Funkar nu även utan brobizz på Öresundsbron och texten nedan är en beskrivning från hemsidan.
Använd din registreringsskylt istället för din bizz på Øresundsbron
Kom ihåg att du kan lägga till ditt registreringsnummer på ditt BroPass-avtal, och lämna bizzen hemma! Øresundsbrons betalstation känner automatiskt igen din registreringsskylt när du passerar, och du kan fortfarande se alla dina turer här i Mitt Konto.
Är du säker de funkar med bara skylt avläsning. Jag vet de lanserade de och jag såg en sådan fil där vid ett tillfälle men sist vi köra över bron så var den filen borta igen. Kanske något tillfälligt problem de hade men jag är säker på att den inte fanns då för jag blev så förvånad den var borta.
Ska dock säga att nu är de ett tag sedan jag körde över sist.
Funkar nu även utan brobizz på Öresundsbron och texten nedan är en beskrivning från hemsidan.
Använd din registreringsskylt istället för din bizz på Øresundsbron
Kom ihåg att du kan lägga till ditt registreringsnummer på ditt BroPass-avtal, och lämna bizzen hemma! Øresundsbrons betalstation känner automatiskt igen din registreringsskylt när du passerar, och du kan fortfarande se alla dina turer här i Mitt Konto.
Är du säker de funkar med bara skylt avläsning. Jag vet de lanserade de och jag såg en sådan fil där vid ett tillfälle men sist vi köra över bron så var den filen borta igen. Kanske något tillfälligt problem de hade men jag är säker på att den inte fanns då för jag blev så förvånad den var borta.
Ska dock säga att nu är de ett tag sedan jag körde över sist.
Inte testat själva men åker över igen nästa lördag (mot Prag/Kroatien) skall testa då, återkommer hur det funkade.
När vi väl nådde Maienfeld SuC, så låg vi på 97 km räckvidd kvar enligt SOC, så förbrukningen inom Schweiz kan inte varit speciellt hög. Vi stannade en liten stund på denna SuC och passade på att gå på toaletten, innan vi sedan körde vidare mot Lichtenstein. Att köra Steigstrasse ifrån Maienfeld till Vaduz kan rekommenderas om man ska köra det hållet, det var en fin vägsträcka, med flera intressanta inslag. Den är ju inte jättelång heller
På fler ställen så nämnder du att ni gör ett snabbt stopp för att ladda... För en som inte äger en Tesla (än), vad menar du med kort respektive långt stopp. Skulle vilja få en lite bättra uppfattning om hur en resa som denna går till med elbil.
När vi väl nådde Maienfeld SuC, så låg vi på 97 km räckvidd kvar enligt SOC, så förbrukningen inom Schweiz kan inte varit speciellt hög. Vi stannade en liten stund på denna SuC och passade på att gå på toaletten, innan vi sedan körde vidare mot Lichtenstein. Att köra Steigstrasse ifrån Maienfeld till Vaduz kan rekommenderas om man ska köra det hållet, det var en fin vägsträcka, med flera intressanta inslag. Den är ju inte jättelång heller
På fler ställen så nämnder du att ni gör ett snabbt stopp för att ladda... För en som inte äger en Tesla (än), vad menar du med kort respektive långt stopp. Skulle vilja få en lite bättra uppfattning om hur en resa som denna går till med elbil.
Jag klockade inte stoppen, men de kortare stoppen låg på runt 10-20 minuter. Just i Maienfeld och Schaan, så var båda stoppen på runt 10 minuter.
När vi väl nådde Maienfeld SuC, så låg vi på 97 km räckvidd kvar enligt SOC, så förbrukningen inom Schweiz kan inte varit speciellt hög. Vi stannade en liten stund på denna SuC och passade på att gå på toaletten, innan vi sedan körde vidare mot Lichtenstein. Att köra Steigstrasse ifrån Maienfeld till Vaduz kan rekommenderas om man ska köra det hållet, det var en fin vägsträcka, med flera intressanta inslag. Den är ju inte jättelång heller
På fler ställen så nämnder du att ni gör ett snabbt stopp för att ladda... För en som inte äger en Tesla (än), vad menar du med kort respektive långt stopp. Skulle vilja få en lite bättra uppfattning om hur en resa som denna går till med elbil.
Jag klockade inte stoppen, men de kortare stoppen låg på runt 10-20 minuter. Just i Maienfeld och Schaan, så var båda stoppen på runt 10 minuter.
tack, de var ju inte exakt jag menar men ok 10-20 minuter håller jag med om att de är korta stopp, mest en bensträckare... perfekt..
inte för att vara otrevlig, men jag småler lite när det beskrivs hur man ska spara några euro på vignett och några euro på en kopp te när ni är ute på semester i en miljonbil gick vartenda korvöre till bilen eller
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
inte för att vara otrevlig, men jag småler lite när det beskrivs hur man ska spara några euro på vignett och några euro på en kopp te när ni är ute på semester i en miljonbil gick vartenda korvöre till bilen eller