Skall vara i Åre över nyåret

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Thompal
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 mar 2016 10:27

Skall vara i Åre över nyåret

Inlägg av Thompal »

Någon som vet hur man bäst laddar/och håller laddning när man är i dessa trakter? Har en S90D och bor i Bromma.
Hälsningar
Thomas



Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Skall vara i Åre över nyåret

Inlägg av kangru »

Antar du menar hur du kan ladda när du är i Åre? Om det är frågan så gissar jag att du kommer bo så att du har möjlighet till motorvärme och ett sådant uttag (om det är på hela tiden) är helt ok att ladda upp bilen med under ett par dagar. Sen finns det en Clever där, http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... 803da3baea, och säkert en massa andra ställen också.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Skall vara i Åre över nyåret

Inlägg av bylund »

Ska du inte snurra runt väldigt mycket i Åre så klarar du dig nog fint utan laddning också. Superladdaren i Krokom är ju bara 8 mil bort, och på normalvägen till/från Stockholm.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4342
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Skall vara i Åre över nyåret

Inlägg av dstr »

Finns typ2 "över hela byn".
Användarvisningsbild
Gorr
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 04 mar 2014 23:52

Re: Skall vara i Åre över nyåret

Inlägg av Gorr »

Finns typ 2 lite överallt men det är bara den nere vid Holiday club som gav vettig fart. Den över gatan var 10 eller 16 amp enfas. Jag körde krokom sen så laddade jag laddade jag 6-7 Km/h timme i stugan via shuko :D
Användarvisningsbild
Robin
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 27 sep 2015 22:41
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: Skall vara i Åre över nyåret

Inlägg av Robin »

Gorr skrev:
Finns typ 2 lite överallt men det är bara den nere vid Holiday club som gav vettig fart. Den över gatan var 10 eller 16 amp enfas. Jag körde krokom sen så laddade jag laddade jag 6-7 Km/h timme i stugan via shuko :D
"Den över gatan", menar du vid gamla kyrkan då? Där var stolparna borta och de höll på att utöka den parkeringen när vi var i Åre för några veckor sen. Så förhoppningsvis fler laddstolpar på gång! :) Även de laddplatserna är med i Clever-appen, men utgråade för tillfället.
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
Användarvisningsbild
Robin
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 27 sep 2015 22:41
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: Skall vara i Åre över nyåret

Inlägg av Robin »

Glömde påminna om det uppenbara; uppe på Copper Hill finns en Tesla destinationsladdare också.
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Skall vara i Åre över nyåret

Inlägg av Alexander »

Robin skrev:
Glömde påminna om det uppenbara; uppe på Copper Hill finns en Tesla destinationsladdare också.
Copper Hills Destination Chargers (4st) är dessutom trevligt belägen i deras varmgarage.
IMG_3236.JPG
IMG_3299.JPG
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Skriv svar