km sämre siffror än i min S90D när jag slipstreamar.
• Jag hör intermittent vinande vindljud från ventilationen (även när den är av), i så låg hastighet som 90km/h
• Jag får nästan 10Wh/km sämre siffror än i min S90D när jag slipstreamar.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016